Vraag

Noodpakket

  • 12 March 2023
  • 78 reacties
  • 623 keer bekeken

Sinds begin februari heb ik een noodpakket (in afwachting van nog aan te leggen glasvezel 1 april). 

Als de databundel op is (dongel) bel ik om te laten aanvullen. Die data wordt op de simkaart gezet en zou meteen beschikbaar moeten zijn. Soms vertelt een medewerker dat het 24 uur duurt. Dat betekent dat na elke aktie van KPN om het op te lossen ik 24 uur moet wachten. Als het dan nog niet werkt; weer bellen en 24 uur wachten. Inmiddels heb ik al 2x een dongel opgestuurd gekregen. En nu doet zich wéér hetzelfde probleem voor; geen internet beschikbaar. 

Elke week is er een probleem met het aanvullen van data. Hierdoor heb ik één tot enkele dagen geen internet. Ik ben voor mijn bedrijf afhankelijk van internet! 

Hoe kan dit snel en adequaat opgelost worden?

 

 


78 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Graag gedaan hoor. 

Ja, ik ben er ook erg blij mee! 
 

Ik wacht bericht af van de klachtbehandelaar. 
Jij in elk geval bedankt voor je hulp en input! 

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen, goed om te lezen dat je eindelijk een vaste verbinding hebt. Weliswaar niet het gewenste glas, maar ik begrijp dat je tevreden bent. Dus dat is mooi.

Wat betreft de compensatie. Daarvoor heb ik een klacht aangemaakt. Een klachtbehandelaar zal de case analyseren en contact opnemen om een mogelijke compensatie te bespreken. 

Afgelopen week heb ik een abonnement afgesloten bij Ziggo.
Ik heb even afgewacht of het naar behoren werkt. Ik ben meer dan tevreden over de aansluiting. Het aanbieden door KPN van een ‘tussenoplossing’ bij mijn verhuizing (wat na weken het ‘noodpakket’ bleek te zijn) had nooit mogen gebeuren. Een noodpakket is niet voor máánden bedoeld. Vanaf het begin is het voor KPN duidelijk geweest dat er geen zicht was op wanneer precies glasvezel beschikbaar zou zijn, terwijl gezegd is dat dit per 1 april het geval zou zijn. Dit concludeer ik omdat hierover nog steeds geen duidelijkheid is omdat dit bij de netwerkbeheerder ligt.   

Ik wens mijn abonnement met noodpakket op te zeggen. Toen ik vorige week belde om de opzegtermijn na te vragen bleek dat 1 maand te zijn. 
Omdat er al sinds februari geen stabiel en continu beschikbaar internet is verwacht ik het volgende ter compensatie:
- opzegging per direct (dus niet pas per 31juli)
- compensatie in de vorm van creditering van mijn abonnementskosten (tv en internet) daar ik in afgelopen maanden alternatieven heb moeten gebruiken vanwege het niet beschikbaar zijn van internet.  Bijvoorbeeld gebruikmaken van aansluiting bij vrienden/familie, abonnement en apparatuur Starlink - wat overigens evenmin stabiel internet opleverde- wat me meer dan €300,- heeft gekost. De gehele abonnementsperiode heb ik geen tv kunnen kijken. 

Ondanks dat hier op het forum gericht wordt (en is) gehandeld het ik een ‘kater’ door alle frustratie en ongemak die deze slepende kwestie met zich mee heeft gebracht.
Ik denk dat je dit inmiddels wel hebt begrepen. 

Ik hoor graag z.s.m.!
 

Reputatie 5
Badge +5

Jouw abonnement aansluiten op een andere techniek dan glasvezel hebben we al geprobeerd. Daarvoor is de monteur langs geweest, die heeft van alles geprobeerd, maar helaas is dat niet gelukt. Er zit inderdaad een aansluitpunt, maar dat is al in gebruik door de buren. Ik snap dat het geen wenselijke situatie, op dit moment moeten we wachten tot er een aansluitdatum komt vanuit de netwerkbeheerder. Maar wanneer dat gaat gebeuren is nu nog onbekend, dus  ik kan het begrijpen dat je andere opties overweegt.

Is een een gewone aansluiting (niet op glasvezel) ook niet mogelijk dan? Álles is beter dan dit.…

Volgens mij hebben de benedenburen een kpn aansluiting. 
 

Omdat ik in februari te horen kreeg dat 1 april glasvezel beschikbaar zou zijn ben ik bij kpn gebleven. 2 maanden is te overzien. We zijn nu 4 maanden verder zonder dat er zicht is op wánneer glas beschikbaar wordt in mijn woning. Elke keer blijk ik onjuiste info te krijgen op basis waarvan ik steeds niet overstap naar Ziggo. 
Ik heb kosten gemaakt voor alternatieven, en betaal voor een abonnement bij Kpn waarmee ik mijn business niet goed kan uitvoeren. 

