Vraag

Noodpakket

  • 12 March 2023
  • 78 reacties
  • 721 keer bekeken

Sinds begin februari heb ik een noodpakket (in afwachting van nog aan te leggen glasvezel 1 april). 

Als de databundel op is (dongel) bel ik om te laten aanvullen. Die data wordt op de simkaart gezet en zou meteen beschikbaar moeten zijn. Soms vertelt een medewerker dat het 24 uur duurt. Dat betekent dat na elke aktie van KPN om het op te lossen ik 24 uur moet wachten. Als het dan nog niet werkt; weer bellen en 24 uur wachten. Inmiddels heb ik al 2x een dongel opgestuurd gekregen. En nu doet zich wéér hetzelfde probleem voor; geen internet beschikbaar. 

Elke week is er een probleem met het aanvullen van data. Hierdoor heb ik één tot enkele dagen geen internet. Ik ben voor mijn bedrijf afhankelijk van internet! 

Hoe kan dit snel en adequaat opgelost worden?

 

 


78 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @Judokus welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik help je graag. De databundel van een noodpakket moet inderdaad steeds opnieuw worden aangevuld. Is dat ondertussen gebeurd of zit je nog steeds zonder?

Eventueel kan ik ook een aanvullende bundel activeren op je mobiele nummer, zodat je deze als hotspot kunt gebruiken. Hiervoor moet het 06-nr wel bij KPN zitten. 

Ik ga nu elke week (doordeweeks) bellen voordat de bundel op is. Hopelijk kan zo voorkomen worden dat ik zonder data kom te zitten. Bovendien gaat het bij kpn zakelijk om WERKdagen en niet 24 uur. 

Ik heb inderdaad zelf gevraagd om een bundel op mijn mobiele nummer te zetten. Het is jammer dat dit soort oplossingen niet wordt aangedragen door KPN medewerker zelf. Omdat dit alles in het weekend gebeurde had dat meteen de juiste tussenoplossing kunnen zijn.

Hopelijk gaat het aanvullen komende week soepel. 

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik snap dat het geen ideale situatie is. Het is dan ook echt bedoelt als noodoplossing. Ik ben het met je eens dat de extra bundel voor je mobiele nummer actief moest worden aangeboden. Als ik het goed begrijp is deze ondertussen wel voor je  geactiveerd? 

Klopt. Maar nog steeds geen internet via de bundel op de dongel. 

Hoe lang is één werkdag wanneer zaterdag rond 16.00 uur de opdracht tot aanvullen is verstuurd?
Zou nu toch moeten werken toch? 

Kan jij hier nog iets in betekenen?

Reputatie 5
Badge +5

Kun je voor mij het 097-nummer en/of simkaartnummer van de 4G Dongel toevoegen aan je forum-profiel?

ik heb het in mijn  profiel vermeld bij modemtype

Reputatie 5
Badge +5

Top! Ik durf niet te zeggen waarom de nieuwe bundel nog niet actief is. Ik heb direct bij mijn collega's van de back-office het verzoek neergelegd om de bundel aan te vullen. Ik zal het zelf ook even in de gaten houden. 

Dit is dus precies het probleem. 
de aktie om aan te vullen wordt wel uitgevoerd, maar het komt niet beschikbaar op de dongel. 

Met als laatste keer als oplossing dat diezelfde avond een koerier een nieuwe dongel kwam brengen. 

Het duurt gewoon te lang. 
 

 

nog steeds geen internet….

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Mark is vandaag niet aanwezig, dus ik neem het voor nu even over. Ik heb ook even in de geschiedenis gekeken en ik zie dat er afgelopen zondag wel een bundel is toegekend aan het mobiele nummer eindigend op 5679. Ik heb vanmiddag navraag gedaan bij mijn collega's over het feit dat de bundel nog steeds niet aan het 0970 nummer was toegekend. Ik kreeg net de bevestiging dat de bundel van deze aansluiting inmiddels ook opgewaardeerd is. Je kunt nu dus weer even vooruit. 

Er is internet!

Ik zal in de gaten houden wanneer ik weer moet laten opwaarderen.

 

Hoe kan ik zien hoeveel GB er nog over is op de dongel? In de KPN app zie ik alleen de data op mijn mobiele telefoon. 

 

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen, bij de 4G-router zijn ook instructies geleverd over hoe je het tegoed van de databundel kunt checken. 

Ik heb weer een nieuwe bundel op mijn dongel nodig. 

