Vraag

onjuiste facturen voor KPN Kleinzakelijk

  • 19 januari 2021
  • 4 reacties
  • 96 keer bekeken

ik ben al maanden bezig om een juiste tenaamstelling op de Kleinzakelijk factuur te krijgen. Situatie is heel simpel. Wij zijn verhuisd. En hadden naar volle tevredenheid een internet plus vaste tel. abonnement, netjes op naam van onze vennootschap, ook de facturen. De ellende begon toen het niet mogelijk was om tijdelijk op 2 adressen te leveren. Op het nieuwe adres moest KPN een nieuw abonnement Kleinzakelijk starten. Het is onvoorstelbaar maar KPN krijgt het niet voor elkaar om een factuur op naam van de B.V. (die nota benen wel als contractant staat!) uit het systeem te krijgen. In plaats daarvan staat de factuur op mijn naam als contactpersoon. Fiscaal en qua BTW dus onjuist!!! Sinds november bezig en nu al 3 verkeerde facturen ontvangen. Keer op keer is mij toegezegd dat de volgende factuur wel juist zal zijn, maar het is gewoon niet waar. Ik vind het onbegrijpelijk dat bij een zakelijk product er geen zakelijke factuur tot stand komt, dat kan toch niet waar zijn!! Mijn geduld is helemaal op en ik wil een antwoord wat er aan de hand is en waarom toezeggingen dat het is opgelost dus niet kloppen. En kan ik mijn oude abonnementsvorm niet laten herleven op mijn nieuwe adres???? Dat het systeem van KPN uitermate vreemd is, blijkt uit het feit dat als je een klacht wilt indienen over Kleinzakelijk je wordt doorgeleid naar prive! Vandaar dat ik het hier maar plaats.   


4 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Goedemorgen @Greta ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het erg frustrerend is als de gegevens op de factuur verkeerd zijn en het vervolgens zo lastig blijkt om dit op te lossen. Aan de hand van uw klantnummer ben ik op onderzoek gegaan en ik zie inderdaad dat verschillende collega hiermee bezig zijn geweest. Voordat ik zelf actie onderneem en dubbel werk te voorkomen wil ik eerst uitzoeken wat mijn collega's tot nu toe precies hebben gedaan. Als ik namelijk de gegevens in het systeem check staat alles op naam van het bedrijf. Het lijkt dus in één van de achterliggende systemen fout te gaan. 

Wat betreft de vraag over het ‘herleveren’ van het oude abonnement, dit is niet mogelijk. Het pakket op het oude adres is inmiddels opgeheven. Daarnaast zie ik ook dat op het oude adres een Internet pakket actief was. Dit is een particuliere abonnementsvorm, die op naam van het bedrijf geregistreerd stond. Een situatie die eigenlijk al verkeerd was (aangezien een zakelijke klant natuurlijk ook een zakelijk, in dit geval Kleinzakelijk, abonnement moet hebben). Op het nieuwe adres hebben jullie nu een Kleinzakelijk Hussel Internet pakket. Echter moet ik ook zeggen dat de abonnementsvorm in dit geval geen relatie heeft tot de gegevens die op de factuur vermeld worden. 

Als ik mijn collega's heb gesproken en weet hoe we dit nu definitief op kunnen lossen kom ik uiteraard direct bij u terug.

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag Greta, 

Daar ben ik weer! 
Ik ben op onderzoek gegaan en heb de collega gesproken die dit nog in behandeling heeft. Er is eerder een aanpassing gedaan, maar ook dit bleek niet de oplossing te zijn. Vandaar dat de factuur van januari nog niet goed stond. Mijn collega heeft contact gehad met de afdeling Billing en zij hebben nu alle systemen doorlopen. Daar staat nu alles goed en dat betekent dus dat de factuur van februari met de juiste gegevens verzonden zal worden. Om het helemaal zeker te weten moeten we de factuur van februari afwachten. 

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben! 

Beste Rick,

Dank je wel voor je inspanningen. Eerst zien dan geloven, na mijn eerdere ervaringen. Maar we gaan het zien.

Groet Greta

Reputatie 6
Badge +6

Goedemorgen Greta,

Dat kan ik mij ook heel goed voorstellen. Dit is natuurlijk al eerder besproken, dus niet meer dan logisch dat u het eerst wel zien. Stuur mij omstreeks 14-02 ook gerust nog een berichtje om nog even een dubbel check te doen. En als u nog andere vragen heeft hoor ik dat uiteraard ook graag :wink:.

Reageer