Beantwoord

Marktplaats app op iPad en experiabox v8

  • 14 augustus 2018
  • 6 reacties
  • 509 keer bekeken

Ik heb een probleem met het in laden van de foto’s van de marktplaats app via de WiFi verbinding met de experia box V8, hij laad maar een gedeelte van de fotos in en de rest is te zien als wit beeld., mijn telefoon iPhone 7 geeft het zelfde probleem. Het lijkt er op dat het modem de snelheid niet aan kan, herkent iemand dat probleem en weet mogelijk een oplossing?
icon

Beste antwoord door Axor 16 augustus 2018, 09:28

Even een update, bedankt voor jullie reacties, ben een dagje weg geweest, vandaar mijn late reactie, maar kwam gisteravond thuis en er bleek een update van marktplaats te zijn en alle problemen zijn opgelost, dus jullie hebben toch wel gelijk gehad met de opmerking dat het waarschijnlijk aan de applicatie ligt, dat is nu wel duidelijk. Hoewel ik niet begrijp waarom hij met de ene modem problemen geeft en de andere niet en bij mobiele data ook goed werkt. Maar het probleem is opgelost en ik kan mijn foto’s bekijken. Nog bedankt?
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik betwijfel of dit eventueel te maken zou hebben met de experiabox, de kans is groter dat er een bug zit in de app of dat de codex van het plaatje niet goed kan om gaan met het plaatje (Oftewel: Probleem lijkt in het besturingsysteem/app te zitten).

Desalnietemin ben ik een fan van uitsluiten, kan je even de speedtest uitvoeren en een screenshot hier posten?
Ik weet niet hoe ik een speelsters moet uitvoeren, wat ik echter wel weet is dat mijn nieuwe iPad zowel als de iphone 7 bieide het zelfde probleem vertonen, hebben beide de zelfde nieuwste update er op staan, ik woon vlak bij een zwembad, als ik de app gebruik via het zwembad netwerk werkt hij zonder problemen, als ik de app gebruik op mijn iphone via mobiele data, geeft dat geen problemen, vandaar dat ik ben gaan vermoeden dat het aan de experiment box ligt, iedereen die ik bel wijst naar de ander, hoewel ze wel geprobeerd hebben het op te lossen, marktplaats zegt ligt aan iOS, Apple zegt ligt aan de app, KPN zegt ligt aan de app of iOS, verser heb ik mog 2 Android apparaten op het zelfde netwerk staan, een bedraad, bij busje werkt marktplaats goed, ik ben beter in timmeren las in dit soort dingen, maar niemand schijnt het op te kunnen lossen, het vreemde is dat toen ze van Apple mee keken op mijn scherm dat hij het toen wel goed deed, op advies van KPN paar keer ander kanaal geprobeerd, maar probleem blijft, ik hoop dat het bij de eerst volgende update van Apple of marktplaats dat het opgelost is?
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @Axor, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Zoals @SjorsK zegt, betwijfel ik dat het aan de Experiabox ligt. Echter zou het wel kunnen dat het te maken heeft met snelheid of het upload proces. Ik heb hier zelf ook weleens last van gehad, toevallig ook met Marktplaats en met de web versie van Outlook. Ik krijg het probleem alleen als ik te veel afbeeldingen tegelijkertijd probeer te uploaden. Wat u het beste kunt doen is één voor één of in kleinere batches uploaden. Hopelijk zal het probleem met de eerstvolgende update opgelost zijn. Een speedtest kunt u doen via speedtest.net.
Reputatie 7
Badge +6
Eerlijk gezegd snap ik het "kastje naar de muur" verhaal wel, zowel apple als marktplaats willen de schuld van zich afschuiven gezien een dergelijk onderzoek kostbaar is en waarschijnlijk niet door de eerste lijn te behandelen is.

Ik wacht ook nog even op de uitslag van de speedtest voordat ik verdere conclusies ga trekken.
Even een update, bedankt voor jullie reacties, ben een dagje weg geweest, vandaar mijn late reactie, maar kwam gisteravond thuis en er bleek een update van marktplaats te zijn en alle problemen zijn opgelost, dus jullie hebben toch wel gelijk gehad met de opmerking dat het waarschijnlijk aan de applicatie ligt, dat is nu wel duidelijk. Hoewel ik niet begrijp waarom hij met de ene modem problemen geeft en de andere niet en bij mobiele data ook goed werkt. Maar het probleem is opgelost en ik kan mijn foto’s bekijken. Nog bedankt?
Reputatie 7
Badge +6
Fijn om te horen dat het probleem is opgelost!

Het is puur speculatie op dit punt maar ik denk dat het volgende aan de hand was:
Mogelijk dat er een session timeout was (of iets dergelijks). Lastig om te omschrijven maar dat is eigenlijk dat het gesprek tussen de telefoon en de systemen van marktplaats afgekapt wordt. De timeout is eigenlijk een waarde in de app die makkelijk door de ontwikkelaar aangepast kan worden. Stel dat de timeout op 30ms is ingesteld dan zal dit vaak voorkomen op *dsl lijnen.

Stel dat het zwembad dan een verbing heeft van een ping snelheid van 5ms (oftewel: Glasvezel) dan zou dat niet voorkomen.

Een ping snelheid is eigenlijk puur de snelheid om van punt A naar punt B te gaan (Dus niet de volume waarmee meestal geadverteerd wordt). In principe zou met normaal gebruik een ping onder de 50ms onmerkbaar zijn voor de gemiddelde gebruiker maar stel dat de timeout te "snel" is ingesteld, dan kan dit vervelende gevolgen hebben.

De reden dat ik dit niet te vroeg wou zeggen was omdat ik niet te snel conclusies wou trekken met incomplete informatie 😉

Jargon:
ms: staat trouwens voor miliseconden
Ping Snelheid: Snelheid van punt a naar punt B (Niet te verwarren met volume. Volume is mb per seconde waarmee meestal geadverteerd wordt).
Session timeout: een waarde ingesteld in een server met een bepaalde tijd, als deze tijd is verstreken zal de verbinding worden afgekapt.

Reageer