Beantwoord

KPN Experia Box v8 herkent UMTS stick Huawei E3272 niet

  • 8 maart 2016
  • 19 reacties
  • 1218 keer bekeken

Hallo allen,

Mijn opdrachtgever heeft een KPN Experia Box V8 (Arcadyan VGV7519)

Op de USB aansluiting wilde ik een UMTS Stick van Huawei E3272 (besteld bij KPN),  plaatsen om die als backup line te laten functioneren.

Deze werd echter niet herkend. Melding was iets van "No UMTS stick found"

In een andere Experia Box V8 werd de dongel ook niet herkend.

Als ik de dongel aansluit op een normale PC of MAC, dan wordt de dongel gewoon herkend.

En zelfs als ik hem aansluit op mijn eigen FritzBox 7390 (van XS4ALL), dan wordt de dongel ook herkend.

Volgens dit document zou het mogelijk moeten zijn:

"Arcadyan VGV7519 Router
Gebruiksaanwijzing  ten behoeve van Ondernemerspakket Internet & IP - bellen & Zakelijk ADSL/VDSL van KPN"
blz. 47 - "16.1 UMTS-Stick
Het is mogelijk een UMTS-stick (dongel)  op de VGV7519 aan te sluiten, hiermee is het mogelijk te internetten als de DSL aansluiting niet werkt"

Deze vraag had ik ook gesteld via KPN Chat maar daar konden ze me niet helpen en werd ik hiernaar toe doorverwezen.

Mijn vragen zijn:

- Is het bekend dat KPN Experia Box V8 (Arcadyan VGV7519) niet werkt met UMTS dongel Huawei E3272?

- Is er een workaround?

- Indien er geen workaround is, welke dongel wordt dan wel ondersteund door de KPN Experia Box V8 (Arcadyan VGV7519)?

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groeten,

Remco
icon

Beste antwoord door Tim 30 maart 2016, 14:55

Hallo Remco,

Soms met een beetje extra druk kunnen dingen heel snel gaan. ;)

Heeft u ook één van de andere type dongels voor handen?

























Dongel


Geschikt voor 3G/4G backup


HUAWEI E3272


Nee


HUAWEI Mobile E367


Ja


HUAWEI Mobile E3131


Ja


ZTE MF190


Ja

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Remco, welkom bij de zakelijke community van KPN! :D

Lastig dat de dongel niet werkt. Bij mijn weten zou deze inderdaad ondersteund moeten worden. Dit wil ik voor u uitzoeken.

Ik heb uw vragen doorgezet naar mijn collega's bij modem ontwikkeling, hopelijk weten zij meer!

Zodra ik meer informatie heb ontvangen, breng ik u op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @remcodg,

De modemontwikkelaars willen graag weten welke firmware versie uw opdrachtgever precies heeft.

Kunt u, of de klant, inloggen op de webinterface van de Experia Box om de versie te achterhalen?

Ik verwacht dat 02.00.xxx, 03.00.xxx of 03.01.xxx geïnstalleerd staat, ik hoor het graag!
Hallo Tim,

Hartelijk dank. Ik zal een afspraak met mijn opdrachtgever maken en dan inloggen op de Experia Box.

Zodra ik de firmware versie weet, zal ik die hier posten.

Met vriendelijke groeten,

Remco
Hallo Tim,

Hieronder de firmware version van beide KPN-experia boxes:

1) Runtime Code Version:  03.01.214 (21.05.2015-16:48:37) - Boot Code Version:  v3.00.06

2) Runtime Code Version:  03.00.143 (25.08.2015-10:17:54) - Boot Code Version:  v3.00.06c

Met vriendelijke groeten,

Remco
Reputatie 7
Badge +11
Super, bedankt voor uw bericht, Remco!

Ik heb de gegevens doorgegeven aan de modem ontwikkelaars, ik hoop snel meer informatie te ontvangen.
Hallo Tim,

Wanneer verwacht je informatie van de modem-ontwikkelaars betreffende dit probleem?

Met vriendelijke groeten,

Remco
Reputatie 7
Badge +11
Dag Remco, eigenlijk had ik al een terugkoppeling verwacht! Mogelijk zijn ze zelf aan het testen geslagen. ;)

Als ik morgen nog geen bericht heb ontvangen dan ga ik er achteraan. Dat laat ik morgen aan u weten.
Hallo Tim,

Bedankt voor je feedback.

Heb je al wat informatie voor mij? Een werkende backup via UMTS is voor mijn opdrachtgever erg belangrijk.

