Vraag

KPN en snel internet

  • 24 April 2018
  • 6 reacties
  • 184 keer bekeken

In het Krommerijngebied is sinds een maand de aanleg van glasvezelkabel actueel. Bewoners wordt gevraagd op een keus te maken voor een provider voor 22 mei en ontvangen dan korting op hun aansluiting. Eind vorig jaar ontving ik het aanbod van KPN voor KPN 1, waarbij als ik een driejarig contract nam, de aansluiting gratis was. Vooruitlopend op de komst van snel internet heb ik dit aanbod aangenomen. Nu blijkt dat KPN niet meedoet als provider met glasvezel buitenaf en wordt ik financieel benadeeld: Als ik een andere provider kies moet ik het contract met KPN 1 afkopen, Als ik bij KPN blijf en na afloop van het contract overstap, dan krijg ik veel hogere kosten voor de aansluiting. Bovendien zit ik dan nog twee jaar met de narigheid van een trage verbinding, Ik vind dat KPN hierin of de afkoopsom moet kwijtschelden, dan wel met een gelijkwaardig alternatief komt en zijn klanten niet in de kou zet.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @lst1, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik kan me goed voorstellen dat u niet blij bent met de situatie. Als ik het goed begrijp voelt u zich benadeeld, omdat u in een contract zit met KPN, maar KPN niet de zelfde snelheid en technologie aanbiedt als de concurrent.

U bent een overeenkomst aangegaan voor 3 jaar met KPN en in ruil daarvoor hebt u de diensten tegen een gereduceerde prijs gekregen. Nu hebben onze concurrenten besloten om glasvezel aan te bieden op uw adres. Het is niet het geval dat KPN geen glasvezel wil aanbieden. KPN word in dergelijke situaties uitgesloten van het netwerk.

U stelt voor dat wij de afkoopsom kwijt schelden. Hiermee vraagt u ons om een contract wat wij samen zijn aangegaan met de bijbehorende voorwaarden te breken. Dit is geen realistische verwachting. Een gelijkwaardig alternatief kunnen wij u op dit moment niet bieden om eerder genoemde redenen. Ik kan begrijpen dat dit niet het antwoord is waar u op staat te wachten, maar helaas kan ik niet meegaan in de voorstellen die u doet.
KPN reageert niet klantbewust. KPN heeft met het aanbod van eind vorig jaar de suggestie gewekt (wat ook door de monteur werd bevestigd) dat zij snel internet kunnen leveren. Daarmee heeft KPN mij dus op een verkeerd spoor gezet. Ik had niet kunnen weten dat KPN dat KPN niet meedoet en daardoor lijdt ik schade. Ik ben het dus niet eens met uw redenering.
Reputatie 5
Badge +5
Als ik het goed begrijp gaat het dus erom dat KPN u sneller internet beloofd zou hebben, maar dit niet heeft geleverd. Met welk snelheid bent u destijds akkoord gegaan en wat voor snelheid werd precies gesuggereerd?

Zoals eerder gezegd is het niet zo dat wij u geen verbinding willen aanbieden over het glasvezelnetwerk. Wij hebben helaas geen toegang tot dit netwerk. Mocht het zo zijn dat wij u dingen beloofd hebben die wij niet na zijn gekomen, zoek ik dit graag uit en zal ik de nodige maatregelen treffen om dit recht te zetten.

Om welk postcode, huisnummer en bedrijfsnaam gaat het hier? Zou u dit samen met de laatste 4 cijfers van het IBAN ter verificatie naar mij toe willen sturen via een privébericht?
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt voor de gegevens.

Ik zie dat op dit adres maximaal 4 Mbit/s beschikbaar is via de koperdraad (ADSL). Deze snelheid is afhankelijk van de afstand tussen locatie en wijkkast. U geeft aan dat de suggestie gewekt zou zijn dat de snelheid zal verbeteren na dat u over stapt op KPN EEN. Ik weet niet in welke vorm deze suggestie precies plaats heeft gevonden, maar als er via ADSL maximaal 4 Mbit/s binnen komt is dat ook echt het maximum ongeacht het pakket. Technisch is er simpelweg niet meer leverbaar.

Ik zie op dit moment verder geen geplande updates voor dit adres. Op welke manier is de suggestie gewekt dat er meer dan 4 Mbit/s haalbaar zou zijn? Wellicht is er sprake van een misverstand. Met KPN EEN hebt u vele voordelen ten opzichten van de oude situatie, maar sneller internet is hier niet één van.
Uit de discussie maak ik op dat het geen zin heeft om mee te doen aan de aansluiting van de glasvezelkabel omdat dit geen voordelen biedt,
Reputatie 5
Badge +5
Het zou erg voordelig zijn voor ons als wij altijd mee zouden kunnen doen. Dan zouden we jou bijvoorbeeld blij kunnen maken met een KPN EEN op glasvezel. Helaas is dit niet altijd mogelijk, zoals je in dit geval meemaakt.

Reageer