Beantwoord

Kan geen email ontvangen

  • 23 September 2015
  • 8 reacties
  • 811 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds jaar en dag email van hetnet. Webmail is inmiddels ook al weer jaren bereikbaar via de KPN site. Inloggen werkte altijd en email ontvangen via outlookexpress ook. Dat is echter op 10 september jl. gestopt. Wachtwoord wordt niet meer herkend. Als ik dat probeer te herstellen moet je de laatste cijfers van je bankrekening invoeren, maar ook die worden niet herkend. Het is alsof ik geen klant ben van KPN en dat terwijl er toch echt maandelijks van de betreffende rekening wordt afgeschreven. Waarom werkt mijn account/wachtwoordcombinatie ineens niet meer, wordt mijn hele klantrelatie niet herkend en waarom kan ik dan wel email versturen?

mvgr. G. Blokland
icon

Beste antwoord door Tim 4 November 2015, 09:21

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste G. Blokland,

Met aardige zekerheid kan ik vertellen dat ik uw account heb gevonden.

Het volgende kan ik u mededelen. Uw Hetnet e-mailadres is een particulier e-mailadres die alleen in combinatie met een particulier abonnement behouden kan blijven. Ik zie dat uw particulier internet abonnement op 12 juni 2015 is beëindigd. Sindsdien heeft u een zakelijke aansluiting bij KPN. Bij het beëindigen van een particuliere aansluiting, wordt het e-mailaccount nog voor 3 maanden actief gehouden en vervolgens automatisch beëindigd. Het e-mailaccount is nu zelfs helemaal verwijderd.

Het is niet mogelijk om een particulier e-mailadres onder te brengen bij een zakelijk abonnement. Dit zijn namelijk twee totaal verschillende systemen. Mijn excuses voor het feit dat u hierover niet voldoende bent geïnformeerd!

Dan is nu mijn vraag, wilt u gebruik blijven maken van uw Hetnet e-mailadres? Of is tijdelijke toegang voor u voldoende? (zodat u eventueel iedereen kunt informeren over een nieuw e-mailadres)

Ik kan namelijk het e-mailadres voor u aanmaken zodat u deze weer kunt gebruiken. Om dit te realiseren moet ik een abonnnement activeren, hiervoor zijn zogenoemde "e-mail only" abonnementen voor bedacht. Voornamelijk gebruikt door klanten die overstappen naar een andere internet aanbieder maar wel een e-mailadres van KPN willen behouden. Dit abonnement voor 1 e-mailaccount kost € 3,56 (incl. BTW) per maand. Ik ben bereid om de eerste 6 maanden voor u te vergoeden. U kunt vervolgens zelf besluiten hoe lang u het abonnement actief laat.

Is dit een idee? Ik verneem graag of ik u hiermee kan helpen!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Kan-geen-email-ontvangen/m-p/4290#M379

Beste G. Blokland,

Met aardige zekerheid kan ik vertellen dat ik uw account heb gevonden.

Het volgende kan ik u mededelen. Uw Hetnet e-mailadres is een particulier e-mailadres die alleen in combinatie met een particulier abonnement behouden kan blijven. Ik zie dat uw particulier internet abonnement op 12 juni 2015 is beëindigd. Sindsdien heeft u een zakelijke aansluiting bij KPN. Bij het beëindigen van een particuliere aansluiting, wordt het e-mailaccount nog voor 3 maanden actief gehouden en vervolgens automatisch beëindigd. Het e-mailaccount is nu zelfs helemaal verwijderd.

Het is niet mogelijk om een particulier e-mailadres onder te brengen bij een zakelijk abonnement. Dit zijn namelijk twee totaal verschillende systemen. Mijn excuses voor het feit dat u hierover niet voldoende bent geïnformeerd!

