Vraag

kpn klein zakelijk geweigerd na voormalige prive abbonement

  • 9 February 2023
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Ik vraag voor mijn oom bij kpn (eeuwige klant)  in de winkel kleinzakelijk internet aan na beëindiging van de prive aansluiting.

nu is de nieuwe aansluiting geweigerd en het gesloten contract vanuit kpn geannuleerd. Zonder goede onderbouwing, de oplossing die geboden wordt opnieuw een contract af te sluiten, echter dan is de aanbieding van destijds niet meer geldig. Belachelijk graag een passende oplossing.


4 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen @Burger,

Ik kan me voorstellen dat jullie niet blij zijn met de situatie. Wat werd er als reden (onderbouwing) gegeven voor de weigering van Kleinzakelijk?

Er is geen legitieme rede opgegeven, omdat er nog een contract was, maar die is opgezegd. In de winkel kwam men ook niet verder en boodt aan om een nieuwe aanvraag te doen. Maar daarbij is de actie van de oorspronkelijke aanvraag niet meer geldig

Reputatie 5
Badge +5

Als een abonnement nog in contract zit, kan deze inderdaad niet worden opgezegd. Ik vermoed dat jullie een kleinzakelijk abonnement hebben aangevraagd los van het privé-abonnement, terwijl het privé abonnement nog in contract zat. Maar ik kijk graag mee naar het dossier om te zien hoe het precies zit. Zou u mij in een privébericht willen voorzien van het klantnummer + naam en geboortedatum contractant?

Ik ben er trouwens weer vanaf maandag 8:00 uur. Dus mijn eerstvolgende reactie zal op maandag zijn. Mocht u eerder geholpen willen worden, neem dan contact op met 0800 0403.

Reputatie 5
Badge +5

Bedankt voor de gegevens, ik heb inmiddels het abonnement gevonden. Het privé abonnement wordt per 1 maart opgeheven zie ik. Er loopt momenteel geen aanvraag meer voor Kleinzakelijk. Welkomst cadeaus zijn zoals u wellicht al weet voor geheel nieuwe klanten.

Nu kan iemand technisch gezien als nieuwe klant worden beschouwd, op het moment dat er een nieuw abonnement op naam van de zaak (nieuwe rechtspersoon) wordt aangevraagd. Het privé-abonnement kan dan worden opgezegd.

In dit geval lijkt het erop, dat jullie het vast telefoonnummer wilden behouden. In zo'n geval is er sprake van een contractovername en niet meer van een geheel nieuwe klant. Mochten jullie voor een contractovername gaan, dan kijk ik graag met jullie voor een verlengvoorstel na dat het abonnement over is gezet. Maar een welkomst cadeau is zoals gezegd niet bedoelt voor bestaande klanten.

Reageer