Vraag

Noodpakket

  • 12 March 2023
  • 78 reacties
  • 640 keer bekeken


Toon eerste bericht

78 reacties

Het is niet aangesloten omdat er geen aansluitmogelijkheid is. Alleen Ziggo kan (begreep ik later van de vorige bewoners).
Ik vermoed dat KPN support ,  om geen klant te verliezen , de tijdelijke oplossing (naar later bleek ‘noodpakket') is aangeboden omdat 1 april glasvezel zou komen en dus op dat moment mijn abonnement weer terug gezet kon worden naar hoe het was op mijn oude adres.

De monteur zal als enige kunnen vaststellen hoe het zit met de aansluitingen. 

Ik kan overigens helemaal geen gebruik maken van het tv pakket. Nu is dat geen noodzaak, maar toch… 

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen, ik denk dat inderdaad dat 1 april een streefdatum is geweest. Op dit moment kan ik niet zeggen hoe lang het nog gaat duren daarvoor zijn we ook afhankelijk van de netwerkbeheerder. Als het goed is heb je wel het installatie-pakket ontvangen toch? Voor mijn beeld, waarom is dat eigenlijk niet aangesloten? Aangezien dat natuurlijk beter werkt dan een noodpakket.

De monteur mag overigens zo snel mogelijk komen!

 

Oh, dat is wel vreemd, omdat 1 april genoemd is. Kon misschien 1 of 2 weken langer duren. 
Begrijp ik nu goed dat er geen zicht op is wanneer het komt??

Als een monteur laten komen om e.e.a. in te stellen via koper de beste oplossing is dan moet dat maar.  Ik ga ervan uit dat hier geen kosten aan verbonden zijn. 
Ik krijg nu wel de indruk dat glasvezel nog wel eens (heel) lang op zich kan laten wachten. 
Dat is wel erg vervelend voor mij omdat ik (zoals eerder genoemd) afhankelijk ben van internet voor mij inkomen. 

Tot nu toe heb ik begrepen dat 1 april glasvezel in orde gemaakt zou worden. 
Een periode van 2 maanden minder snel internet hebben leek te overbruggen. Ookal had ik toen geen idee hoeveel frustratie (en tochtjes naar een internetcafé) het zou kosten.
Had ik geweten dat het langer duurt dan was ik niet verhuisd naar dit adres, zonder zicht op wanneer er wél een glasvezelaansluiting komt. 
Kan er iets gedaan worden om helder/duidelijk te krijgen wanneer de aansluiting komt? En kan er iets gedaan worden om e.e.a te bespoedigen?

Reputatie 5
Badge +5

Het is op dit moment niet duidelijk wanneer glasvezel kan worden aangesloten in jouw woning. Ik wil eigenlijk een monteur sturen om de verbinding werkende te maken (via koper). Dan heb je in ieder geval een normale verbinding tot dat glas beschikbaar komt.

Top!

Hiervan was ik niet op de hoogte gebracht bij het verhuizen van mijn abonnement (ook niet van het fenomeen 'noodpakket’, daar kwam ik na 4-5 weken pas achter...)

Ik wacht je bericht af!

Reputatie 5
Badge +5

Ah, oké, duidelijk. In dat geval moet er volgens mij een order komen voor het omzetten/aansluiten op glasvezel. Ik ga dit even dubbel checken met mijn collega's van levering en dan kom ik bij je terug. 

Klopt inderdaad, maar helemaal geen aansluitpunt.

Omdat glas in de planning zit is mijn glasabonnement omgezet naar 100Mbit for the time being. 

Als glasvezel beschikbaar is kan ik dan weer terug naar mijn vorige abonnement (zo hoef ik niet opnieuw klant te worden bij KPN).

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik zie momenteel geen orders lopen onder jouw klantnummer. De verbinding is momenteel actief op 21-A, alleen er is geen apparatuur aangesloten. Het is een 100Mbit abonnement dus dat kan geleverd worden via koper en hoeft niet perse via glas.

