We zijn recent gedwongen overgestapt van XS4ALL naar KPN EEN, en hebben daarbij, omdat we er bij XS4ALL altijd erg tevreden over zijn geweest, weer gekozen voor een FRITZ!Box, een 7590. Deze is door KPN opgestuurd, door de monteur geinstalleerd, maar kon geen verbinding op bouwen. De monteur heeft tijdelijk een Experia v10 achter gelaten, omdat die zonder problemen gelijk de verbinding op pakte, zodat we in ieder geval een werkende IPv4 verbinding hadden.
Na wat vijven en zessen hebben we deze week een vervangende FRITZ!Box 7590 binnen gekregen, welke, ook na een handmatige upgrade naar de laatste firmware (v07.28), nog steeds geen werkende verbinding op kan bouwen, ook al zit in die versie van de firmware nadrukkelijk de optie voor KPN EEN Glasvezel als het type verbinding.
We zijn dus weer terug naar de Experia v10, en hebben nog steeds geen IPv6, iets dat bij XS4ALL altijd probleemloos heeft gewerkt. De KPN orderbehandelaar die verantwoordelijk is voor de XS4ALL-KPN transitie heeft z’n best gedaan, de monteur kwam er ook na overleg met collega’s niet uit, en vervangende modem heeft dus ook niet geholpen.
Heeft iemand nog suggesties wat hier verder mee te doen is? Het alternatief is een Box 12 aan te vragen en de andere drie modems weer terug te sturen, maar als het even kan zouden we liever de FRITZ!Box behouden.
Beste antwoord door upbeatrobot
Bekijk origineel