Vraag

NFC Simkaart wordt niet herkent

  • 9 oktober 2020
  • 5 reacties
  • 61 keer bekeken

In mijn Toughpad van Panasonic (Panasonic FZ-G1) zit een NFC simkaart voor mobiel internet. 

Helaas wordt deze simkaart op een of andere manier niet herkent, want ik kan geen verbinding maken met internet.

Wie kan mij helpen?


5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag @wvddorpel ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Goed dat u dit topic aan heeft gemaakt. Ik help graag met uitzoeken wat er precies aan de hand is en hoe we dit op kunnen lossen. Sinds wanneer werkt de simkaart niet meer? Is er wellicht iets in het abonnement gewijzigd? En heeft u ook al gecheckt of een andere simkaart wel in het apparaat werkt? 

Als u het klantnummer en het betreffende mobiele nummer in uw forumprofiel invult kan ik met u meekijken. 

Tot slot, ik ben vandaag tot 18.00 uur aanwezig en daarna maandagochtend vanaf 11.30 uur weer. 

Goedemorgen Rick,

De simkaart werkt niet meer na een crash van de SSD. Er is toen een nieuwe SSD in de tablet gezet en opnieuw Windows geïnstalleerd. Simkaart in een ander toestel werkt wel, dus aan de simkaart ligt het niet.

Klantnummer 20145888836

Mobiel nummer 097013209358

Ik ben benieuwd naar je reactie!

 

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag @wvddorpel ,

Bedankt voor de gegevens! 
Het klantnummer dat u heeft gestuurd is echter niet de juiste. Er is eerder dit jaar een contractovername gedaan, waardoor het nummer nu onder een ander klantnummer valt. Ik heb de aansluiting wel gevonden en zie daar eigenlijk geen bijzonderheden aan. En zoals u het ook omschrijft, als de simkaart in een ander toestel of apparaat werkt dan kunnen concluderen dat het niet aan de simkaart ligt. Het probleem zou dan in de tablet moeten zitten. Heeft u ook al geprobeerd om de simkaart van een ander mobiel abonnement in de tablet te testen?

Goedemiddag Rick,

Het probleem is inmiddels verholpen. Er bleek een 64-bits versie van Windows te zijn geïnstalleerd, terwijl er voorheen een 32-bits versie op stond.

Groet,

Werner

Reputatie 6
Badge +6

Goedemorgen Werner, 

Bedankt voor uw bericht!
Goed om te lezen dat het probleem nu verholpen is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat dit ervoor kon zorgen dat de simkaart niet herkent wordt. Ook weet wat geleerd. Als ik nog iets anders voor u kan doen hoor ik het graag!

Reageer