Beantwoord

nieuw modem

  • 20 maart 2015
  • 1 reactie
  • 1107 keer bekeken

Momenteel hebben we een Experia Box (modem) voor zakelijk ADSL tot 8 Mb.
Maar omdat er een snelheidsupgrade voor Zakelijk Internet Only Standaard (tot 50 Mb) plaats gaat vinden, wordt deze modem vervangen door een OPIB modempakket met een Arcadyan VGV 7519 KPN Experia Box.
Nu lees ik hier heel veel negatieve verhalen over (instabiel, traag, verandert je mail adres, etc.).
En nu zijn mijn belangrijkste vragen:
- wij hebben nu 2 computers die bedraad (dus NIET draadloos) verbonden zijn met de modem, met een Gembird repeater ertussen; omdat de modem beneden hangt en de computers boven staan...
KAN DIT BEDRAAD BLIJVEN OP DEZE MANIER EN OOK DRAADLOOS INGESTELD WODEN VOOR BIJV. EEN TABLET?
- we hebben (ivm de zaak van mijn man) een KPN email basis, met betreffend e-mail adres, die extra ingesteld is op Windows Live Mail...
KUNNEN WE DIT MAIL ADRES BLIJVEN GEBRUIKEN?
- we hebben een computer die draait op Windows 7 en eentje met Windows XP.
Op deze laatste hebben we echter naast Windows XP (waar we niet online meer mee gaan), ook het besturingssysteem Linux Ubuntu geinstalleerd.
Hier gaan we mee het internet op...
KAN LINUX UBUNTU WEL MET DEZE NIEUWE MODEM WERKEN?
- er wordt door de monteur maar 1 computer aangesloten/ingesteld op het nieuwe modem...
VOOR DE ZAAK VAN MIJN MAN HEBBEN WE ECHT 2 WERKENDE COMPUTERS MET INTERNETVERBINDING NODIG!?
- we hebben ISDN (dus 4 telefoonnummers) via de Tiptel 411 Home.
GAAT DIT SAMEN MET DE NIEUWE MODEM?

Vandaag kwam de nieuwe modem binnen, en op 2 april komt de monteur.
Maar ik zou het bijna willen annuleren en de modem weer terug willen sturen, omdat ik bang ben dat alles niet gaat werken.
OF GAAN ZE PAS WEG ALS ALLES WERKT??? (en dan eigenlijk het liefst ook de computer met Linux Ubuntu!!!)

Wie o wie heeft ervaring met de snelheidsupgrade en de Arcadyan VGV 7519 en kan antwoord geven op mijn vragen?
icon

Beste antwoord door Burhan 20 maart 2015, 16:36



Goedemiddag Balletvos, 

Ik lees dat u een hoop vragen heeft, en terecht! U wilt er natuurlijk zeker van zijn dat zaken gewoon goed door blijven werken. Ik kan u hierin geruststellen. 

Alle Experia Boxen van KPN voldoen aan de gestelde eisen zodat KPN diensten op een hoogwaardige kwaliteit kunnen functioneren. Zo ook de Arcadyan. Wij proberen alle klachten op een transparante manier te verhelpen en richten hiervoor plekken in waar men de problemen kan aankaarten, zoals dit forum.

U kunt de computers altijd bekabeld blijven gebruiken. Een bekabelde verbinding is altijd meer betrouwbaar dan een draadloze verbinding, dus dat is geen enkel probleem.

Wanneer u een repeater gebruikt voor het draadloze internet en het werkt nu, dan zie ik geen reden waarom het met het nieuwe modem niet zou werken. Ik moet hierbij zeggen, dat KPN deze zaken niet kan garanderen en officieel niet ondersteund. Natuurlijk doen wij onze uiterste best om je hiermee toch verder te helpen wanneer er iets niet helemaal in orde is. 

Het e-mailadres wat ondergebracht is bij KPN (In een apart e-mail abonnement) zal gewoon blijven werken. Aan de computerinstellingen veranderd er effectief niets. Pas wanneer er aanpassingen gedaan worden aan dit e-mailabonnement, dan zou u er iets van kunnen merken. Ik neem aan dat dit niet het geval is. Eventueel kan ik dit controleren.

