In November 2014 ben ik overgegaan naar een ondernemerspakket waarbij ik de vraag kreeg of ik mijn huidige emailadres wilde behouden.
Omdat ik al 15 jaar lang zaken doe via dat emailadres, maar ook veel privecontacten hier bij onder heb gebracht gaf ik aan dat ik uiteraard mijn huidige emailadres wil behouden.
Zo gezegd, zo gedaan, na wat kleine probleempjes in het begin werkte het tot afgelopen vrijdag perfect.
KPN heeft met ingang van afgelopen vrijdag mijn emailadres bevroren.
Dit heeft KPN gedaan omdat dit emailadres eindigde op planet.nl en dat kan niet onder KPN.
Dus ondanks dat er in mijn opdrachtbevestiging, op papier, MET behoud van eigen emailadres staat.
Dit zou inhouden dat ik al mijn zakelijke contacten, maar ook mijn prive tot aan mijn tandarts aan toe moet berichten dat er een nieuw emailadres is, dit gaat mij veel tijd kosten.
Uiteraard heb ik de vraag gesteld aan KPN hoe ik een nieuw emailadres moet maken met Windows Live Mail, het programma waarmee ik werk.
Daar heb ik de activatiemail voor nodig die ik in November heb ontvangen, maar omdat alles vanaf November goed werkte heb ik gedacht de activatiemail niet meer nodig te hebben en is die verwijderd.
Die kan KPN mij toesturen, is mij gezegd, maar alleen naar het bij KPN bekende emailadres....en laat DIE nu net bevroren te zijn?
Ik heb eergisteren maar liefst 140 minuten en gisteren 135 minuten aan de telefoon gezeten met KPN en mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Terwijl het zo simpel kan zijn.
Vandaag zou ik terug gebeld worden, maar ik heb zelf maar weer gebeld.
Nu wordt mij verteld dat ik het emailadres alleen terug kan krijgen als ik een email-only abonnement neem en dat kost zo'n 3 euro per maand.
Natuurlijk heb ik hier nu ja op gezegd, zodat ik in ieder geval verder werken kan, en misschien die activatiemail ontvangen kan waarmee ik een nieuw emailadres kan maken en dit email-only abonnement weer kan afzeggen.
Wordt vervolgd
Beste antwoord door Tim
Bekijk origineel