Beantwoord

KPN blokkeert (blacklist) ons telefoonnummer

  • 23 March 2021
  • 6 reacties
  • 170 keer bekeken

De situatie:

  • Wij zijn een MKB bedrijf wat software levert aan taxi centrales voor regie vervoer.
  • Deze centrales nemen een service af waarbij de reiziger een notificatie kan ontvangen dat de taxi binnen enkele minuten klaar staat.
  • Deze service bieden wij aan via de telefonie API genaamd twilio.
  • Wanneer een reiziger gebeld word, gebeurt dit uit naam van ons 085 nummer.
  • Indien je dat nummer terugbelt, krijg je een bandje. Het is immers niet bedoeld om hierop terug te bellen. (zeg maar een telefonische noreply@)

Wat ging er fout:

  • Op ongeveer 12-13 december 2020 werden wij ineens geblokkeerd door KPN, en wanneer twilio dus contact.
  • Na enig onderzoek werd ons geadviseerd om een ander “originator” telefoon nummer te gebruiken.
  • Ons oude 085 nummer hebben wij dus opgegeven, en gebruiken hier een nieuw 085 nummer voor.

Dit ging 3 weken goed.

  • Ongeveer 12-13 februari zijn wij weer geblokkeerd door KPN.
  • Zowel vast als mobiele KPN nummers komen onze automatische bel acties nu dus niet op binnen.

We zouden graag in contact komen met een KPN medewerker om te overleggen wat de mogelijkheden zijn, en of we kunnen voorkomen dat we in de toekomst weer worden geblokkeerd.

icon

Beste antwoord door Rashid 24 March 2021, 12:30

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hi @Korton Software

Welkom op het zakelijk KPN forum!

Bedankt voor het delen van delen van jouw verhaal. Ik kan mij goed voorstellen dat je niet weer geblokkeerd wenst te worden. De reden van de blokkade kan ik je niet uitleggen en ik ben ook niet jouw gewenste medewerker waarmee je over mogelijkheden kan overleggen. Wat ik je adviseer om te doen is een mail sturen naar abuse@kpn.com en jouw verhaal aan hen voor te leggen. Ik vertrouw erop dat zij jou kunnen adviseren over mogelijkheden.

Ok, ik heb ze zojuist hetzelfde verhaal gemaild.

Hopelijk kunnen we hier snel een oplossing voor regelen.

 

Edit: snel reactie in elk geval, maar FYI dus niet het juiste kanaal.


Bedankt voor uw bericht. Er is in dit geval geen sprake van een probleem wat afgehandeld wordt door het KPN Abuse Team. Wij adviseren u contact op te nemen met onze klantenservice op het onderstaande telefoonnummer:
0800-0402 Vaste telefonie, internet en televisie
Één nummer voor al uw vragen over uw vaste telefoonaansluiting, internet, Interactieve TV en Digitenne. Dit (gratis) telefoonnummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Die konden ons ook niet helpen, en stuurde mij door naar 0800-0403.

Die konden ons ook niet helpen, en stelde voor “maak maar een klacht aan op de website”.

 

Daar kan ik vervolgens niks, want dan heb je een account nodig of moet je klant zijn van kpn.

 

We zoeken dringend een ingang naar iets of iemand waar we verder mee kunnen komen.

Reputatie 5
Badge +10

Bedankt voor de extra toelichting. Jammer dat mijn collega's jou niet verder kunnen helpen. Begrijp ik goed dat je geen klant bent bij KPN? Heb je hierover ook al contact gehad met ACM?

Klopt.

Nog niet - dus ik zal hun een emailtje sturen.

Reputatie 5
Badge +10

Top :thumbsup_tone4: .

Reageer