Vraag

Noodpakket

  • 12 March 2023
  • 78 reacties
  • 636 keer bekeken

Sinds begin februari heb ik een noodpakket (in afwachting van nog aan te leggen glasvezel 1 april). 

Als de databundel op is (dongel) bel ik om te laten aanvullen. Die data wordt op de simkaart gezet en zou meteen beschikbaar moeten zijn. Soms vertelt een medewerker dat het 24 uur duurt. Dat betekent dat na elke aktie van KPN om het op te lossen ik 24 uur moet wachten. Als het dan nog niet werkt; weer bellen en 24 uur wachten. Inmiddels heb ik al 2x een dongel opgestuurd gekregen. En nu doet zich wéér hetzelfde probleem voor; geen internet beschikbaar. 

Elke week is er een probleem met het aanvullen van data. Hierdoor heb ik één tot enkele dagen geen internet. Ik ben voor mijn bedrijf afhankelijk van internet! 

Hoe kan dit snel en adequaat opgelost worden?

 

 


78 reacties

De monteur mag overigens zo snel mogelijk komen!

 

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen, ik denk dat inderdaad dat 1 april een streefdatum is geweest. Op dit moment kan ik niet zeggen hoe lang het nog gaat duren daarvoor zijn we ook afhankelijk van de netwerkbeheerder. Als het goed is heb je wel het installatie-pakket ontvangen toch? Voor mijn beeld, waarom is dat eigenlijk niet aangesloten? Aangezien dat natuurlijk beter werkt dan een noodpakket.

Het is niet aangesloten omdat er geen aansluitmogelijkheid is. Alleen Ziggo kan (begreep ik later van de vorige bewoners).
Ik vermoed dat KPN support ,  om geen klant te verliezen , de tijdelijke oplossing (naar later bleek ‘noodpakket') is aangeboden omdat 1 april glasvezel zou komen en dus op dat moment mijn abonnement weer terug gezet kon worden naar hoe het was op mijn oude adres.

De monteur zal als enige kunnen vaststellen hoe het zit met de aansluitingen. 

Ik kan overigens helemaal geen gebruik maken van het tv pakket. Nu is dat geen noodzaak, maar toch… 

Reputatie 5
Badge +5

We zijn bezig met het  plannen van monteur. Heb je zojuist een sms ontvangen?

de code op de Sms is 123, afspraak tussen 15;00-17;00 30-03-2023

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb de monteur ingepland. Let op! Dit is 30-3 tussen 13.00 en 17.00. Iets ruimer dus dan wat jij doorkreeg. Laat het even weten als de monteur is geweest. 

Top dankjewel,

zou ik voor nu een extra aantal MBs op mijn dongel kunnen ontvangen? Ik heb er niet veel meer over.

Bedankt

Telefonisch extra MB’s zijn ook mogelijk voor de komende 2 dagen. Dit geeft mij een veel snellere verbinding dan via de dongel.

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb nog een nieuwe bundel voor je mobiel geactiveerd. 👍

Ik zou graag nieuwe MBs op mijn dongel willen ontvangen. Ik heb momenteel geen internet en de hotspot van mijn telefoon werkt niet naar mijn PC toe.

Reputatie 5
Badge +5

Aangevraagd, hopelijk na het monteursbezoek niet meer nodig. 👍

de monteur was net op bezoek en angezien de woning waarin ik woon opgedeeld is in 2 stukken, 1 apartement, 1 begane grond. is de oude internetaansluiting waarschijnlijk in het begane grond pand. Er zit wel een aansluiting in mijn apartement maar de kabel is daarvan niet aangesloten beneden. Het contact met de bewoners van de begane grond moet ingepland worden omdat het een bedrijf is. Erg moeizaam allemaal, maar ik moet dus binnenkort een nieuw monteurbezoek inplannen.

