Beantwoord

Geen wifi meer na update

  • 30 April 2017
  • 3 reacties
  • 244 keer bekeken

Sinds eergisteren verbind mijn laptop niet meer met het thuisnetwerk via wifi. Mijn laptop is vrij nieuw met Windows 10 en geen problemen gehad voor KPN onderhoud die plaatsvond rond 02:00

Modem: Qualcomm Atheros AR9485

Ik heb een aantal dingen geprobeerd die op de site werden aangeraden.
- Modem aan en uit
- opnieuw opstarten van de laptop
-probleem oplosser
-het uitschakelen van netwerkapparaat en opnieuw inschakelen
-verwijderen van netwerkapparatuur en opnieuw instellen

Er is geen probleem als ik een LAN kabel aansluit en deze direct verbind met mijn laptop, maar zodra ik draadloos wil verbinden met het internet krijg ik de melding dat mijn er geen geldige IP configuratie is, andere apparatuur (tablets en smartphones verbinden zonder problemen)
hopelijk kan iemand mij vertellen wat ik moet doen
groetjes,

Burcin
icon

Beste antwoord door SjorsK 1 May 2017, 18:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Probeer het volgende op volgorde:
1: "Vergeet" het netwerk
2: Start de laptop opnieuw op.
3: Probeer opnieuw verbinding te maken met wifi.

Dit lost het probleem 9 v/d 10 keer op.

Als dat niet werkt kan je het beste gaan naar de website van de laptopfabrikant om te kijken of ze nieuwe wireless drivers hebben.
Reputatie 5
Badge +10
Hi Burcin,

Welkom op het zakelijk forum van KPN.

Ik ben erg benieuwd of het met de stappenplan van SjorsK inmiddels al is gelukt? Zo nee, dan ben ik erg benieuwd wat voor abonnement je bij KPN hebt. Wilt u mij een privé bericht sturen met uw postcode+huisnummer, naam contract en eventueel ook klantnummer?

Wifi problemen kunnen kunnen verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld als de WiFi van de buren uw internet verstoord of de omstandigheden in uw huis geen optimale draadloze verbinding toelaten. Vaak kunt u hier iets aan doen door het WiFi kanaal van je draadloze internetverbinding te veranderen.
Reputatie 5
Badge +10
Hi Burcin,

Ik heb niks meer van u vernomen. Het antwoord van SjorsK zal ik markeren als 'Best Answer' met de gedachte dat het probleem is opgelost. Mocht ik u nog ergens bij kunnen helpen, laat het me weten. Schroom u niet om nogmaals een topic te openen en uw vraag te stellen. Ik help u graag!

Reageer