De situatie:
- Wij zijn een MKB bedrijf wat software levert aan taxi centrales voor regie vervoer.
- Deze centrales nemen een service af waarbij de reiziger een notificatie kan ontvangen dat de taxi binnen enkele minuten klaar staat.
- Deze service bieden wij aan via de telefonie API genaamd twilio.
- Wanneer een reiziger gebeld word, gebeurt dit uit naam van ons 085 nummer.
- Indien je dat nummer terugbelt, krijg je een bandje. Het is immers niet bedoeld om hierop terug te bellen. (zeg maar een telefonische noreply@)
Wat ging er fout:
- Op ongeveer 12-13 december 2020 werden wij ineens geblokkeerd door KPN, en wanneer twilio dus contact.
- Na enig onderzoek werd ons geadviseerd om een ander “originator” telefoon nummer te gebruiken.
- Ons oude 085 nummer hebben wij dus opgegeven, en gebruiken hier een nieuw 085 nummer voor.
Dit ging 3 weken goed.
- Ongeveer 12-13 februari zijn wij weer geblokkeerd door KPN.
- Zowel vast als mobiele KPN nummers komen onze automatische bel acties nu dus niet op binnen.
We zouden graag in contact komen met een KPN medewerker om te overleggen wat de mogelijkheden zijn, en of we kunnen voorkomen dat we in de toekomst weer worden geblokkeerd.
Beste antwoord door Rashid
Bekijk origineel