geen vast ip adres op 4g sim en geen 097-nummer ontvangen maar 06-nummer

  • 5 August 2022
  • 3 reacties
  • 156 keer bekeken

wij hebben een sim kaart 4g ontvangen om middels onze tp-link Archer mr400 tijdelijk (tot er glasvezel komt… ooit) internet op kantoor te kunnen hebben. echter lopen wij tegen 2 dingen aan;

1* het ip adres in ons eigen netwerk is heel anders dan wanneer wij deze opvragen via bijv. speedtest.com kpn schijnt dus ergens een ander ip uit te geven dan onze eigen ip adres. het is momenteel dan zelfs niet mogelijk om het modem te pingen, wat zeg maar het laagste van laagst haalbare is qua connectie maken.

wij moeten van buitenaf onze service systemen in kunnen, dit lukt nu dus niet en de helpdesk stuurt ons van de ene naar de andere afdeling.

2* tevens blijkt dat we een 06-nummer hebben ontvangen, volgens Archer moeten wij een 097-nummer krijgen indien het een niet mobiel nummer maar een modem-4g sim kaart betreft.

hoe nu verder?

 


3 reacties

Bedankt voor het updaten van je profiel. Ik heb op basis van het klantnummer het pakket er bij gezocht en ik zie dat het Klein Zakelijk mobiele abonnementen betreft.

Bij Klein Zakelijk Mobiel is het niet mogelijk om een vast IP-adres op een mobiel abonnement te hebben. Dit kan alleen bij KPN EEN MKB. Dit IP-adres is dan wel op basis van IPv4 en niet op basis van IPv6.

Het is bij Klein Zakelijk mogelijk om een Data Only abonnement te nemen met een 097-nummer. Alleen als dit dan met een vast IP-adres moet, is dit niet mogelijk. Ook geldt hier dat dit bij KPN EEN MKB wel tot de mogelijkheden behoort.

 

Beste @Wesley ,

Ik heb het klantnummer erbij gezet.

Het betreft het nummer eindigend op 373

Goedemiddag @instalettema 

Als eerst natuurlijk van harte welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik wil graag even nakijken hoe/wat precies. Zou je jouw forumprofiel kunnen updaten met het klantnummer. Dan kan ik de benodigde gegevens er bij pakken. Ik hoor het graag wanneer je profiel geüpdatet is

Reageer