Vraag

Help Help ik word gek telefonisch kan alles maar de praktijk!

  • 5 May 2021
  • 20 reacties
  • 172 keer bekeken

Ik ben al jaren KPN klant,Als je de producten hebt is het netwerk goed.Alleen Administratief/Communicatietief word ik vanaf overgang van de diggitenne kastjes al vanaf Internet kastje via diggitenekastje naar de muur gestuurd.

Ik had voor de omgang van de digitenne kastjes koop kastjes en 3 pasjes.Toen kwamen de nieuwe kastjes want met de oude kastjes zou beeld er mee op gaan houden.Bij KPN betaalde je 18€ voor digitenne maar bij Telfort 5€ per kastje dus ik 3 kastjes bij Telfort besteld.van deze 3 door omstandigheden 1 in gebruik genomen.In Augustus raakt dit kastje defect door wss blikseminslag op antenne.waarop ik kpn bel om een van mij niet gebruikte kastjes te activeren.Dit bleek niet mogelijk want er stond maar 1 kastje geregistreerd op mijn abbonement er kon wel 1 nieuw kastje worden opgestuurd .Dus okay ik heb hier nog 2 kastjes maar nee we sturen een nieuwe logisch?Omdat ik op een recreatiepark woon waar alleen post bezorgd kan worden heb ik gevraagd dit kastje naar een post nl punt te sturen dit is nooit aangekomen?.wegens drukte verhuizing heb ik dit op zn beloop gelaten ik had nog mogelijkheden tv via mn mobiel van andere providers via mm chromecast te streamen.Echter blijft vreemd dat wss mn Abo van digitenne op KPN is blijven staan niet via Telfort met 3 aangevraagde kastjes.als bekend is dat het beeld gaat verdwijnen meegenomen dat Telfort dochter onderneming is van,Als ik nieuw telefoonabo neem is ook geregeld dat oude stopt.

Gelukkig werd ik in November door KPN gebeld of ik intresse had om mijn internet zakelijk te zetten met een internet hussel abo snelheid van 50 mbs.Ik de dame in kwestie uitgelegd dat ik al modem met buitengebied via telefoonlijn en dat snelheid max 10 mbs is,Dit was volgens de dame geen probleem ik zou een huwai kastje met soort van 4g internet met een simkaartje en zou ik ook vaste telefoonlijn af zijn en met deze snelheid kon ik ITV krijgen.Affijn nieuwe overeenkomst gekregen getekend ik zou de nieuwe apparatuur op korte termijn ontvangen er waren nog wat gegevens nodig dit zou geregeld worden door de stagiaire maar bij vragen problemen was ze nog in de buurt.Ik dacht mooi alles opgelost.Echter komt mijn apparatuur nog steeds niet binnen,is mijn abo al ingegaan met 3 maanden korting die ik dus al kwijt ben omdat ik er nog geen gebruik van kan maken,mij al gevraagd wordt oude apparatuur terug te sturen modem en diggitenekastje.Na meermaals telefonisch contact waarbij gezegd wordt u apparatuur komt en waar ik van kastje naar muur wordt gestuurd en vervolgens nog niks krijg.En in chats waar verbindingen verbroken worden.Het nu maar is hier geprobeerd ik hoop dat dit nog waargenomen kan worden voor door omzetting mijn modem internetverbinding weg valt.

Mvg Mark


20 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Mvdp ,

Welkom op het Zakelijk KPN forum! 
Ik help je graag om tot een definitieve oplossing te komen. Ik ben allereerst aan de hand van het klantnummer in jouw forumprofiel het systeem in gedoken om te kijken hoe jouw pakket er nu precies uit ziet. Op dit moment is er een Kleinzakelijk Hussel Internet 50 Mbit/s pakket actief. Dit pakket bestaat uit de internetverbinding en de Sneller Internet Buitengebied optie. In dit abonnement zit nu dus geen TV en/of Digitenne. 