Ik hoor graag of een gewone aansluiting wel mogelijk is. 
 

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen, ik zie dat van de laatst toegevoegde bundel nog meer dan de helft over is. Dus voorlopig kun je daarmee nog even vooruit. Ik snap dat het een erg frustreerde situatie is. Erg balen dat er geen aansluitpunt zit zodat de monteur jouw verbinding kon aansluiten. Wanneer de glasaansluiting wordt gerealiseerd hoor je vanuit de netwerkbeheerder. Dit zal telefonisch gaan. 

Ik verwacht een antwoord en opwaardering van mijn telefonische bundel en mijn dongel. 

Ik overweeg hevig over te stappen op Ziggo door deze situatie met kpn

Is er zicht op de plandatum?  31 mei vond ik al laat.…

Krijg ik de datum te weten via dit forum? Of per e-mail? 

 

Er is mij verteld dat er een monteur komt om de kabel die voor mijn huis ligt aan te sluiten in mijn woning.

Graag ontvang ik nieuwe MB’s op telefoon en dongel.

Reputatie 5
Badge +5

De wensdatum richting de netwerkbeheerder was inderdaad 31 mei, maar vanuit de netwerkbeheerder wordt echter aangegeven dat dit niet haalbaar is. Zodra de plandatum bekend is wordt er contact met opgenomen om je hierover te informeren. 

?

De monteur is 23 mei geweest maar had niet de juiste spullen om glas aan te leggen. 

Hij gaf aan 31 mei terug te komen om alles in orde te maken. Klopt dat? Ik heb geen bevestiging van die afspraak. Ik zou graag een bevestiging ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

Mark is vandaag niet aanwezig, dus die kan nu niet reageren. 
Maar het klopt niet wat je schrijft. Zoals Mark ook in zijn laatste bericht schreef, staat er sinds afgelopen maandag een nieuwe databundel op de simkaart van de dongel. 

Dag 8 zonder internet op mijn dongel?

Reputatie 5
Badge +5

Ik zal een opmerking bijvoegen in het ticket. Maar van te voren kan ik niet inschatten hoeveel tijd de monteur nodig heeft om de aansluiting in orde te maken. Dus laten we hopen dat het binnen die tijd lukt. 

De nieuwe bundel staat er sinds gisteren ochtend al op. Misschien alles even herstarten.

Ik heb nog steeds geen internet op mijn dongel. Waarom?

Ik heb ondertussen ook weer extra internet nodig op mijn telefoon.

Kan je bij de afspraak een opmerking doorgeven; de benedenburen kunnen tot 11.00 toegang geven. Als daarna nog gewerkt moet worden in mijn appartement is geen probleem, maar bij de hoofdaansluiting kan de monteur dan niet meer komen.

Reputatie 5
Badge +5

Oké, ik heb een afspraak ingepland voor 23-5 tussen 08.00 en 12.00. Hopelijk komt het dan voor elkaar! Laat sowieso even weten hoe het gegaan is. 

De benedenburen kunnen op dinsdag 23 mei tussen 8 en 11 uur een monteur ontvangen.

Lukt het om op die dag / tijd een afspraak in te plannen?

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen, de bundel is toegevoegd. 

Ik heb nogsteeds geen internet op mijn dongel. Er is nu bijna een week voorbij zonder dat ik internet heb…?

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen, hij is reeds aangevraagd door mijn collega, dus ik verwacht dat de bundel elk moment kan worden toegevoegd. De bundel op je mobiele nummer staat er wel al op als het goed is. 

Ik snap dat je geduld ondertussen opraakt, ik had ook graag gezien dat het al opgelost was. Hopelijk kan er snel een afspraak worden gemaakt. 

Er is nog steeds geen bundel op de dongel beschikbaar. En het weekend komt er weer aan. 
Ik heb het echt nodig. Na meer dan 3 maanden dit ‘gedoe’ raakt mijn geduld wel op....
Helaas is er nog geen bericht van de benedenburen wanneer een afspraak met de monteur gemaakt kan worden. Zodra iets bekend is laat ik dat weten hoor. 
 

Reputatie 5
Badge +5

Goedemorgen, mijn excuses, ik had je bericht dinsdag gemist en gisteren was ik afwezig., Ik zie dat mijn collega het ondertussen heeft geregeld. Is er al bekend wanneer de monteur kan komen?

Ter info, op het forum zijn we actief van ma t/m vrij tussen 08.00-18.00. Mocht het nodig zijn dan kun je buiten die tijden contact opnemen met 0800-0403.

Reageer