Vraag

KPN zegt zomaar Internet op! Liggen 3 locaties plat!

  • 2 July 2018
  • 5 reacties
  • 517 keer bekeken

Hallo, Onze klant in Breda had op de hoofdlocatie een Klein Zakelijke internetlijn 500MB/500MB. Deze zou ge-upgrade worden door KPN naar een KPN 1 500MB/500MB met een vast ip adres. Dit is niet gebeurd en tevens heeft KPN uit zichzelf de huidige lijn stopgezet! Hierdoor is de hoofdvestiging niet bereikbaar en liggen de nevenvestigingen van onze klant er ook uit! Te gek voor woorden toch! Dan bel je naar KPN en na uren bellen vertellen ze dat er een mail naar de afdeling Spoed en Herstel is verzonden en dat je binnen 48 uur te horen krijgt op welke stapel je ligt en dan kan het nog 2 dagen duren. Ben benieuwd of KPN ook de kosten gaat betalen van alle dagen dat de 3 vestigingen plat liggen!

5 reacties

Hallo
Bovenstaande is in zekere zin nog steeds een issue. Ook wij moeten het van de de telefonische bereikbaarheid hebben. Wat is het geval.
Wij hebben een VDSL-lijn die door een telefoonprovider, tevens beveiliger en is aangevraagd voor hun systeem. Wat voor het systeem het is weet ik niet. In ieder geval met VAST IP adres.en een speciale modem Zij krijgen de rekeningen etc. Ons bedrijf staat hier dus buiten.
Wij vragen een tweede VDSL aansluiting met pair-bonding. Op naam van ons bedrijf.
Op de dag dat de monteur zou komen komt begint deze in de centrale de telefoonlijn te verwijderen. Help, telefoon werkt niet meer. Uur later komt hij zeggen dat hij het modem komt installeren. De oude telefoonlijn hadden we dus niet meer nodig. Vanwege het variabele IP-adres dat vast moet zijn, heeft hij na veel bellen binnen KPN een Spoed en Herstel ticket laten aanmaken.
Kortom, na drie werkdagen is er nog steeds niets gebeurt. Wel heeft iemand gebeld van Spoed en Herstel. Zij wist niets van een vast IP-adres en er was tot vrijdag nog geen VDSL op onze lokatie. Dus alles was conform de aanvraag "Klein zakelijk". Hoe onnozel kun je naar de klant toe zijn. De KPN-medewerkers kunnen dus niet zien dat er op de postcode/huisnummer-locatie al een VDSL-lijn in gebruik was. En ook niet wie de eigenaar/gebruiker van die lijn is. Maar er gaat wel een rekening naar onze provider! Dan is toch ook bekend wie dat is en dat met hen contact wordt opgenomen? Nee dat mogen we niet doen. Met derden (!) mogen we geen contact opnemen. Opnieuw, hoe onnozel kun je als bedrijf zijn.

Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren. De KPN-monteur heeft maar een half uur nodig en de telefoonprovider daarna ongeveer 10 minuten. KPN heeft ........... dagen nodig.
Gelukkig kijken veel klanten ook op website. Daar staan vervangende 06-nummers.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen,

Wat een nare situatie, ik help u graag. Bedankt voor uw uitgebreide toelichting. Een aantal zaken heb ik echter nog niet helemaal helder.

Betreft dit nog steeds de locatie in Breda?

Als ik het goed begrijp is er een 2de Vdsl-lijn aangevraagd en heeft deze de bestaande Vdsl-lijn vervangen, maar was het de bedoeling dat beide lijnen naast elkaar bleven bestaan.

U gebruikt 1 lijn van KPN (Klein Zakelijk) en 1 lijn via een andere provider. Zijn deze beide lijnen nu in dienst of moet 1 van de 2 nog herstelt worden?

Ik hoor het graag van u.
De telefoon/beveiligingprovider gebruikte 1 VDSL-lijn met vaste ip. (Zakelijk KPN1).
Wij zelf hadden daarnaast een KPN klein zakelijke lijn aangevraagd met paired bonding. Dus 2 lijnen.
De monteur heeft de zakelijke KPN1 "doorgeknipt". En dat aansluitpunt met een tweede lijn voor "klein zakelijk" aangesloten. Dat werkt prima. Maar het telefoonsysteem moet na elke IP-wissel opnieuw gereset worden.
Er is door onze provider een nieuwe lijn besteld. En dat duurt dus nog enkele weken.
Het walgelijke van KPN is dat niemand zich verantwoordelijk voelt voor de gemaakte fout. KPN Klein zakelijk zegt "alles werkt, dus "Spoed en Herstel-ticket" is ingetrokken. Zakelijk KPN1 medewerker zegt dat de gegevens van ons telefoonnummer zijn verwijderd en dus kunnen wij geen ticket voor "Spoed en Herstel" maken. Uw provider moet dus maar een aanvraag doen.
Dat hebben ze dus gedaan. En nu dus wachten en wachten .......
KPN maakt een blunder, voelt zich in het geheel niet verantwoordelijk en informeert de klant verder op geen enkele wijze. Ook onze provider wordt niet geïnformeerd.
Het één en ander betreft een locatie in Varsseveld.
Reputatie 5
Badge +5
De hele situatie is natuurlijk super onwenselijk en ik kan mij de onvrede goed voorstellen.

Ik bergijp dat er vanuit uw provider een aanvraag is gedaan voor een nieuwe lijn. Moet nadat de nieuwe lijn is geleverd ook het KPN ÉÉN abonnement met vaste-ip weer worden hersteld? Als u mij een seintje geeft als de lijn geleverd is kan ik u helpen mij de aanvraag daarvan.

Stuurt u mij een privé-bericht met de bedrijfsnaam, postcode/huisnummer en klantnummer van de betreffende locatie.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag Harold, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik schrik van uw bericht, een upgrade mag natuurlijk nooit een ophef worden, waardoor een bedrijf zonder diensten komt te zitten.

U kunt er op vertrouwen dat onze Spoed & Herstel afdeling er alles aan zal doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Hoe lang dit duurt is per situatie anders en afhankelijk van wat er allemaal moet gebeuren.

Nadat het probleem is verholpen kan er een klacht worden geregistreerd en gekeken worden naar een gepaste compensatie

Reageer