Het pakket is op 16-03-2021 omgezet naar deze Kleinzakelijk Hussel variant. Daarvoor was het een particulier KPN Internet pakket met de internetverbinding, Sneller Internet buitengebied, een vast telefoonnummer en 1 Digitenne ontvanger. Begrijp ik goed dat je op dit moment ook nog een abonnement voor Digitenne bij Telfort hebt lopen? 


Omdat bij de omzetting van het Internet pakket naar Kleinzakelijk Hussel Internet de Digitenne uit het pakket verwijderd is heb je dus het bericht ontvangen over het terugsturen van de ontvanger. 

Als ik vervolgens jouw bericht nogmaals doorneem dan lijkt het mij duidelijk dat er een aantal zaken niet helemaal kloppen. Kun je verder toelichten welke apparatuur je nu precies mist? En moet er in het pakket bij ons weer Digitenne toegevoegd worden?

Beste @Rick S. 

Ik ben vanuit Groningen gebeld wat ik met de dame in kwestie heb besproken is het hussel abbonement idd.en de 50mbits daarbij heb ik aangegeven is leuk een duurder 50mbits abbonement maar in deze regio ga ik dat niet halen de modem met buitengebied is max 10 mbits toen zei de dame daarvoor hebben we een huwai 4g kastje met simkaart dan is het wel haalbaar.De digitenne zou komen te vervallen en dit zou ITV gaan worden ook daarvoor heb ik hogere snelheid internet nodig.Dus wat ik mis is en wat maar niet binnenkomt is Huwai kastje en de ITV apparatuur ontvanger zo is dit afgesproken met dame in kwestie wellicht is dit mis gegaan omdat de papieren zijn afgehandeld door stagiaire in ieder geval iemand die nog ingewerkt moest worden.Echter stond ik in verkeerde groep op niet zakelijke forum.daar was iemand aan kijken van KPN maar moest ik mn gegevens aanvullen en sindsdien heb ik haar nog niet terug gehoord vanaf gister in vooravond.ik heb deze vraag ook nog hier gesteld om het feit dat een forum beantwoorder die niet in dienst is bij kpn nogal veel kritiek had om feit dat in verkeerde groep stond ik heb deze uitgelegd dat ik niet zo bekend was op de forums als hem.ik weet ook niet hoelang ik nog internet heb via de telefoon modem het telefoonnummer is dr al af.ik krijg ook al mailw om digitenne en modem terug te sturen.Dus als u het over zou willen pakken graag.mvg Mark

Reputatie 7
Badge +6

Beste Mark, 

Bedankt voor je antwoord! 

Natuurlijk neem ik het graag over om het te regelen. Ik heb alleen nog geen antwoord op de vraag die ik stelde. Ik zet ze hier nog even op een rij en heb ook nog wat aanvullende vragen: 

  • Heb je op dit moment nog een abonnement voor Digitenne bij Telfort? 
  • Wat voor apparatuur heb je op dit moment in gebruik? 
  • Begrijp ik goed dat je eerder al een topic hebt aangemaakt op het forum voor consumenten klanten? Zo ja, heb je voor de link naar dit topic zodat ik dit ook door kan nemen?

Wat betreft het Huawai kastje (dat is de Sneller Internet Buitengebied optie) ben ik benieuwd hoe dit precies zit. Ik ben namelijk de geschiedenis van dit pakket nagelopen. en Ik zie dat Sneller Internet Buitengebied al sinds oktober 2018 onderdeel is van jouw pakket. Je zou destijds dus al een 4G modem ontvangen moeten hebben (dat op de Experiabox aangesloten dient te worden). 

@Rick S. 

Nee heb de digitenne s toen via Telfort besteld want waren ze 5 euro per kastje echter dit is als KPN doorgelopen voor 18 euro per maand en toen had ik volgens KPN maar recht op 1 aangesloten kastje dus dat loopt via KPN maar dat kastje is defect dus dat kan alvast verwijderd worden.

