Vraag

ipv6

  • 15 juli 2016
  • 3 reacties
  • 760 keer bekeken

Mijn Esperia Box V10 ondersteund volgens mij geen ipv6. Wanneer wordt dit via de KPN geregeld ?

3 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi Richard,

Dat klopt inderdaad, de software van de Experia Box V10 is nog niet geschikt voor IPv6.
Er is op dit moment nog geen datum gecommuniceerd waarop dit aangepakt wordt, maar ik ga het voor u navragen.

U hoort van mij en voor nu natuurlijk een heel fijn weekend gewenst! 😃
Reputatie 6
Badge +5
Hi Richard!

We hebben elkaar een tijd niet gesproken, maar ik heb nieuwe informatie voor u.

IPv6 is nog steeds schaars, maar inmiddels wel beschikbaar voor Alles in 1 Zakelijk en Consument abonnementen. Via deze link kunt u testen op IPv6 beschikbaar is op uw verbinding: http://k.pn/EylFuw

Ik ben benieuwd of u er iets aan heeft, ik hoor het graag. Wederom wens ik u alvast een heel fijn weekend!:D
Reputatie 3
Badge
Wat mij wel opviel bij de ExperiaBox v10 is dat er nu inderdaad ondersteuning lijkt te zijn voor IPv6. Echter is dit nog vrij onstabiel. De verbinding valt sinds de introductie van IPv6 wekelijks een aantal keren weg zonder dat de Experiabox zelf reset. De uptime van de verbinding is dan weg en komt daarna terug zonder IPv6. Na verloop van tijd krijgt de v10 dan wel weer een IPv6 adres.

De symptomen lijken exact op deze: https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezel-pppoe-sessie-verbreekt-regelmatig-404387

Zo verbreekt de PPPoE verbinding echter blijft de iTV service wel beschikbaar. Hierdoor lijkt het minder op een fysiek probleem maar meer op een probleem op een hogere laag.

Reageer