Of is het nu zo dat je helemaal geen eigen aansluitpunt hebt?

Er is afgesproken dat dan mijn abonnement weer wordt gewijzigd naar het abonnement dat ik op mijn vorige adres ook had. 

Moet ik een order plaatsen dan? Hier is niet met mij over gesproken. 
Heb jij inzage in de planning of de datum 1 april nog steeds klopt?

 

Reputatie 5
Badge +5

En wat is er dan met jou afgesproken over wat er na 1 april gaat gebeuren?

Ik check de verbinding nog een keertje. Als het niet lukt laat ik het weten!

Glasvezelaansluiting: Ik weet niets over een ordernummer. 

Bij de verhuizing 1 februari vertelde één van jouw collega's dat er per 1 april een glasvezelaansluiting komt. 
en om te overbruggen heb ik mijn abonnement gewijzigd naar het “best beschikbare abo” van KPN op mijn adres. 

Misschien was er al een order gemaakt door de vorige bewoners, of door de bewoner op nr. 21 (ik woon op 21a, daarboven). 

 

Reputatie 5
Badge +5

Wat is momenteel eigenlijk de laatste update die je hebt ontvangen over de levering van glas. Ik begrijp uit jouw eerdere bericht dat op 1 april gaat gebeuren. Heb je een ordernummer wat je kunt toevoegen aan je forumprofiel? Dan check ik ook even of ik kan zien hoe het daarmee staat. 

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag, dat is vreemd, de data-bundel is bij lange na nog niet op. Heb je momenteel geen verbinding meer? Want dan is er iets anders aan de hand.

Ik heb weer een nieuwe bundel op mijn dongel nodig. 

Kan dit via deze weg geregeld worden zodat ik op tijd weer data tot mijn beschikking heb?

alvast bedankt

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen, bij de 4G-router zijn ook instructies geleverd over hoe je het tegoed van de databundel kunt checken. 

Hoe kan ik zien hoeveel GB er nog over is op de dongel? In de KPN app zie ik alleen de data op mijn mobiele telefoon. 

 

Er is internet!

Ik zal in de gaten houden wanneer ik weer moet laten opwaarderen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Mark is vandaag niet aanwezig, dus ik neem het voor nu even over. Ik heb ook even in de geschiedenis gekeken en ik zie dat er afgelopen zondag wel een bundel is toegekend aan het mobiele nummer eindigend op 5679. Ik heb vanmiddag navraag gedaan bij mijn collega's over het feit dat de bundel nog steeds niet aan het 0970 nummer was toegekend. Ik kreeg net de bevestiging dat de bundel van deze aansluiting inmiddels ook opgewaardeerd is. Je kunt nu dus weer even vooruit. 

nog steeds geen internet….

Dit is dus precies het probleem. 
de aktie om aan te vullen wordt wel uitgevoerd, maar het komt niet beschikbaar op de dongel. 

Met als laatste keer als oplossing dat diezelfde avond een koerier een nieuwe dongel kwam brengen. 

Het duurt gewoon te lang. 
 

 

Reputatie 5
Badge +5

Top! Ik durf niet te zeggen waarom de nieuwe bundel nog niet actief is. Ik heb direct bij mijn collega's van de back-office het verzoek neergelegd om de bundel aan te vullen. Ik zal het zelf ook even in de gaten houden. 

ik heb het in mijn  profiel vermeld bij modemtype

Reputatie 5
Badge +5

Kun je voor mij het 097-nummer en/of simkaartnummer van de 4G Dongel toevoegen aan je forum-profiel?

Klopt. Maar nog steeds geen internet via de bundel op de dongel. 

Hoe lang is één werkdag wanneer zaterdag rond 16.00 uur de opdracht tot aanvullen is verstuurd?
Zou nu toch moeten werken toch? 

Kan jij hier nog iets in betekenen?

Reageer