Voor zover ik weet heb ik geen eigen mailserver. Ook weet ik niets over blokkades van poort 25. En Mx-records zeggen me helemaal niets. ik ben en heb ook geen systeembeheerder.
ik gebruik op verschillende apparaten email met de volgende instellingen:
Inkomend:
Hostname: Pop.hccnet.nl
serverpoort: 110 (of niets opgegeven)
uitgaand:
Server: smtp.kpn-officedsl.nl
serverpoort: 25
kan iemand aangeven wat ik moet wijzigen om te kunnen blijven emailen na 9 november?
alvast dank voor de reactie!
Beste antwoord door EHBP
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Stel-uw-vraag/Kpn-smtp-relay-systeem/m-p/4967#M125Beste EHBP,
De communicatie over deze wijziging is naar mijn persoonlijke mening niet optimaal. U heeft deze melding ontvangen omdat u gebruik maakt van de uitgaande mailserver smtp.kpn-officedsl.nl, deze komt per aankomende maandag te vervallen. U dient uw uitgaande serveradres te wijzigen naar mail.kpnmail.nl. De overige instellingen hoeft u niet te wijzigen. U kunt dit meteen gaan aanpassen, graag hoor ik van u of het werkt!
Beste Tim,
hartelijk dank voor je snelle reactie!
ik heb het aangepast en kan gewoon email versturen en ontvangen.
Het werkt dus (al houd ik mandag de vingers nog wel even gekruist).
nogmaals dank!
Bekijk origineel
De communicatie over deze wijziging is naar mijn persoonlijke mening niet optimaal. U heeft deze melding ontvangen omdat u gebruik maakt van de uitgaande mailserver smtp.kpn-officedsl.nl, deze komt per aankomende maandag te vervallen. U dient uw uitgaande serveradres te wijzigen naar mail.kpnmail.nl. De overige instellingen hoeft u niet te wijzigen. U kunt dit meteen gaan aanpassen, graag hoor ik van u of het werkt!
Beste Tim,
hartelijk dank voor je snelle reactie!
ik heb het aangepast en kan gewoon email versturen en ontvangen.
Het werkt dus (al houd ik mandag de vingers nog wel even gekruist).
nogmaals dank!