Beantwoord

Klachten en opzegging

  • 23 februari 2018
  • 4 reacties
  • 224 keer bekeken

  • Participant
  • 4 reacties
Wij hebben een beveiligingsbedrijf en zijn onlangs naar KPN zakelijk gegaan, na een verhuizing naar een nieuw pand in den helder.
Hiervoor altijd ziggo zakelijk gehad en nooit problemen.
Na nog geen maand werden wij ineens afgesloten door KPN abuse.
Het probleem? Onduidelijk.
Er stond een poort open in onze router en dat mocht blijkbaar niet van KPN.
Toen ik vroeg waarom dit niet zou mogen, werd ik verwezen naar de algemene voorwaarde, artikel 7.2
In dit artikel wordt er echter alleen gesproken over zaken zoals het verspreiden van kinder porno, virussen, spam en andere moedwillige en opzettelijke zaken.
Iets wat voor de meeste mensen gewoon een hele logische zaak betreft.
Er staat echter niets over het openen van een poort op het modem dat ik huur. Een verbinding die IK afneem.

De betreffende medewerker had ons uit voorzorg afgesloten.
Dan sluit je een bedrijf (draaiend kantoor) volledig af en weiger je moedwillig service omdat een dergelijke medewerker een standpunt wil maken.
Nou sorry met alle respect maar KPN blijft in gebreken en ik lijdt schade.

Als ik een huurhuis van de woningbouw huur, gaan die me ook niet vertellen welk raam en of deur ik wel of niet mag openzetten!!! Dit is mijn verantwoording.

En als KPN dat anders ziet dan moet men dat zo in de voorwaarden zetten want dan had nooit met jullie in zee gegaan.

Ook had KPN zijn hardware moeten aanpassen op zijn beleid.
Als KPN niet wil dat de eindgebruiker de poorten op de router opend, dan moet KPN er voor zorgen dat dit niet kan en dat bij levering aangeven.

Toen de blokkade eindelijk werd opgeheven, heeft de beste medewerker mijn router teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Hierdoor is mijn hele configuratie in samenwerking met mij overige hardware (switch etc) in conflict gekomen.
Ik heb hier geen toestemming voor gegeven.
En vraag me dan ook heel sterk af met welk recht KPN dit denkt te doen?

Ik heb wel tien afdelingen van KPN gesproken en werd van het kastje naar de muur gestuurd.
Geen zinnig of concreet antwoord.
Abuse zelf, die alleen via e-mail bereikbaar zijn, verwijzen naar de algemene voorwaarden, artikel 7.2 (gedrgsregels) maar daar staat niets dat mijn er van kan weerhouden de poorten van mijn modem open te zetten.

Mijn standpunt is duidelijk: zolang ik niets illegaals doe , wil ik beschikken over mijn eigen verbinding en router.

Kan dit niet dan heb ik een ander product gekregen dan geadverteerd en wens ik mijn contract te ontbinden.

Met vriendelijk groet,

M.schut
FSb beveiliging
icon

Beste antwoord door Fsb 26 februari 2018, 16:35

Beste rashid er zijn geen verdachte activiteiten.
Alleen die open staande poort en dit is echt mijn zaak.
Als ik een poort open wil zetten op de router omdat ik dnie nodig heb voor de communicatie tussen mijn huis en mijn kantoor dan doe ik dit.
Het is te zot voor woorden dat KPN me hiervoor afsluit.
Ik za dit dan ook niet accepteren en wens officieel een klacht in te dienen.
Sterker nog, eigenlijk wil ik per direct van dit abonnement af omdat het totaal niet bied wat men adverteerd.
Ik heb nog nooit zulke slechte service gehad.

Jaren lang ziggo zakelijk gehad en Vodafone .
Nog nooit zoiets meegemaakt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hi @Fsb,

Welkom op het zakelijk forum van KPN! Ik kan mij goed voorstellen dat de afsluiting belemmeringen met zich mee brengt. U kunt erop vertrouwen dat de afsluiting uit voorzorg is gedaan om misbruik te voorkomen. Met het open zetten van de poort kan uw poort door anderen worden misbruikt voor verkeerde doeleinde of onbewust virussen worden verspreid.