Reputatie 5
Badge +5

Ik begrijp uit de monteursbon inderdaad dat er contact gelegd wordt met de huisbaas om toegang te krijgen tot de aansluiting. Hopelijk kan dit snel worden geregeld.  Zojuist ook nog even een extra reminder gestuurd voor de activatie van een nieuwe bundel voor het noodpakket. 

Ik wil mijn dongel opwaarderen

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Judokus

@Mark L. is deze week met verlof, dus ik reageer even. 
Ik heb het tegoed van de simkaart van de dongel bekeken en er is nog meer dan genoeg data beschikbaar. De laatste keer dat er data is toegevoegd zijn er namelijk 2 databundels toegekend. Daar kun je dus voorlopig nog wel even mee vooruit. Er is nog ruim 100 GB data beschikbaar. 

Goedemorgen,

Kan er weer data op de dongel en de simkaart gezet worden?

Is er inmiddels zicht op wanneer glasvezel beschikbaar wordt op mijn adres? (er was 1 april genoemd, en het is nu bijna mei). 

Is er een order geplaatst voor glasvezel (zie bericht/antwoord van 24 maart).

Afgelopen periode heb ik geprobeerd zelf een tussenoplossing te vinden maar deze optie werkt niet voldoende. Een KPN aansluiting maken is lastig ivm toegang via onderburen/toestemming huisbaas. 
Ik overweeg om een abo te nemen bij Ziggo (die aansluiting is er al). Moet ik dan mijn abo bij KPN opzeggen of kan het op nul produkten blijven staan m.b.t. tv/internet. Telefoon mobiel blijft bij KPN. Ik zou het jammer vinden opnieuw aansluitkosten te moeten betalen wanneer ik weer overstap naar KPN zodra glasvezel beschikbaar is. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik zie dat er nog data in de bundel zit. Heb je momenteel geen internet meer?

Vanuit de netwerkbeheerder is er nog geen update gekomen over de glasaansluiting. Ik heb geen order geplaatst. Dat heeft ook weinig zin op dit moment zonder toestemming/medewerking van de onderburen. Erg vervelend dat dit niet te regelen is. Een abonnement op nul zetten is niet mogelijk. Bij een eventuele ophef adviseer ik om bij de nieuwe provider gebruik te maken van de overstap-service.

Ik ben bang dat de data niet voldoende is voor het weekend, vandaar.
kan je voor de zekerheid een nieuwe bundel beschikbaar stellen?

Ik ga nogmaals kijken of ik kan overleggen of er toch een KPN aansluiting kan komen. Zal toch moeten als ik straks glas wil. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik hoop dat het lukt. Voor de .zekerheid vast een nieuwe bundel aangevraagd. Fijn weekend. 

Wanneer is de bundel beschikbaar? Ik heb momenteel geen internet. 
 

 

Ik heb geen internet op mijn dongel, ik heb extra internet op mijn telefoon nodig als tussenoplossing. 

Reputatie 5
Badge +5

De dongel is weer opgewaardeerd. Ik hoop wel dat er spoedig meer duidelijk wordt over een definitieve oplossing, want de huidige situatie is natuurlijk verre van ideaal.

Uhm, is er glasvezel beschikbaar op mijn adres?? 

Hoe maak ik een afspraak met de monteur voor een aansluiting (eigenaar van het appartement is akkoord met aanleggen v.d. aansluiting). De afspraak moet afgestemd worden met de benedenburen. 

Reputatie 5
Badge +5

Er is nog geen aansluiting. Zolang er gaan aansluiting is kan er niks worden aangesloten. Mijn advies is om dezelfde monteur nogmaals langs te sturen zodat je verbinding werkend kan worden gemaakt. Als jij mij een datum en dagdeel (ochtend tussen 8-12 of middag tussen 12-18) kan doorgeven dan kan ik een monteur plannen. I.v.m. beschikbaarheid adviseer ik om een dag minimaal 3 werkdagen in de toekomst te kiezen. Ik hoor het van je.

Reageer