En ja ik heb een experia 10 modem denk nu sinds 2 jaar echter is dit snelheid van max 10 mbits in dit gebied geen 50 mbits.mijn buurman heeft dit wel een huwai kastje met 4g sim en is vele malen sneller kwa internet

https://forum.kpn.com/internet-9/help-help-ik-wordt-gek-telefonisch-is-van-alles-beloofd-539812

 

Mvg Mark

Modem experia  v10met buitengebied 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Mark, 

Bedankt voor het sturen van de link! 

Ik heb dat topic  doorgenomen en even contact gehad met mijn collega Hanna (waar je contact mee hebt op het consumenten forum). Zij vertelde mij dat zij via de logistieke afdeling een nieuw buitengebied modem heeft laten bestellen. Die bestelling zie ik ook in het systeem terug en daar heb je ook een sms over gekregen. Dat stukje is nu dus geregeld. 

Wat er dan nog overblijft is de tv aansluiting. Zoals Hanna ook al bij je heeft aangegeven (en volgens mij ook al bij jou bekent is) kunnen we met de huidige snelheid van jouw pakket geen interactieve TV leveren. Ook niet met Sneller Internet Buitengebied. We zouden daarmee namelijk niet kunnen garanderen dat het goed werkt en blijft werken. Aangezien er op dit moment helemaal geen tv aansluiting (interactieve tv of Digitenne) in het pakket zit moet dat dus nog toegevoegd worden. Wil je dat ik een nieuwe Digitenne aansluiting aan het pakket toevoeg? 

Tot slot zie ik dat je in het topic op het consumenten forum een afbeelding hebt geplaatst van het mailtje waarin we vragen om de Digitenne ontvanger die jij nog hebt terug te sturen. Dat moet ook nog steeds gebeuren. En zoals ik eerder aangegeven heb komt dit omdat bij de wijziging naar het Kleinzakelijk Hussel Internet pakket de Digitenne uit het pakket verwijderd is. 

Toen ik vanmiddag contact had met Hanna hebben we besproken om de communicatie met jou via één topic te laten verlopen om misverstanden te voorkomen. Ik stel daarom voor dat we vanaf nu via dit topic contact houden. Vermoedelijk krijg je nog een berichtje van Hanna waarin ze ook zal aangegeven om verder contact met mij te houden. 

@Rick S. 

Ja hellemaal prima om het hier te houden echter reageerde Hanna vandaag weer terug.Echter ben ik van mening met Huawei modem 4g modem wel redelijke snelheid kan halen.iets wat ook besproken is met de dame in kwestie die mij belde,Dat is de reden dat het naar zakelijk gezet is.Waarom zou ik anders 50mbits abbonement afsluiten als ik weet dat dit duurder is en niet haalbaar.Mijn modem en buitengebied is echt wel in orde maar haalt de snelheid niet.Mijn buurman heeft deze 4g modem wel van KPN niet eens zakelijk en dat is net zo snel als mn 4g op mijn telefoon waarmee ik zonder storing via chromecast goed kan streamen zonder storring.ik heb deze wijziging niet gedaan om op zelfde punt uit te komen.Telefonisch was het allemaal mogelijk als zakelijke klant.Ik zit maandelijks met digitenne mobiel en internet rond de 100€ das boven gemiddeld dat is niet erg maar als je dan kijkt dat de snelheid dan erg laag ligt is het in verhouding wel veel.Ik heb het Huawei modem 4g op prepaid gehad van Tmobile of Telfort werkte hier perfect.Mijn buurman haalt wel een goeie snelheid lijkt me dat als T mobile / Telfort dit aan kan bieden het bij kpn ook moet lukken

 

Mvg Mark

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Mark, 

Aangezien wij het Sneller Internet Buitengebied modem niet konden zien in onze metingen heeft Hanna er dus voor gezorgd dat er een nieuwe jouw kant op komt. Ik heb het net nog even gecheckt en dit pakket ligt sinds zaterdag bij de Primera in Hellevoetsluis. Dit pakket kan je dus ophalen. Als je het nieuwe 4G modem hebt aangesloten op de Experia box gaan we kijken welke snelheden er gehaald worden. Met een Sneller Internet Buitengebied aanvulling zou je namelijk doorgaans hogere snelheden dan een downloadsnelheid van 10 MB moeten halen. 
 

