Beantwoord

ondernemerspakket

  • 25 June 2015
  • 5 reacties
  • 665 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Mijn naam is Jos Kramer en ik ben eigenaar van een winkel in Bergen.
In November 2014 ben ik overgegaan naar een ondernemerspakket waarbij ik de vraag kreeg of ik mijn huidige emailadres wilde behouden.
Omdat ik al 15 jaar lang zaken doe via dat emailadres, maar ook veel privecontacten hier bij onder heb gebracht gaf ik aan dat ik uiteraard mijn huidige emailadres wil behouden.
Zo gezegd, zo gedaan, na wat kleine probleempjes in het begin werkte het tot afgelopen vrijdag perfect.
KPN heeft met ingang van afgelopen vrijdag mijn emailadres bevroren.
Dit heeft KPN gedaan omdat dit emailadres eindigde op planet.nl en dat kan niet onder KPN.
Dus ondanks dat er in mijn opdrachtbevestiging, op papier, MET behoud van eigen emailadres staat.
Dit zou inhouden dat ik al mijn zakelijke contacten, maar ook mijn prive tot aan mijn tandarts aan toe moet berichten dat er een nieuw emailadres is, dit gaat mij veel tijd kosten.

Uiteraard heb ik de vraag gesteld aan KPN hoe ik een nieuw emailadres moet maken met Windows Live Mail, het programma waarmee ik werk.
Daar heb ik de activatiemail voor nodig die ik in November heb ontvangen, maar omdat alles vanaf November goed werkte heb ik gedacht de activatiemail niet meer nodig te hebben en is die verwijderd.
Die kan KPN mij toesturen, is mij gezegd, maar alleen naar het bij KPN bekende emailadres....en laat DIE nu net bevroren te zijn?

Ik heb eergisteren maar liefst 140 minuten en gisteren 135 minuten aan de telefoon gezeten met KPN en mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Terwijl het zo simpel kan zijn.
Vandaag zou ik terug gebeld worden, maar ik heb zelf maar weer gebeld.
Nu wordt mij verteld dat ik het emailadres alleen terug kan krijgen als ik een email-only abonnement neem en dat kost zo'n 3 euro per maand.
Natuurlijk heb ik hier nu ja op gezegd, zodat ik in ieder geval verder werken kan, en misschien die activatiemail ontvangen kan waarmee ik een nieuw emailadres kan maken en dit email-only abonnement weer kan afzeggen.

Wordt vervolgd
icon

Beste antwoord door Tim 26 June 2015, 17:06

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Dag Jos, 

Ik kan me voorstellen dat u niet vrolijk wordt van het feit dat een e-mailadres dat zo belangrijk voor u is, wordt bevroren. Zeker nadat u telefonisch is gegarandeerd dat het geen probleem is om het e-mailadres mee te nemen naar uw nieuwe abonnement. 

Helaas is het niet mogelijk om uw planet e-mailadres mee te nemen naar het Ondernemerspakket omdat het een particulier e-mailadres betreft en technisch niet meegenomen kan worden naar het zakelijke systeem. Dit zult u inmiddels ongetwijfeld vernomen hebben. Het is inderdaad een optie om hiervoor een apart (tijdelijk) abonnement te nemen. Ik maak uit uw bericht op dat dit inmiddels in gang gezet is. 

Ik adviseer u voor de langere termijn om uw contacten in te lichten over de wijziging van het e-mailadres. Het is zonde van het geld om een planet adres in stand te houden met een extra abonnement, terwijl er een gratis e-mailadres bij uw nieuwe abonnement wordt gegeven. Het was natuurlijk wel handig geweest als u hiervan van te voren op de hoogte was gesteld. 

Mijn excuses voor de gehele situatie. Dit was onnodig en is erg zonde van uw tijd en moeite. 

Heeft u inmiddels toegang tot het planetadres en heeft u de juiste e-mail ontvangen om de voorbereidingen te treffen voor uw nieuwe e-mailadres? 

Ik hoor heel graag uw reactie, zodat ik met u mee kan denken. 

Met vriendelijke groet,
Burhan
Het mooie is dat mij niet telefonisch is gemeld dat mijn eigen email adres behouden kan worden, maar dat ik het op papier heb staan, dit maakt het extra schandalig.

Van tevoren heb ik geen waarschuwing, geen mail, geen telefoontje gekregen dat mijn  email bevoren zou worden. Als dit gebeurd was hadden we een soepele overgang kunnen maken, en had ik mijn clienten van tevoren kunnen informeren.

Daarnaast ben ik nu ruim 5 uur kwijt aan telefonische gesprekken met KPN.

We zijn nu een week verder en ik kan nog steeds niet mailen met mijn klanten.

Inmiddels heb ik een nieuwe domeinnaam moeten registreren om een nieuw emailadres aan te maken die werkt met mijn huidge Window Live Mailprogramma.

Hier gaat echter weer een dag overheen.
Reputatie 7
Badge +11
Beste jos,

Zou u mij een privébericht willen sturen met het betreffende e-mailadres?

Ik wil deze graag voor u activeren zodat u er gebruik van kunt maken.

Uiteraard is het niet goed dat u onjuiste informatie heeft ontvangen!

Dit kan ik niet goed spreken, graag help ik u waar het mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Jos,

Zoals in privéberichten besproken is het gelukt om uw mailaccount te herstellen.

Het is mij alleen niet gelukt om u vandaag nog van een wachtwoord te voorzien.

U ontvangt een nieuw wachtwoord per brief. Ik verwacht dat u deze begin volgende week per post ontvangt. Let op dat de gebruikersnaam van uw account is gewijzigd naar "****@kpnmail.nl", uw planet e-mail adres is actief als e-mailalias onder het account.
Hallo Tim,

Ik ben er stil van.

Bijzonder dat het jou wel lukt en de rest niet.

Voortaan moet je alle problemen naar jou toe laten komen, jij lost het wel op.

Uiteraard ben ik je zeer dankbaar!

Mvg Jos

Reageer