U geeft aan dat er twee computers aangesloten zijn op het internet. De kabels hiervoor zijn op dit moment al aangelegd. De monteur kan gemakkelijk de kabels op het nieuwe modem steken en dan zal dit blijven werken zoals voorheen ook het geval was. Geef dit ook gerust aan bij de monteur.

ISDN werkt niet samen met een modem. ISDN is namelijk een andere techniek. Ik heb echt meer gegevens van u nodig om te controleren of de telefoonnummers meegenomen worden naar het nieuwe pakket of dat dit blijft werken zoals nu het geval is. Ik zal later aangeven welke gegevens ik van u nodig heb.

De monteur zal zijn uiterste best doen om alles netjes te installeren. Hij zal u niet zonder diensten laten zitten. Mocht er toch nog iets niet goed zijn, dan zal de monteur de nodige acties in gang zetten om het snel te verhelpen. 

Het lijkt me goed om alles voor u na te kijken. Zou u mij hiervoor in een privébericht, uw postcode/huisnummer, naam van contractant/bedrijf en mobiel telefoonnummer willen sturen? Graag alle gegevens in een privébericht versturen, zodat ik u efficient verder kan helpen. 

Ik hoor heel graag van u. 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +3


Goedemiddag Balletvos, 

Ik lees dat u een hoop vragen heeft, en terecht! U wilt er natuurlijk zeker van zijn dat zaken gewoon goed door blijven werken. Ik kan u hierin geruststellen. 

Alle Experia Boxen van KPN voldoen aan de gestelde eisen zodat KPN diensten op een hoogwaardige kwaliteit kunnen functioneren. Zo ook de Arcadyan. Wij proberen alle klachten op een transparante manier te verhelpen en richten hiervoor plekken in waar men de problemen kan aankaarten, zoals dit forum.

U kunt de computers altijd bekabeld blijven gebruiken. Een bekabelde verbinding is altijd meer betrouwbaar dan een draadloze verbinding, dus dat is geen enkel probleem.

Wanneer u een repeater gebruikt voor het draadloze internet en het werkt nu, dan zie ik geen reden waarom het met het nieuwe modem niet zou werken. Ik moet hierbij zeggen, dat KPN deze zaken niet kan garanderen en officieel niet ondersteund. Natuurlijk doen wij onze uiterste best om je hiermee toch verder te helpen wanneer er iets niet helemaal in orde is. 

Het e-mailadres wat ondergebracht is bij KPN (In een apart e-mail abonnement) zal gewoon blijven werken. Aan de computerinstellingen veranderd er effectief niets. Pas wanneer er aanpassingen gedaan worden aan dit e-mailabonnement, dan zou u er iets van kunnen merken. Ik neem aan dat dit niet het geval is. Eventueel kan ik dit controleren.

U geeft aan dat er twee computers aangesloten zijn op het internet. De kabels hiervoor zijn op dit moment al aangelegd. De monteur kan gemakkelijk de kabels op het nieuwe modem steken en dan zal dit blijven werken zoals voorheen ook het geval was. Geef dit ook gerust aan bij de monteur.

ISDN werkt niet samen met een modem. ISDN is namelijk een andere techniek. Ik heb echt meer gegevens van u nodig om te controleren of de telefoonnummers meegenomen worden naar het nieuwe pakket of dat dit blijft werken zoals nu het geval is. Ik zal later aangeven welke gegevens ik van u nodig heb.

De monteur zal zijn uiterste best doen om alles netjes te installeren. Hij zal u niet zonder diensten laten zitten. Mocht er toch nog iets niet goed zijn, dan zal de monteur de nodige acties in gang zetten om het snel te verhelpen. 

Het lijkt me goed om alles voor u na te kijken. Zou u mij hiervoor in een privébericht, uw postcode/huisnummer, naam van contractant/bedrijf en mobiel telefoonnummer willen sturen? Graag alle gegevens in een privébericht versturen, zodat ik u efficient verder kan helpen. 

Ik hoor heel graag van u. 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reageer