Met vriendelijke groeten,

Remco
Reputatie 7
Badge +11
Remco, ik ben er achteraan gegaan maar ik heb nog geen concreet antwoord ontvangen. Ik ga even vragen waar ze precies mee bezig zijn en wanneer we reactie mogen verwachten.

Sorry dat het zo lang duurt om u van deze informatie te voorzien.
Hallo Tim,

Is er al iets bekend hierover?

Mijn opdrachtgever en ik zijn erg blij met jouw dienstverlening maar we vragen ons af waarom het al 3 weken duurt voordat KPN met een antwoord komt betreffende ondersteunde dongels voor hun apparatuur.

Met vriendelijke groeten,

Remco
Reputatie 7
Badge +11
Dag Remco, dat is een goede vraag.. :(

Sorry dat het zo lang duurt, dit ben ik niet gewend en kan ik ook niet verklaren. Ik heb de hulpvraag wederom onder de aandacht gebracht, jammer dat dit nodig is. Mijn contactpersoon heeft direct een modem ontwikkelaar aan de mouw getrokken en neemt mij mee in de communicatie. Ik heb er vertrouwen in dat ik snel reactie ga ontvangen.
Dank je wel, Tim.

7 April hebben wij een gesprek met een van de Account Managers betreffende de KPN-dienstverlening en mogelijke verbeterpunten. Als we voor dat gesprek een al of niet bevredigend antwoord hebben, dan zou dat erg aangenaam zijn.

Met vriendelijke groeten,

Remco
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Remco,

Soms met een beetje extra druk kunnen dingen heel snel gaan. ;)

Heeft u ook één van de andere type dongels voor handen?

























Dongel


Geschikt voor 3G/4G backup


HUAWEI E3272


Nee


HUAWEI Mobile E367


Ja


HUAWEI Mobile E3131


Ja


ZTE MF190


Ja

Dank je wel, Tim!

Die 3 dongels worden blijkbaar niet meer verkocht maar wel zullen een mogelijke oplossing bespreken met de Account Manager.

Met vriendelijke groeten,

Remco
Reputatie 7
Badge +11
Graag gedaan, Remco!

Volgens mijn informatie ligt alleen de Huawei E3531 (3G) momenteel in de KPN Winkels. Daarnaast weet ik dat de voorraad van dongels bijna op zijn en veel winkels niet eens meer 3G dongels hebben liggen. Hierover heb ik een vraag uitgezet bij een logistiek planner. Ik mag hopelijk aannemen dat we binnenkort weer 4G dongels aanbieden.

Of de Huawei E3531 wel gaat werken op de Experia Box v8 weet de modem ontwikkelaar niet te zeggen. Hij heeft er één besteld om het te gaan testen. Daar kom ik nog op terug!
Hallo Tim,

De enige leverbare dongel die ik kon vinden is de HUAWEI Mobile E3131 en die moet vanuit Hong Kong besteld worden.

Heeft de modem-ontwikkelaar nog wat kunnen uitvinden over de Huawei E3531?

Met vriendelijke groeten,

Remco
Reputatie 7
Badge +11
Dag Remco, over de Huawei E3531 heb ik nog geen resultaten ontvangen. Ik ga de modem-ontwikkelaar vragen of hij het al heeft kunnen bekijken.

Ik zie de Huawei E3131 toevallig ook op bol.com staan. Prijs is wel wat duurder dan vanuit Hong Kong uiteraard. ;)
Perfect!

Je mag van mij Vice President bij KPN worden, Tim!

Remco
Reputatie 7
Badge +11
Dag Remco, Tim voor vice president? Ik ben voor! :D

De Huawei E3531 werkt (nog) niet op de V8. Er is zojuist een verzoek bij Arcadyan neergelegd om ondersteuning voor de betreffende dongel te implementeren, dit gaat waarschijnlijk wel 2 maanden duren voordat deze op de V8 gaat werken. :D

De MiFi Huawei E5786 gaat helaas helemaal niet als 3G Backup werken op de V8 of V10.

De Experia Box v10 komt binnenkort beschikbaar voor het Ondernemerspakket.

Dongels die ondersteund worden door V10:

3G

ZTE MF190: QualComm MSM 6290 (7,2 Mbps / 5,76 Mbps)

Huawei E3131s-2: Huawei Balong 310 (21,1 Mbps / 5,76 Mbps)

4G

Huawei E5372s-32: Huawei Balong B710 (LTE: 150 Mbps, HSPA+: 42,2 Mbps / LTE: 50 Mbps, HSPA+: 11 Mbps)

Huawei E3272s-153: Huawei Balong B710: (LTE: 150 Mbps, HSPA+: 42,2 Mbps / LTE: 50 Mbps, HSPA+: 11 Mbps)

Reageer