Beantwoord

Geen ISRA punt aanwezig - voor wie zijn de kosten?

  • 3 juni 2020
  • 4 reacties
  • 131 keer bekeken

Hallo,

Op het moment ben ik me aan het oriënteren op een zakelijk internetabonnement.

Situatie is als volgt:

In 2018 heb ik via Tmobile een internetabonnement proberen af te sluiten (postcodecheck gaf aan dat de aansluiting mogelijk was), maar 3 weken later (na een hoop gebel en gemail) was de conclusie dat ze mij niet aan konden sluiten.

Dit omdat bleek dat er geen KPN lijn binnen kwam. Er is namelijk nergens geen ISRA punt of dergelijke te vinden. Telfort gaf aan dat ik zelf voor een lijn naar binnen en een ISRA punt moest zorgen. Kosten zouden voor mij zijn, dus heb uiteindelijk toch maar een abonnement bij Ziggo afgesloten.

Nou had ik her en der gelezen dat als je een abonnement bij KPN zelf aanvraagt - en in mijn geval zou dat om KPN Klein Zakelijk gaan - dat KPN de kosten voor rekening neemt wat betreft de aanleg van de kabel naar binnen + het ISRA punt.

Klopt dit?

Wanneer ik op dit moment namelijk een postcode check doe, geeft deze nog steeds aan dat een aansluiting mogelijk is, maar ik weet zeker dat er dan eerst een lijn naar binnen moet komen + een aansluitpunt gerealiseerd moet worden.

Wil graag m’n abonnement oversluiten naar KPN, maar zit niet te wachten om hoge bijkomende kosten.

Hoor graag van jullie!

Bert

P.S. Ik kwam zojuist uit bij dit topic/antwoord: https://forum.kpn.com/internet-9/aanleggen-kpn-aansluiting-401440#post401907

Klopt het dat ik hieruit opmaak dat KPN zorgt voor het aanleggen van de kabel/ISRA punt en dat er verder geen kosten voor mij als aanvrager aan verbonden zit?

icon

Beste antwoord door Rashid 4 juni 2020, 14:05

Hi Bert,

Bedankt voor het sturen van de gegevens. Ik ben meteen op onderzoek gegaan om te kijken wat er mogelijk is op uw adres en vooralsnog is het niet mogelijk om een abonnement aan te vragen. De exacte reden ervan kan ik niet zien. Van wat ik heb begrepen moet er eerst een Haalbaarheidsonderzoek worden uitgevoerd door KPN NetwerkNL.

De reactie waar u naar refereert kan ik niet verklaren. Waar ik wel van overtuigd ben is dat de kosten voor het aanleggen van een aansluiting vaak voor de klant is. Als u een abonnement bij ons besteld dan kunnen wij in overleg met u regelen dat er een aansluiting wordt geplaatst maar dat betekend niet meteen dat het kosteloos is. Als u verder leest geeft de potentiële klant aan dat de kosten uiteindelijk voor hem zelf waren.

Daarnaast is er ook een verschil tussen woningen zonder aansluiting en woningen waar nog geen kabel naartoe loopt. Mijn collega's van KPN NetwerkNL kunnen u daar meer over vertellen dan ik.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hi @vdeindenmedia,

Welkom op het zakelijk KPN forum! 

Leuk om te lezen dat u graag wil overstappen naar KPN en overweegt om een Kleinzakelijk abonnement te nemen. Wilt u mij uw postcode + huisnummer sturen? Dan kijk ik graag wat er mogelijk is. 

Als u een aanvraag voor een abonnement indient bij KPN en er blijkt geen ISRA punt te zitten op de gewenste locatie, dan bent u zelf verantwoordelijk voor het laten plaatsen van een ISRA punt. Een aanvraag voor het plaatsen van een ISRA punt kan via Mijnaansluiting.nl .

Hi @vdeindenmedia,

Welkom op het zakelijk KPN forum! 

Leuk om te lezen dat u graag wil overstappen naar KPN en overweegt om een Kleinzakelijk abonnement te nemen. Wilt u mij uw postcode + huisnummer sturen? Dan kijk ik graag wat er mogelijk is. 

Als u een aanvraag voor een abonnement indient bij KPN en er blijkt geen ISRA punt te zitten op de gewenste locatie, dan bent u zelf verantwoordelijk voor het laten plaatsen van een ISRA punt. Een aanvraag voor het plaatsen van een ISRA punt kan via Mijnaansluiting.nl .


Hallo Rashid,

Ik heb je mijn postcode + huisnummer gestuurd.

Verder verwijs ik je nog een keer naar https://forum.kpn.com/internet-9/aanleggen-kpn-aansluiting-401440#post401907 waaruit ik opmaak dat KPN zorgt draagt voor hetgeen wat ik beschreef (lijn naar binnen + ISRA).

Zou je die reactie kunnen verklaren? Want dit is precies het tegenovergestelde van wat je nu aangeeft: Dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het ISRA punt.

De doorverwijzing naar mijnaansluiting.nl werd me 2 jaar geleden door Tmobile ook al aangedragen.

Mvg,

Bert

Reputatie 5
Badge +5

Hi Bert,

Bedankt voor het sturen van de gegevens. Ik ben meteen op onderzoek gegaan om te kijken wat er mogelijk is op uw adres en vooralsnog is het niet mogelijk om een abonnement aan te vragen. De exacte reden ervan kan ik niet zien. Van wat ik heb begrepen moet er eerst een Haalbaarheidsonderzoek worden uitgevoerd door KPN NetwerkNL.

De reactie waar u naar refereert kan ik niet verklaren. Waar ik wel van overtuigd ben is dat de kosten voor het aanleggen van een aansluiting vaak voor de klant is. Als u een abonnement bij ons besteld dan kunnen wij in overleg met u regelen dat er een aansluiting wordt geplaatst maar dat betekend niet meteen dat het kosteloos is. Als u verder leest geeft de potentiële klant aan dat de kosten uiteindelijk voor hem zelf waren.

Daarnaast is er ook een verschil tussen woningen zonder aansluiting en woningen waar nog geen kabel naartoe loopt. Mijn collega's van KPN NetwerkNL kunnen u daar meer over vertellen dan ik.

Hallo Rashid,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Ik ga eens naar het haalbaarheidsonderzoek kijken en ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Groet!

Reageer