Vraag

Onze eigen elders gehoste websites onbereikbaar via onze KPN glasvezel verbinding

  • 15 December 2021
  • 4 reacties
  • 54 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Goedemiddag,

Vanaf onze zakelijke KPN glasvezelverbinding is de server waarop onze websites draaien niet bereikbaar.
Ping werkt niet en tracert stopt net voor het bereiken van de website.
Via elke andere geteste verbinding (Solcon, Signet, Multifiber) werkt het wel.
De Multifiber glasvezel verbinding is onze backup verbinding die over dezelfde router loopt.
De Solcon en Signet testen zijn glasvezel verbindingen op andere locaties.

De webhoster heeft als test de websites overgezet naar een andere server (in hetzelfde subnet van 214 naar 25 aan het eind) maar dat maakt geen verschil.

Kunnen jullie onderzoeken waarom de webservers in het 31.186.174.0/23 netwerk onbereikbaar zijn via de KPN glasvezelverbinding?

Hieronder de tracerts die ik uitgevoerd heb.
Via de KPN glasvezelverbinding:

Dezelfde router maar dan via de Multifiber glasvezelverbinding:

 

En deze via Solcon en Signet glasvezelverbindingen:

 


4 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Goedemorgen @IdT ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 

Ik zie dat je het klantnummer in je forum profiel hebt ingevuld en dat het om een corporate internetverbinding gaat. Deze diensten hebben officieel een klantenservice die niet op het Zakelijk KPN Forum actief is. Voor mijn informatie, heb je ook al contact opgenomen met de telefonische service ingang (0800-0403) om het issue te melden?

Hallo @Matthew 

 

Bedankt voor je reactie, mijn collega heeft geprobeerd te bellen maar werd uit de wacht gegooid.

Maar zoals ik al vermoedde zit het probleem bij de hostingpartij of hun provider, ze konden eerst niets vinden maar hebben nu iets aangepast waardoor het weer lijkt te werken.

Zo niet dan proberen we het telefonisch nog een keer.

Hallo @Matthew 

 

Het werkt nu i.d.d. weer goed na aanpassing van iets door de hostingpartij of hun provider.

Wat ik nog wel even wil melden is dan mijn collega nogmaals met 0800-0403 heeft gebeld, kwam er toen wel doorheen maar degene die hij aan de lijn had bleek niets van Corporate aansluitingen te weten en kon ook niet naar de juiste afdeling doorverbinden.

Zijn er nog directe ingangen bij jullie naar de juiste afdeling want als we KPN echt een keer nodig mochten hebben dan is dit natuurlijk geen manier van doen als je nergens een steek verder komt.

Reputatie 3
Badge +2

Goed om te horen dat het weer naar behoren werkt, en is blijven werken!

Wat een directe ingang betreft is de afdeling enkel te bereiken via 0800-0403, echter is het wel de bedoeling dat mijn collega weet naar welke afdeling door te verbinden mocht je op de verkeerde afdeling zijn uitgekomen. Ik denk dat dit een incident betreft maar zal de feedback wel naar de collega's doorkoppelen.

Bedankt voor het signaal! 

Reageer