Mijn collega's van het AbuseTeam zijn aan het onderzoeken of er vreemde activiteiten zijn. Zodra dit onderzoek is afgerond zullen mijn collega's contact met u opnemen. Een blokkade die is opgelegd door het KPN AbuseTeam kan vervelend zijn. Bedenk echter dat een dergelijke blokkade altijd met een goede reden wordt toegepast. De blokkade bied de mogelijkheid problemen op uw computer(s) op een veilige manier op te lossen.

Ik zie in het topic klacht indienen bij KPN dat u hebt geprobeerd een klacht in te dienen. Mijn advies is om daarmee te wachten totdat u bericht hebt ontvangen van het AbuseTeam. Op de website van KPN vindt u meer informatie over het geblokkeerd zijn door het KPN abuse team. U kunt het AbuseTeam bereiken via het e-mailadres: abuse@kpn.com.
Beste rashid er zijn geen verdachte activiteiten.
Alleen die open staande poort en dit is echt mijn zaak.
Als ik een poort open wil zetten op de router omdat ik dnie nodig heb voor de communicatie tussen mijn huis en mijn kantoor dan doe ik dit.
Het is te zot voor woorden dat KPN me hiervoor afsluit.
Ik za dit dan ook niet accepteren en wens officieel een klacht in te dienen.
Sterker nog, eigenlijk wil ik per direct van dit abonnement af omdat het totaal niet bied wat men adverteerd.
Ik heb nog nooit zulke slechte service gehad.

Jaren lang ziggo zakelijk gehad en Vodafone .
Nog nooit zoiets meegemaakt.
Reputatie 5
Badge +5
Uit een eerder bericht van u begrijp ik dat de blokkade is opgeheven en dat u inmiddels weer gebruik kunt maken van uw diensten. Ik ben erg benieuwd of u uitleg hebt gekregen toen de blokkade werd opgeheven of dat u een verslag hebt ontvangen over het onderzoek?

Uit ervaring weet ik dat het AbuseTeam een verbinding niet zonder geldige reden blokkeert. Bij verdachte activiteiten worden er maatregelen getroffen. Ik snap dat u het niet eens bent met de getroffen maatregel en wenst een klacht in te dienen. Inmiddels heb ik mijn collega's van het AbuseTeam benaderd en om opheldering gevraagd.

Wilt u mij een privé bericht sturen met contact gegevens zoals, naam contractant, postcode+huisnummer, naam contactpersoon, mobiel telefoonnummer en e-mail van contactpersoon? Wilt u in het privé bericht ook aangeven wat uw wensen zijn en wat u een gepaste oplossing vindt?
Beste Rachid,


Wij hebben een cloud verbinding en encrypted synchronisatie tussen meerdere locaties.
Als abuse dit als verdacht aanmerkt en ons blokkeert dan staat het bedrijf stil.
Dit vind ik geen service.
KPN kan er ook voor kiezen om hun klant op te bellen en te verzoeken om iets aan een bepaalde situatie te doen.
Dan kan de klant ook toelichten wat er gaande is en waarom bepaalde poorten open staan.
Nu wordt er uit voorzorg gehandeld en komt en bussiness zonder service te zitten.
Zoals ik al eerder aangaf, heb ik dit bij geen enkele provider meegemaakt.
Mijn standpunt is helder: ik huur het modem en de verbinding en bepaal zelf welke poort ik open zet.
KPN mag me best vragen om bepaalde poorten te sluiten maar afsluiten is een no go.
In de voorwaarden staat niets over poorten die wel of niet open zouden mogen.
Bij aanschaf van dit product wordt dit ook niet aangegeven.

In mijn beleving kunnen er dan twee dingen gebeuren:
1: KPN laat mijn verbinding met rust.
2: KPN beëindigd mijn contract omdat men niet levert wat men belooft.
Dit is geen zakelijk internet.

Reageer