Vraag

HP printer en super wifi

  • 25 May 2022
  • 9 reacties
  • 134 keer bekeken

Badge

De laatste tijd veel problemen met een HP Envy  Wifi printer. Staat regelmatig spontaan offline. Van Hp kreeg ik het volgende bericht:

Na aanleiding van ons gesprek stuur ik u deze mail u kunt contact opnemen met u provider,

en vragen of u gebruik maakt van een 2.4 GHZ of 5GHZ als het een 5GHZ is dan kunt u vragen of ze het op een 2.4GHZ kunnen zetten.

U kunt ook vragen of er een booster versterkers thuis zijn, zo ja dan kunt u doorgeven dat de wifi boosters beveiligd moeten worden met een netwerk certificaat zodat deze een aparte wachtwoord krijgen dan de hoofd router..

Telefonisch contact met KPN over dit probleem was zeer teleurstellend. De KPN medewerker was niet van plan om iets te ondernemen en scheepte mijn af met de woorden “ Kijk maar in de handleiding van de wifi versterker. Weet iemand hier een oplossing voor?

Groeten,

Kees


9 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Goedemiddag @KvdB, welkom op het Zakelijk. KPN Forum!

Het is soms inderdaad even een klusje om wifi apparatuur goed in het netwerk gekoppeld te krijgen. Het verschil tussen 2.4GHZ en 5GHZ speelt hier zeker een rol in , en dit kan zelfs per type modem verschillen. Ik kijk graag met je mee wat in jouw situatie de beste optie is.

Zou je jouw klantnummer in je forumprofiel willen invullen, en mij hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kijk ik vanuit hier met je mee.

Badge

Hallo Matthew,

Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld.

Groeten, 

Kees

Reputatie 4
Badge +2

Goedemorgen Kees, 

Bedankt voor de gegevens, ik zie nu het abonnement en het modem waar je van gebruik maakt. Wat het signaal betreft staat het modem inderdaad standaard op 2.4GHZ en  5GHZ ingesteld, maar valt dit via de modeminterface wel aan te passen.

Wat het gebruik van wifi zelf betreft, maak je enkel gebruik van de wifi van het modem, of staat er ook nog aanvullende wifi apparatuur aangesloten?

Badge

Hallo Matthew,

Wij maken ook gebruik van twee Experia wifi versterkers. Kan het zijn dat een oude Swicher die ik gebruik mede oorzaak van het probleem is?

 

Groeten,

 

Kees

Reputatie 4
Badge +2

Ah, op die manier. Wanneer je gebruik maakt van Experia Wifi versterkers, dan wordt de wifi op het modem zelf uitgeschakeld en ‘overgenomen’ door de Experia Wifi.

Soms kan het zijn dat het gebruik maken van wifi op 2,4GHZ én 5GHZ frequentie i.c.m. (verouderde) wifi apparatuur storingen oplevert. Dit kan  verholpen worden door de 5GHZ frequentie uit te schakelen en enkel van de 2.4GHZ gebruik te maken.

Wanneer je inlogt op de webinterface van de Experia Wifi (via http://192.168.2.150 ), kan je mij vertellen van welke firmwareversie de Experia Wifi gebruik maakt? Dit kan je terugvinden na ingelogd te zijn bij de opties: Systeem (bovenaan) > Informatie (linker kolom) > firmwareversie

Badge

Bedankt voor je bericht maar wij hebben een Honeywell thermostaat die alleen op 5 GHZ werkt en voor de HP printer zou het op 2,4 GHZ ingesteld moeten worden. Nu de thermostaat op een andere verdieping met een tweede Experia versterker. dan de HP printer.  http://192.168.2.150  is niet bereikbaar.

Reputatie 4
Badge +2

Goedemorgen Kees,

Kan je mij in een privébericht  de volgende gegevens sturen:

  • Naam, telefoonnummer, e-mail gegevens contractant
  • geboortedatum contractant
  • postcode+huisnummer aansluitadres incl. bedrijfsnaam.
  • het type/model wifi versterker

Dan ga ik voor je aan de slag om te zien of ik intern nog aanvullende informatie kan achterhalen betreffende het issue.

Badge

Hallo Mathew,

 

Ik probeer de priveberichtlink te openen om je de gevraagde gegevens toe te sturen maar deze link werkt niet.

 

Groeten,

Kees van den Burg

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Kees,

Je zou ook op mijn naam kunnen klikken en mij via mijn profiel te kiezen voor ‘stuur bericht’.

Reageer