Daarnaast is het wel zo dat we, ook met de aanvulling van het nieuwe 4G modem, nog steeds geen interactieve tv in het pakket kunnen leveren. Het is natuurlijk een slechte zaak als dit wel zo besproken is, maar veranderd de zaak op het gebied van tv jammer genoeg niet. Dus als we weer een tv aansluiting in het pakket toe willen voegen, dan is de enige optie Digitenne. 

Beste @Rick S. Nee dan zeg ik die digitenne wel op heb mogelijkheden om te streamen voorlopig.De nieuwe modem gaat het verschil in dit gebied niet maken.is bekend dat internet hier laag is via telefoonlijn. maar ik zal de nieuwe modem proberen  envoor de meting, gebruiken voor de time being.graag zou ik dit ook weer gewoon particulier willen hebben. Op oude pakket dat was goedkoper.De reden om zakelijk te gaan was het snellere internet,Iets wat 2 van mijn buren wel hebben via KPN  en bij niet mogelijk blijkt te zijn.Jammer dat ik hiet vanaf november al veel tijd aan kwijt ben met 0 resultaat.En nog wat tijd moet gaan spenderen om te kijken bij welke provider ik alles dan wel kan onderbrengen als 1 pakket met sneller internet 

Mvg Mark

Reputatie 7
Badge +6

Beste Mark,


Welke Digitenne wil je opzeggen? 

Zoals al in verschillende berichten besproken is heb je op dit moment een Kleinzakelijk Hussel Internet 50 Mbit/s pakket. In dit pakket zit op dit moment alleen de internetverbinding en de Sneller Internet Buitengebied optie. Er is dus geen actief abonnement voor Digitenne.


Daarnaast is het zo dat het huidige pakket (ook los van de korting die je nu op het pakket krijgt) voordeliger is dan het Internet pakket dat je had voor de omzetting naar Kleinzakelijk van 16-03. Tot slot wil ik nog even benoemen dat er qua  technische mogelijkheden op een adres geen verschil is tussen een particulier of zakelijk abonnement. De technische mogelijkheden en dus ook de internetsnelheden die op een locatie haalbaar zijn, zijn bij zowel particulier als zakelijk gelijk. 

Ik had voor de omzetting naar 50 mbits zakelijk alles in 1 pakket dat was mm internet mn digitenne en mn mobiel.die zullen particulier staan mobiel en digitenne want 30-4 is dr gewoon nog 18 euro digitenne afgeschreven dus deze digitenne wil ik opzeggen.mn internet wil ik dan weer gewoon particulier bij mn mobiel alles op 1 punt naar het oude abbonement.als ik geen 4 Huawei modem met 4 g sim kan krijgen de enigste reden waarom het zakelijk overgezet is.en overgang naar 50mbits abbonement om ook die snelheid of in ieder geval gelijk aan mn 4 g van mn mobiel te zijn of als ik op verbinding van mn buurman zit wat ook KPN is.Dan staan mn internet en mobiel weer particulier en kan ik me gaan oriënteren welke provider hier wel snel internet levert en tv en 

Mvg Mark

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Mark, 

De laatste factuur van dit pakket (met hetzelfde klantnummer als in jouw forumprofiel staat) is van 12-04. Op deze factuur zie je een verrekening van de abonnementskosten van het ‘oude’ Internet pakket dat je had voor de omzetting. Zo zijn de abonnementskosten die van het ‘oude’ abonnementen al afgeschreven waren verrekent voor de periode 16-03 t/m 11-04. In die verrekening zie je ook abonnementskosten van Digitenne verrekend worden. Dat is dus geen afschrijving van een Digitenne abonnement. Als je nu een andere factuur (onder een ander klantnummer) bedoelt ontvang ik graag het klantnummer van die factuur (klantnummer staat ook vermeld in de omschrijving bij de bankafschrijving). 

