Beantwoord

Kosten aansluiting en abonnement internet

  • 27 December 2016
  • 6 reacties
  • 463 keer bekeken

Goede morgen,

Door mijn collega is op 14 oktober 2016 een internetaansluiting aangevraagd.
Hij heeft daarbij gesproken met mevrouw *** Basant van KPN.
Aansluitingskosten waren € 0.00 en het abonnement zou € 35 kosten.
Dit staat ook vermeld op de opdrachtbevestiging.

Groot was de verbazing nadat de factuur kwam. Er werd ons € 61.98 aan extra aansluitingskosten berekend.
Op de bon van de monteur staan ook geen extra kosten vermeld.
Het abonnement kost € 42.50. We krijgen € 7.50 korting. Per saldo € 35
Ik ga er vanuit dat deze korting voor de gehele abonnementsperiode is gezien de opdrachtbevestiging.
Op jullie site wordt alleen gesproken over 3 mnd. Op de bevestiging wordt geen periode genoemd.

Over deze extra kosten heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice op 18 november 2016.
Zij konden niets over deze afspraak vinden en gaven mij het emailadres van mevrouw Basant.

Ik heb haar direct gemaild en kreeg binnen het uur een reactie terug.
Ik heb uw e-mail ontvangen en gelezen.

Ik kan ook niet direct antwoord geven op uw vraag waar het meerwerk voor diende en ook dus ook de kosten zijn aangerekend. Ik zal dit vandaag gaan uitzoeken. Ook hebben wij inderdaad over een ander tarief gesproken dan wat wordt aangerekend. Ook dit moet ik even navragen bij mijn collega. Ik hoop dat ik vandaag antwoord heb op uw vraag, maar ik denk zelf dat dit pas begin volgende week zal zijn.

Ik wilde u in ieder geval laten weten dat ik er achteraan ga en dat ik zo snel mogelijk antwoord zal hebben op uw vragen.


Maar daarna bleef het stil.
Ik heb haar nogmaals gemaild op 28 november, 15 december en 21 december.
Op 21 december heb ik ook haar voicemail ingesproken.
Kort voor deze posting heb ik haar ook trachten te bellen, maar verder dan voicemail kom ik niet.

Wanneer kunnen wij een creditfactuur en/of wel een reactie verwachten?

Met vriendelijke groet,

Carla
icon

Beste antwoord door Tim 30 December 2016, 10:21

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Goedemiddag Carla, welkom op het zakelijk forum van KPN. :)

Allereerst wil ik toch even kwijt dat het absoluut geen goede zaak is dat u niets krijgt te horen op uw e-mails en contact pogingen. Dat is iets wat ik nooit zal begrijpen. Op een e-mail hoor je gewoon te reageren. Wegens privacy redenen haal ik de naam van de medewerkster weg.

Dankzij uw e-mailadres heb ik de betreffende order gevonden. En u hebt inderdaad gelijk, de installatie was gratis en er staat een maandelijkse korting van 7,50 euro op uw abonnement. Op het factuur staan "meerkwerk kosten". Dit zijn kosten die de monteur in rekening brengt voor extra werkzaamheden. In de bevestigingsoverzicht staat hierover het volgende vermeld:

Meerwerk
Instap-abonnement: De standaardinstallatie voor een Ondernemerspakket Instap bestaat uit de installatie van 1 modem, 1 pc en 1 telefoon met maximaal 15 meter kabellengte.
Doorboringen en/of hak- en breekwerk, alsmede het plaatsen van goten vallen niet onder de standaard installatiewerkzaamheden. Ook eventuele extra werkzaamheden zoals het aanleggen van bekabeling en het aansluiten van extra pc's voeren wij graag voor u uit (meerwerk). Hiervoor brengen wij u extra kosten in rekening.


Wat voor meerwerk heeft de monteur precies bij u geleverd? Is er meer dan 1 telefoon of 1 computer aangesloten door de monteur, een langere kabel dan 15 meter getrokken met de nodige doorboringen of het plaatsen van een kabelgoot? Ik verneem graag van u wat de monteur volgens u precies heeft gedaan. Als uw bevindingen niet overeenkomt met de beschrijving van de monteur voor de meerwerk kosten, kan ik u helpen om hiervoor een klacht in te dienen.

Ik help graag om dit op te lossen!
Beste Tim,

Dank voor je snelle reactie! Ik was alleen niet meer op kantoor waar mijn correspondentie met jullie is.

Ik heb een getekende order van de monteur waar op staat extra kosten van € 75 excl btw welke op de factuur weer gecrediteerd worden gezien de installatie gratis zou zijn. Zoals op overzicht opdracht.
Kosten en kortingen vallen tegen elkaar weg op de factuur.

Alleen deze € 61.98 meerwerk blijven staan. Maar dit is er niet geweest.

Met vriendelijke groet,

Carla
Reputatie 7
Badge +11
Beste Carla,

Aangezien het voor u niet duidelijk is waarom er meerwerk kosten in rekening zijn gebracht en ik niet kan aantonen dat er meerwerk is verricht, help ik u om hier een klacht over in te dienen. Graag ontvang ik van u een privébericht met een telefoonnummer waarop u bereikbaar bent hierover. Een klachtbehandelaar neemt contact met u op voor de verdere afhandeling. Ik vertrouw erop dat we eruit komen.
PM is verstuurd
Reputatie 7
Badge +11
Ik ga ermee bezig Carla, u ontvangt van mij een registratienummer van de klacht zodra deze gereed is.
Reputatie 7
Badge +11
Bedankt voor uw terugkoppeling @Carla.

Fijn om te lezen dat de klachtbehandelaar contact heeft opgenomen en de kosten worden vergoed 🙂

Reageer