Vraag

Internet & IP-bellen (aanvraag)

  • 26 juni 2015
  • 3 reacties
  • 491 keer bekeken

Badge
Vorige week heb ik getracht om via internet het ondernemerspakket "Internet en IP-bellen" inclusief "Zakelijk Pinnen" te bestellen. Van mijn bestelling kreeg netjes een bevestiging in mijn mailbox.

Tja en dan begint het gedonder (sorry).

Een medewerkster van KPN probeert contact met mij op te nemen om de bevestiging van de afspraak te bespreken. Dit lukt niet omdat ik op m'n nieuwe vestigingsadres zit of onderweg ben.

Op het mailtje wat ik hierover ontvang (bereikbaarheid) reageer ik door mijn mobiel nummer ook op te geven. Helaas er wordt anoniem naar mijn normaal adres gebeld. Ik ben net te laat bij mijn telefoon maar ja terugbellen kan niet naar een anoniem nummer...

Heb daarom maar zelf even (...) contact opgenomen via 0800-0403. Tijdens dit contact blijkt dat een hoop van de ingevulde gegevens kwijt zijn of in ieder geval niet meer beschikbaar? De van KPN ontvangen bevestigingsmail was toch compleet...

De opdracht met alle persoonlijke gegevens met de medewerker doorgenomen en gecontroleerd.

Krijg ik gisteren een opdrachtbevestiging per post binnen. De optie "Zakelijk Pinnen" is echter niet meer aanwezig. Omdat ik binnen 5 dagen moet reageren als iets niet klopt bel ik direct naar KPN.

Krijg ik hier doodleuk te horen dat dit zal leiden tot een forse vertraging van de uitvoering. Volgens de bevestigingsbrief was de planning uitrol op 14 juli 2015. Doordat ik mijn bestelde "Zakelijk Pinnen" er weer bij wilde hebben moest alles geannuleerd worden en zou de nieuwe (en complete) opdracht pas plaats kunnen vinden om en nabij 29 juli 2015.

Kan dit niet fatsoenlijker opgelost worden.

P.S. ik vind het eigenlijk een beetje bezopen dat ik een "forum" nodig heb om dergelijke zaken op te lossen....

Cees

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Cees,

Om verkeerde aansluitingen bij het Ondernemerspakket te voorkomen worden de bestellingen nagebeld en door een specialist ingevoerd. Wat stom dat juist bij het nabellen en invoeren van de bestelling het zakelijk pinnen niet is meegenomen! Hier wil ik graag melding van maken.

Het is niet handig om met deze valse start te beginnen natuurlijk. Ik heb uw bestelling kunnen vinden en inderdaad staat het pinnen hier nog niet in. De order is inmiddels al in voorbereiding. Indien we het pinnen alsnog in de initële order willen leveren dan moet deze inderdaad geannuleerd worden en een nieuwe order aangemaakt worden met pinnen erbij.

Ik zie een aantekening van een telefoongesprek gisteravond met de klantenservice. Mijn collega heeft geadviseerd om te order te laten opleveren en vervolgens pinnen toe te voegen. Dit is het juiste advies geweest aangezien het ordersysteem tussentijds geen wijzigingen in de order kan verwerken. Op deze manier kan de dienst het snelste geleverd worden. De levertijd van pinnen is bij mijn weten namelijk vrij snel. Er is gelukkig nog geen orderwijziging doorgevoerd en wil u dus graag adviseren om dit zo te laten. Bij de oplevering van zakelijk pinnen moeten we u natuurlijk wel een gratis installatie door een monteur aanbieden.

Mijn excuses voor het ongemak, Cees. Ik had graag meer voor u willen betekenen maar deze mogelijkheid heb ik helaas niet. Wanneer dit wel het geval was geweest, had u dit gisteren al verteld moeten worden.

Als er vragen zijn of als ik u ergens mee kan helpen dan mag u mij hierover ook altijd een privébericht sturen!
Badge
Dag Tim,

Dank voor je reactie. Het probleem is echter dat mij gisteren inderdaad is geadviseerd om de opdracht gewoon door te laten gaan en het pinnen daarna toe te laten voegen. Een maar, dit duurt dan ongeveer 3 weken(!). Onacceptabele oplossing maar ongeacht waarvoor ik kies. Het duurt nog ca. 5 weken voordat ik verantwoord kan laten pinnen door mijn klanten.

Waarom dan binnen 5 dagen reageren of alles klopt. Zeer slechte een uiterst starre administratie en bedrijfsvoering Tim (niet persoonlijk bedoeld).

Cees
Reputatie 7
Badge +11
Beste Cees,

Voor zover ik deze wijzigingen ben tegen gekomen, m.b.t. toevoegen van Zakelijk Pinnen, zijn deze altijd geleverd binnen 5 werkdagen. Het wachten is puur op de aansturing van de monteur, de techniek is al sneller verwerkt. Omdat we nu min of meer een vakantieperiode zijn ingegaan kan een wachttijd ontstaan als er te weinig monteurs beschikbaar zijn.

Ik wil voorstellen dat ik deze wijziging na de oplevering intern voor u door ga zetten. Aangezien hier een fout van KPN is gemaakt kan ik daar een hogere urgentie aan meegeven en moet het lukken om binnen 5 werkdagen de dienst te leveren.

U geeft aan te wachten op een pin voorziening. Begrijp ik daaruit dat u momenteel nog geen pin mogelijkheid heeft of bedoeld u dat u gebruik maakt van een onbeveiligde pin verbinding?

Reageer