Verder kan ik kijken of we het Kleinzakelijk Internet pakket om kunnen zetten naar een particuliere variant, maar dat gaat niet exact dezelfde variant zijn als hoe het was. Die abonnementsvorm bestaat namelijk niet meer. Als ik het pakket nu omzet naar een particuliere variant wordt het een Hussel Internet 50 Mbit/s. De abonnementskosten komen dan uit op € 42,50 inclusief BTW per maand. Dat is overigens alsnog voordeliger dan het Internet pakket dat je had. Deze omzetting zou overigens wel ook als gevolg hebben dat de huidige lopende korting van 3 maanden (op het Kleinzakelijk pakket) vervalt. 

Beste @Rick S. Ik heb de nieuwe buitengebied modem binnen echter merk ik geen verschil ondanks dat deze modem 2 antennes heeft is het eerder slechter dan beter.ik denk ook dat je me nog steeds niet kunt meten ik heb zelf speedtest gedaan het is echt bizar laag.

Wat ik eerder al aangaf ik ben jarenlang kpn klant echter hier is internet nog lager dan mn vorige woning in juli/augustus heb ik dit pakket verhuisd.ik heb altijd alles bij 1 provider willen houden met mobiel is KPN hier voor mij het beste netwerk.

Dus de vraag is kan Kpn en wil KPN mij een oplossing bieden.waarom kan dochteronderneming wel unliminted abbonement 4g met Huawei modem aanbieden voor 35€ inclusief btw alleen heb ik nog niet gevonden of die ITV aanbieden.in dat geval zal ik moeten gaan kijken naar Ziggo/Vodafone maar ik begrijp het niet goed ik werkte voor 2010 al in de haven en had bedrijf waar ik me aan verhuurde kpn verbinding in de middle of nowhere op snelheid.na de periode van 3 maanden betaal ik bij kpn 50€ voor iets wat zo traag is als dikke stront door een trechter.

En op 28 februari is dr echt nog digitenne afgeschreven deze is defect dus abo kan stoppen maar deze staat privé nog liefst had ik alles privé gehouden.maar als ik zakelijk zou gaan met internet kont het volgens de verloop in groningen sneller nou niet dus! En ja nu ik me zinnen op sneller internet heb gezet ga ik hier ook verder mee.Als ik u nieuwe auto beloof die sneller is en je krijgt m niet ben je denk ook niet blij.

Minuut 57 is wifi minuut 58 is mn 4g van mn mobiel zie screenshot afb 2 is digitenne afgeschreven op 28 april

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Mark, 

Goed om te lezen dat het nieuwe Sneller Internet Buitengebied modem binnen is. Dit modem heb je als het goed is ook weer op de Experia Box aangesloten, toch? En vervolgens ben je via Wifi verbonden en heb je de speedtest gedaan, toch? Heb je ook getest wat voor snelheid je haalt met bekabeld internet? 

Verder omschrijf je een aanbod van een dochteronderneming met een Unlimited abonnement met een los 4G modem. Dat klinkt meer als een los abonnement dan een aanvullende optie zoals het Sneller Internet Buitengebied. Dat is wat dat betreft niet te vergelijken. Heb je een link naar de pagina waar je dit aanbod hebt gezien, zodat ik dat even kan checken? 