Dan is nu mijn vraag, wilt u gebruik blijven maken van uw Hetnet e-mailadres? Of is tijdelijke toegang voor u voldoende? (zodat u eventueel iedereen kunt informeren over een nieuw e-mailadres)

Ik kan namelijk het e-mailadres voor u aanmaken zodat u deze weer kunt gebruiken. Om dit te realiseren moet ik een abonnnement activeren, hiervoor zijn zogenoemde "e-mail only" abonnementen voor bedacht. Voornamelijk gebruikt door klanten die overstappen naar een andere internet aanbieder maar wel een e-mailadres van KPN willen behouden. Dit abonnement voor 1 e-mailaccount kost € 3,56 (incl. BTW) per maand. Ik ben bereid om de eerste 6 maanden voor u te vergoeden. U kunt vervolgens zelf besluiten hoe lang u het abonnement actief laat.

Is dit een idee? Ik verneem graag of ik u hiermee kan helpen!

 Beste Tim,

Ik wordt hier zo niet goed van. Kun jij niks aan doen, maar je werkt nu eenmaal voor dit bedrijf dus krijg je het te horen.

Ik vind het prima om een email-only abonnement te nemen, daar gaat het niet om, maar het is zo'n ongelooflijke flauwekul dat mijn emailadres niet gekoppeld kan zijn aan een nieuw zakelijk abonnement, het daarom wordt verwijderd en het vervolgens toch mogelijk is als er voor betaald wordt. Dan had het dus wel gekoppeld kunnen blijven en heeft het niets te maken met 'het systeem' (ja, met het geldverdiensysteem van de KPN).

Maar waar ik vooral niet goed van wordt is dat toen ik in november benaderd werd om mijn telefoon/internet abonnement te gaan wijzigen met de mededeling dat het goedkoper zou worden (hetgeen inderdaad zo is) mij met nadruk is verzekerd dat er NIETS!! zou veranderen. Telefoonnummers en emailadressen zouden ongewijzigd blijven. Geen enkele mededeling is mij gedaan omtrent het verdwijnen van mijn email-adres of dat ik er, voor behoud, extra voor zou moeten gaan betalen, dat zou mijn keuze namelijk drastisch hebben beinvloed.

Enfin, ik ben dus akkoord gegaan met de wijziging en ik heb mijn bestaande account opgezegd (dat ging ook niet automatisch, kwam ik toevallig achter dat ik dat zelf moest doen, toen ik er actief naar vroeg.) Dat had echter voor de betalingen geen effect. Mijn oude account werd niet opgezegd en de afschrijvingen gingen gewoon door. Al met al heb ik drie keer gebeld en drie storneringen laten doen alvorens de opzegging dan uiteindelijk was doorgedrongen. In middels kwamen er aanmaningen over de gestorneerde bedragen  (die in de eerste plaats dus niet eens afgeschreven hadden mogen worden). De laatste keer dat ik belde werd mij stellig beloofd dat er geen aanmaningen meer zouden komen; een week erna lag er al een dreiging van een deurwaarder op de mat. Toen dacht ik, dan moet de rechter het maar zeggen, misschien dat dat helpt. Maar helaas heeft de KPN het incassoproces niet voortgezet. Niet echt eind goed al goed, want tenminste twee illegaal geincasseerde bedragen heb ik niet kunnen storneren. En nu is dus ook mijn emailadres verdwenen zonder mij daarvan expliciet op de hoogte te brengen.

Dus graag wil ik dat je mijn emailadres (meelmeni@hetnet.nl) weer hersteld, in godsnaam dan maar via dat volstrek belachelijke email-only abonnement (dat nergens geld kost, behalve bij de KPN.)

Nogmaals, jij kunt er ook niks aan doen dus maak ik gebruik van je aanbod. Maar als de KPN zijn werknemers net zo bediend als z'n klanten, zou ik omzien naar een betrouwbaarder werkgever.:@

Met vriendelijke groeten

G. Blokland
Reputatie 7
Badge +11
Beste G. Blokland,

Ik kan niets anders dan u gelijk te geven. Er wordt absoluut niet altijd voldoende duidelijk gecommuniceerd over het feit dat particuliere e-mailaccounts niet mee kunnen naar zakelijke abonnementen. U bent hierover niet goed geïnformeerd en zit nu met het probleem dat het account vervolgens automatisch is opgeheven. Uw woede in deze situatie, kan ik volkomen begrijpen. Namens KPN wil ik hier graag mijn excuses voor aanbieden.