Kan dit via deze weg geregeld worden zodat ik op tijd weer data tot mijn beschikking heb?

alvast bedankt

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag, dat is vreemd, de data-bundel is bij lange na nog niet op. Heb je momenteel geen verbinding meer? Want dan is er iets anders aan de hand.

Reputatie 5
Badge +5

Wat is momenteel eigenlijk de laatste update die je hebt ontvangen over de levering van glas. Ik begrijp uit jouw eerdere bericht dat op 1 april gaat gebeuren. Heb je een ordernummer wat je kunt toevoegen aan je forumprofiel? Dan check ik ook even of ik kan zien hoe het daarmee staat. 

Ik check de verbinding nog een keertje. Als het niet lukt laat ik het weten!

Glasvezelaansluiting: Ik weet niets over een ordernummer. 

Bij de verhuizing 1 februari vertelde één van jouw collega's dat er per 1 april een glasvezelaansluiting komt. 
en om te overbruggen heb ik mijn abonnement gewijzigd naar het “best beschikbare abo” van KPN op mijn adres. 

Misschien was er al een order gemaakt door de vorige bewoners, of door de bewoner op nr. 21 (ik woon op 21a, daarboven). 

 

Reputatie 5
Badge +5

En wat is er dan met jou afgesproken over wat er na 1 april gaat gebeuren?

Er is afgesproken dat dan mijn abonnement weer wordt gewijzigd naar het abonnement dat ik op mijn vorige adres ook had. 

Moet ik een order plaatsen dan? Hier is niet met mij over gesproken. 
Heb jij inzage in de planning of de datum 1 april nog steeds klopt?

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik zie momenteel geen orders lopen onder jouw klantnummer. De verbinding is momenteel actief op 21-A, alleen er is geen apparatuur aangesloten. Het is een 100Mbit abonnement dus dat kan geleverd worden via koper en hoeft niet perse via glas.

Of is het nu zo dat je helemaal geen eigen aansluitpunt hebt?

Klopt inderdaad, maar helemaal geen aansluitpunt.

Omdat glas in de planning zit is mijn glasabonnement omgezet naar 100Mbit for the time being. 

Als glasvezel beschikbaar is kan ik dan weer terug naar mijn vorige abonnement (zo hoef ik niet opnieuw klant te worden bij KPN).

 

Reputatie 5
Badge +5

Ah, oké, duidelijk. In dat geval moet er volgens mij een order komen voor het omzetten/aansluiten op glasvezel. Ik ga dit even dubbel checken met mijn collega's van levering en dan kom ik bij je terug. 

Top!

Hiervan was ik niet op de hoogte gebracht bij het verhuizen van mijn abonnement (ook niet van het fenomeen 'noodpakket’, daar kwam ik na 4-5 weken pas achter...)

Ik wacht je bericht af!

Reputatie 5
Badge +5

Het is op dit moment niet duidelijk wanneer glasvezel kan worden aangesloten in jouw woning. Ik wil eigenlijk een monteur sturen om de verbinding werkende te maken (via koper). Dan heb je in ieder geval een normale verbinding tot dat glas beschikbaar komt.

Oh, dat is wel vreemd, omdat 1 april genoemd is. Kon misschien 1 of 2 weken langer duren. 
Begrijp ik nu goed dat er geen zicht op is wanneer het komt??

Als een monteur laten komen om e.e.a. in te stellen via koper de beste oplossing is dan moet dat maar.  Ik ga ervan uit dat hier geen kosten aan verbonden zijn. 
Ik krijg nu wel de indruk dat glasvezel nog wel eens (heel) lang op zich kan laten wachten. 
Dat is wel erg vervelend voor mij omdat ik (zoals eerder genoemd) afhankelijk ben van internet voor mij inkomen. 

Tot nu toe heb ik begrepen dat 1 april glasvezel in orde gemaakt zou worden. 
Een periode van 2 maanden minder snel internet hebben leek te overbruggen. Ookal had ik toen geen idee hoeveel frustratie (en tochtjes naar een internetcafé) het zou kosten.
Had ik geweten dat het langer duurt dan was ik niet verhuisd naar dit adres, zonder zicht op wanneer er wél een glasvezelaansluiting komt. 
Kan er iets gedaan worden om helder/duidelijk te krijgen wanneer de aansluiting komt? En kan er iets gedaan worden om e.e.a te bespoedigen?

Reageer