Beantwoord

FTP via 4G onmogelijk

  • 27 March 2016
  • 39 reacties
  • 2431 keer bekeken

Sinds kort hebben wij problemen met het gebruik van FTP op het 4G netwerk van KPN. Het lijkt of KPN poort 21 blokkeerd. Normaal internet geeft namelijk geen enkel probleem, uitsluitend FTP geeft problemen. Na wisseling van het APN porttalmmm.nl naar het APN internet leek het probleem verdwenen. Maar nu 5 weken later werkt FTP ook niet meer via dit APN. OVerschakelen naar 3G lost het FTP probleem op, maar we betalen niet voor niks voor 4G. Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Tim 24 March 2017, 11:20

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Martin, bedankt voor je privébericht. Wij gaan verder in onderzoek!
Reputatie 7
Badge +11
Beste Martin, ik heb u een privébericht gestuurd. Graag ontvang ik uw reactie!
Hallo Tim,

Is er een oplossing gevonden voor dit probleem? Ik heb namelijk hetzelfde en gebruik een Android device, samen met Filezilla op de laptop. Ik heb diverse FTP accounts en alleen die van Novumregiofoto geeft dit probleem op 4G. Bij Novumregiofoto heeft men geen idee wat het probleem is. Ik kreeg de link naar dit forum doorgestuurd. Alvast dank voor de reactie. Mvg Robert
Reputatie 7
Badge +11
Hi Robert,

Om eerlijk te zijn verloopt het onderzoek niet zo goed. De technische dienst heeft steeds vervolgvragen of verzoeken. Aangezien forum gebruiker Martin zelf geen KPN heeft, ging dat een beetje lastig.
Hebt u de mogelijkheid om de technische dienst bij de staan met deze vragen? Dan breng ik u graag in contact.
Hallo Tim, ja dat is prima. Vriendelijke groet, Robert
Reputatie 7
Badge +11
Dag Robert,

Graag ontvang ik een privébericht met uw KPN 06-nummer en adresgegevens.
Dan gaan we voor u aan de slag!
Hi Robert,

Om eerlijk te zijn verloopt het onderzoek niet zo goed. De technische dienst heeft steeds vervolgvragen of verzoeken. Aangezien forum gebruiker Martin zelf geen KPN heeft, ging dat een beetje lastig.
Hebt u de mogelijkheid om de technische dienst bij de staan met deze vragen? Dan breng ik u graag in contact.


Ik hoor niks van die vervolgvragen hoor :)

Maar anyway, men kan het proberen met diverse FTP apps en APS instellingen, dat zou de technische dienst toch zelf moeten kunnen bedenken?

Mochten ze nog vragen hebben, ben ik altijd bereid om deze te beantwoorden.
Reputatie 7
Badge +11
Martin, dat heb ik niet handig verwoord. Ik zie inderdaad dat de laatste actie in ons contact bij de technische dienst lag. Hoe dan ook, ik heb nu voor de 3e keer een incident aangemaakt voor de technische dienst. Daarbij heb ik Robert en jou als contactpersonen doorgegeven.
Daarnaast heb ik mijn collega's gevraagd om zelf contact op te nemen zodat ik niet als tussenpersoon hoef te werken. Ik vertrouw erop dat er snel met één van jullie contact wordt opgenomen. Ik verneem graag een bericht van jullie wanneer dit is gedaan.
Badge
Martin heeft inderdaad de tijdelijke oplossing zelf al gevonden en dat is net nog bevestigd.
Geweldig. Bedankt voor je hulp.

Ik zal kort uitleggen wat er aan de hand is.
In het KPN netwerk staan netwerk apparaten waar een configuratie fout in de software zit.
Bijvoorbeeld: FTP, Voip en webcams kunnen hier last van hebben.

APN’s die last hebben zijn:
- iphonekpn.nl
- portalmmm.nl
- kpn4g.nl
- fastinternet
- basicinternet

Er is een oplossing en deze wordt op dit moment getest.
Om deze oplossing in het netwerk te krijgen is er tijd nodig.
Eind december alles is aangepast en zullen alle APN’s weer werken.

Tot die tijd kan er gebruik gemaakt worden van de APN: advancedinternet
@JohanvdHurk is dit al uitgerold? Ik krijg nog steeds meldingen van problemen bij KPN 4G gebruikers.
Badge
@ Martin van Spanje, FTP gebruik op alle APN's is nog niet geheel ingevoerd.
Daarom is het verstandig om de APN: advancedinternet te blijven gebruiken voor FTP.
Reputatie 7
Badge +11
Beste @Martin van Spanje, @Robert1969, @Marco Hoope & @marcelvandorst,

Enige tijd geleden hebben jullie ons benaderd met FTP problemen op het 4G netwerk van KPN.

KPN heeft verbeteringen in haar netwerk doorgevoerd die dit probleem zouden moeten hebben weggenomen. Graag informeer ik jullie hierover en verneem ik uiteraard of jullie verbetering ervaren! 🙂
Hi @Tim, ik heb het getest en inderdaad werkt het!
Reputatie 7
Badge +11
Goed om te horen, bedankt voor de terugkoppeling! 😃

Reageer