Vraag

nieuw modem

  • 3 April 2015
  • 2 reacties
  • 494 keer bekeken

Enighe tijd geleden werd ik gebeld door KPN dat mijn internet geupgrade kon worden. Nu ben ik altijd wat achterdochtig, want vaak kost dit geld of tijd. Ik heb er toch mee ingestemd dat er een nieuw modem geplaatst zou worden. de datum was geplanned, het modem toegestuurd. Keurig telefonisch nog een keer bevestigd. Niets aan de hand zou je dan zeggen...

Vandaag 3 april is er een monteur langsgeweest van SPIE.

Helaas kon hij niets voor mij betekenen, omdat ik met mijn bedrijf in de cloud zit en mijn bestaande modem geconfigureerd moet worden. En dat kon hij niet. Het modem is weer meegenomen door SPIE

Jammer!

Zijn er ook monteurs die dit wel kunnen?

Waarom is mij dat niet van te voren verteld..?

Zie ook de bijlage werkbon.

Marcel Wallage MBA

Admin edit: bijlage opgeslagen en verwijderd i.v.m. bescherming van uw privacy

2 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Marcel,

Inderdaad is het erg jammer dat de monteur de opdracht niet heeft kunnen uitvoeren. U heeft dus achteraf gelijk dat het u tijd gaat kosten. Uw bedrijf is niet de enige die een bepaalde configuratie gebruikt in het modem en deze functionaliteit nodig heeft om bedrijfsapplicaties te draaien. Het is daarom natuurlijk belangrijk dat wij kundige monteurs aansturen die eventueel meteen op verzoek van de klant en meestal tegen betaling meerwerk verrichten zoals het configureren van het modem. Dit zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn waardoor ik mij kan voorstellen dat hier van te voren niets over is gezegd.

Wat ik alleen niet begrijp is dat de monteur het modem retrour heeft genomen. Er zouden immers volgstappen ondernomen moeten worden. Is daar ook meer over gezegd? Zorgt de monteur ervoor dat SPIE op de hoogte is dat de opdracht niet uitgevoerd is en er contact met u opgenomen dient te worden? Hoe heeft u in het verleden het modem geconfigureerd gekregen? Is dit door een monteur van KPN gedaan of heeft u een ICT specialist die daarbij heeft geholpen?

Omdat het vandaag Goede Vrijdag is en maandag 2e Paasdag, heb ik SPIE niet kunnen bereiken om dit na te vragen. Vanaf dinsdag is de betreffende afdeling van SPIE weer bereikbaar. U kunt zelf bellen om te vragen of een nieuwe monteur kan worden aangestuurd die u wel kan helpen. Indien dit niet zo eenvoudig blijkt, zoek ik dit graag verder voor u uit. Ik verneem graag uw reactie en waar nodig help ik u uiteraard verder.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Marcel,

Ik heb contact opgenomen met SPIE om meer duidelijkheid te krijgen. Helaas geven ze aan dat monteurs inderdaad niet bevoegd zijn om de modems te mogen configureren. Er wordt nogmaals contact met u opgenomen om een eventuele nieuwe afspraak te maken. Voor het configureren van het nieuwe modem dient u daar zelf uw systeembeheerder voor te vragen. KPN heeft de mogelijkheid om u hierin te ondersteunen. Echter betreffen dit werkzaamheden die in rekening worden gebracht en door een andere externe monteur uitgevoerd worden.

Indien u het hier niet mee eens bent, kunt u deze klacht bij SPIE neerleggen en een verzoek in dienen om de upgrade te annuleren.

Als er vragen zijn, lees ik deze natuurlijk graag!

Reageer