Goede dingen mogen ook gezegd worden :)

  • 27 februari 2018
  • 1 reactie
  • 247 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Hoi allemaal!

Het probleem
Afgelopen woensdag waren bij mij thuis "internet verbeteringen" doorgevoerd, hierdoor was mijn internet snelheid gehalfveerd (ai!). Naja ik ga gelijk maar even de servicetool er overheen gooien en binnen no time was mijn hele lijn plat. De experia box herstarten deed helaas ook niks, hetzelfde was voor de herstelknop (Ik dacht dat dit indien nodig een factory reset triggerde, dat was niet het geval).

Het contact
Dus tja, lijn dood, factory reset uitgevoerd denkende te hebben neem ik even contact op en ik kwam in contact met Sjors van KPN, dat moest dus wel goed komen 😉 Eerst natuurlijk het scriptje doorlopen die ik snel heb weg gevaagd door te roepen "Het probleem zit in de WAN".

De oplossing
Op afstand was helaas weinig mogelijk, gelukkig heb ik enige kennis van zaken en kon ik relatief makkelijk via de web interface van de Experia Box een factory reset uitvoeren. Helaas was mijn snelheid toen nog knap waardeloos.

Tot mijn verassing kon Sjors binnen 2 uur een monteur voor mij regelen, iets wat je echt niet verwacht van een consumenten abonnement (en ook niet mag verwachten 😉 ). Het bleek dat men tijdens het onderhoud een kabeltje los hebben gemaakt en niet opnieuw hebben aangesloten (ai!).

Daarnaast heeft Sjors ook een extra (gratis) databundel van 50GB geactiveerd zodat ik een achtervang heb (Niet dat ik het nodig had, maar het is gebeurd. Ironisch genoeg heb ik deze oplossing in het verleden vaak genoeg tijdens feedbacksessies, het is fijn om het in de praktijk te zien! 🙂 ).

Ik zal een consumentenabonnement nooit aanraden als je hiervan afhankelijk bent van je inkomen - maar de geboden service was in deze scenario buitengewoon goed en zeker een compliment waardig 🙂

1 reactie

Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @SjorsK,

Goed om te horen dat het allemaal opgelost is. Ik ben het met je eens dat je als ondernemer beter kunt kiezen voor een zakelijke propositie. Het is dan ook altijd handig om de verschillende zakelijke proposities naast de consumenten propositie te zetten en te
vergelijken.

Reageer