Daarnaast begrijp ik dat er meer zaken niet goed zijn geregeld en u daardoor onterecht teveel abonnementskosten heeft betaald. Ik zie dat u hier inderdaad ook contact over hebt gehad. Graag wil ik voorstellen dat we hier nog een officiele klacht voor in behandeling laten nemen. U heeft absoluut het recht om onterechte kosten terug te krijgen. Vindt u het goed dat ik een klachtbehandelaar contact met u laat opnemen hierover op de bij mij bekende gegevens?

Op het moment ben ik voor u bezig om het e-mailaccount aan te maken. Er staat nog een reservering op de gebruikersnaam, deze moet ik eerst nog zien weg te krijgen. Het gaat absoluut lukken, ik heb er alleen even wat tijd nodig. Zodra het is gelukt, stuur ik uw accountgegevens in een privébericht naar u toe. Hopelijk lukt het nog voor het einde van de dag.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/Kan-geen-email-ontvangen/m-p/4463#M395Beste G. Blokland,

Ik kan niets anders dan u gelijk te geven. Er wordt absoluut niet altijd voldoende duidelijk gecommuniceerd over het feit dat particuliere e-mailaccounts niet mee kunnen naar zakelijke abonnementen. U bent hierover niet goed geïnformeerd en zit nu met het probleem dat het account vervolgens automatisch is opgeheven. Uw woede in deze situatie, kan ik volkomen begrijpen. Namens KPN wil ik hier graag mijn excuses voor aanbieden.

Daarnaast begrijp ik dat er meer zaken niet goed zijn geregeld en u daardoor onterecht teveel abonnementskosten heeft betaald. Ik zie dat u hier inderdaad ook contact over hebt gehad. Graag wil ik voorstellen dat we hier nog een officiele klacht voor in behandeling laten nemen. U heeft absoluut het recht om onterechte kosten terug te krijgen. Vindt u het goed dat ik een klachtbehandelaar contact met u laat opnemen hierover op de bij mij bekende gegevens?

Op het moment ben ik voor u bezig om het e-mailaccount aan te maken. Er staat nog een reservering op de gebruikersnaam, deze moet ik eerst nog zien weg te krijgen. Het gaat absoluut lukken, ik heb er alleen even wat tijd nodig. Zodra het is gelukt, stuur ik uw accountgegevens in een privébericht naar u toe. Hopelijk lukt het nog voor het einde van de dag.

 Het is inmiddels bijna een maand geleden, maar ik heb tot op heden nog geen bericht gehad dat  het e-mailaccount is aangemaakt en ook geen accountgegevens ontvangen. Hoe zit dat?
Reputatie 7
Badge +11
Beste Guus,

Mijn excuses voor mijn nalatigheid.

Ik ben hard voor u bezig geweest het e-mailadres door de systeembeheerder aan te maken. Dit heeft niet tot het gewenste resultaat geleid en heb ik opnieuw actie uitgezet, vervolgens heb ik geen agendapunt aangemaakt om de status te controleren en het probleem voor u af te handelen. Nogmaals mijn excuses.

Zojuist heb ik een nieuw account voor u aangemaakt en de systeembeheerder wederom verzocht om het e-mailadres toe te voegen. Dit lukt mij niet zelf omdat het een gesloten gebruikersnaam betreft die niet meer gekozen kan worden. De systeembeheerder kan dit absoluut nog wel.

Zodra ik meer informatie heb dan neem ik contact met u op!
Reputatie 7
Badge +11
Beste Guus,

Het is nu wel eindelijk gelukt. Het e-mailadres is weer actief!

Ik stuur u per privébericht uw nieuwe inloggegevens toe.

Graag ontvang ik een bericht van u of alles naar wens werkt.
Vanaf dinsdag werkt mijn email weer niet. Als ik het wachtwoord wil wijzigen wordt de account weer niet herkend net als de vorige keer en/of ik krijg de mededeling dat ik niet thuis ben terwijl dat wel het geval is. Hij door u verstrekte wachtwoord heb ik dus ook niet gewijzigd omdat dat niet werkt, heeft het hier mee te maken?

mvgr. G. Blokland
Reputatie 7
Badge +11
Beste G. Blokland,

Uw account is momenteel geblokkeerd. Ik stuur u een privébericht toe met meer informatie.

Reageer