Vraag

Internetsnelheid

  • 29 mei 2019
  • 7 reacties
  • 307 keer bekeken

  • Debutant
  • 3 reacties
Ik wilde voor de vereniging internet aanvragen en in het aanvraagproces werd aangegeven dat de snelheid 50 Mbps was.
Pas later in het aanvraagproces werd aangegeven dat de snelheid 3 Mbps is. Daar kan je niets mee als je je leden wifi wil laten gebruiken op de club.
En ga ik verder in de straat en dorp kijken met netco dan is dat allemaal minimaal 100 Mbps
Ik snap dat niet, kan iemand mij dat uitleggen.

met vriendelijke groet

7 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hi @HWP ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Natuurlijk help ik je graag verder en leg ik uit hoe dit precies zit.
Zonder naar dit betreffende adres gekeken te hebben kan ik u alvast dit meegeven. De internetverbindingen in onze pakketten zijn altijd tot een bepaalde snelheid. Bij het pakket dat u wilde bestellen is dit dus een verbinding tot 50 MB. Aangezien er verschillende factoren een rol spelen bij de daadwerkelijke haalbare snelheid op een locatie kunnen wij geen snelheden garanderen. Een van de belangrijkste factoren hierbij is de afstand tussen de wijkcentrale en het aansluitadres. Hoe groter de afstand, des te lager de daadwerkelijk haalbare snelheid is.

Wat is het adres waar het pakket aangesloten zou moeten worden?
1657EB 6 Tennisvereniging Abbekerk
IK heb 5 dagen geleden een vraag gesteld en daar een algemeen antwoord op gekregen. vervolgens het specifieke adres opgegeven maar verder geen antwoord meer gekregen. vind ik wat flauw
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @HWP ,

Allereerst mijn oprechte excuses voor mijn late reactie!
Het is mij heel eerlijk gezegd ontschoten. Bedankt voor de reminder!

Ik heb gekeken naar het adres en ik zie inderdaad dat de maximaal haalbare internetsnelheid op deze locatie 3 MB is. Dat is een erg beperkte snelheid, waarmee het lastig wordt om bijvoorbeeld leden gebruik te laten maken van WiFi. Nu zie ik tot mijn spijt ook nog geen upgrades van het netwerk gepland staan, dus op het kopernetwerk is dit voorlopig wat wij kunnen bieden. De oplossing zou zijn als er glasvezel aangelegd wordt, maar dit is iets wat ik niet kan op laten starten. Ik kan wel een van onze partners aansturen om contact op te nemen, zodat zij met u een eventuele aanleg van glasvezel kunnen bespreken. Deze aanleg brengt wel kosten met zich mee, maar deze worden uiteraard eerst besproken. Zal ik een verzoek uitzetten om u te laten bellen voor zakelijk glasvezel?
Ja graag. Dan kunnen we in ieder geval bekijken of het financieel haalbaar is voor ons

met vriendelijke groet,

hwp
Reputatie 6
Badge +6
Helemaal goed! Dan ga ik het verzoek voor u uitzetten.

Wilt u mij een privébericht sturen met daarin uw voorletters en achternaam, een mobiel telefoonnummer en een mailadres?
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @HWP ,

Bedankt voor uw privébericht!
Ik ben voor de zekerheid nog even navraag gaan doen en ik zie dat het proces wat gewijzigd is.
De klanten die interesse hebben in Zakelijk Glasvezel kunnen zich tegenwoordig zelf melden bij onze partner IP Visie.

U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen via 076-5331331, maar u kunt ook een mail sturen naar info@ipvisie.com.

Ik adviseer u zelf contact te leggen met onze partner. Dit gaat namelijk sneller dan wanneer ik het verzoek dat ik uit wilde zetten. Dat gaat over een aantal schijven, terwijl er nu dus ook direct contact mogelijk is.

Fijn weekend alvast!

Reageer