Voor dit adres blijft het feit dat er beperkte internetsnelheid leverbaar is. De Sneller Internet Buitengebied optie moet als aanvulling voor een betere verbinding zorgen, maar daar kunnen we geen wonderen van verwachten. Op de volgende pagina vind je meer informatie en toelichting over de Sneller Internet Buitengebied optie: KPN Zakelijk | Sneller zakelijk internet in het Buitengebied

 

Tot slot zie ik aan de afbeelding van de factuur die je stuurt dat er dus nog een losstaand Digitenne abonnement bestaat. Op de afbeelding is alleen niet het klantnummer van dit abonnement zichtbaar. Wil je het klantnummer van dit abonnement nog even doorsturen (dat kan in een privébericht), zodat ik dit abonnement voor je kan opzeggen? 

@Rick S. Betreft De modem heb ik dit niet bekabeld geprobeerd maar ik doe mijn administratie in mijn kantoor aan eettafel of op de bank daar heb ik een laptop voor 

De link https://www.t-mobile.nl/shop/product/huawei-e5785-320-mobile-wifi-wit/22033041?ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=GOT41,GAT41,SK303&lp=2 abonnement nu bij kpn 42.50 dalijk 50  na de 3 maanden bij t mobile  unliminted 37.50 echter kastje heb ik dus met alleen sim wellicht 35€ maar 2 van mijn buren op park hebben dit met 4G kastje van Huawai gewoon via KPN dit is veel sneller ook voor ITV

Mvg Mark

 

Het klantnummer betreft digitenne heb ik privé gestuurd !

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Mvdp,

Bedankt voor de reactie! 
Ik heb naar de pagina van T-Mobile gekeken. Zoals ik al vermoedde betreft dit een losstaand Data Only abonnement in combinatie met een Wifi router. Dat is dus geen aanvulling op een vaste internetverbinding en is daarom ook niet te vergelijken met de Sneller Internet Buitengebied optie.  Wij bieden uiteraard ook Mobiel Internet abonnementen aan, maar hebben daar op dit moment nog geen optie voor onbeperkt data. En bij ons kan de Wifi router ook niet aan dit abonnement toegevoegd worden. Dit kan los aangeschaft worden via de KPN Webshop

Daarnaast heb ik zojuist een opheffing gemaakt voor het losse Digitenne abonnement. Aangezien deze Digitenne defect is heb ik de opheffing per morgen aangemaakt in plaats van een reguliere opheffing met een maand opzegtermijn. Het referentienummer van de opheffing is 2-51639804204.

@Beste Rick 

Zo kastje heb ik 

*kan je mijn gemmideld gebruik via de modem zien?

*En wat kan mij via KPN aangeboden worden sim only passend op mijn verbruik?

*En dan een ITV abbonement 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Mark, 

Excuses voor de late reactie! 

Ik ben een aantal dagen vrij geweest en kom daarom nu pas aan dit bericht toe. 

Ik moet zeggen dat ik je niet helemaal volg. Welk kastje heb je precies? Bedoel je dat je een Huawei E5785 4Gplus router hebt? 

Daarnaast kan ik niet zien hoeveel data je gemiddeld gebruikt via de vaste internetverbinding (Inclusief de Sneller Internet Buitengebied) optie. Een overzicht van de Sim Only is op onze website te vinden. De pagina via voorgaande link geeft een overzicht van de Sim Only abonnementen inclusief belminuten. Ik heb natuurlijk eerder de pagina met de Mobiel Internet (zonder belminuten) gestuurd. De Sim Only abonnement inclusief belminuten (150 belminuten of onbeperkt bellen) stuur ik nu mee, omdat daar meer mogelijkheden zijn wat betreft de databundel. Een simkaart.

Tot slot vallen we in herhaling op het gebied van het iTV abonnement. Zoals we eerder besproken hebben is er binnen het huidige pakket (in verband met de beperkte snelheid) geen mogelijkheid om interactieve TV toe te voegen. De enige optie voor een tv aansluiting binnen dit pakket is dus Digitenne. 

Reageer