Beantwoord

Opzegging ondernemerspakket

  • 1 June 2021
  • 15 reacties
  • 116 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 7 reacties

Beste,

 

We zijn overgestapt naar een andere telefoon en internet aanbieder, na helaas diverse negatieve ervaringen met kpn de laatste jaren. De nieuwe aanbieder heeft de opzegging doorgegeven en nummer overdracht aangevraagd. Aan de nieuwe aanbieder is dit bevestigd. Na onze ervaringen met kpn wil ik als zakelijke klant graag een schriftelijke bevestiging van kpn dat ons pakket is opgezegd. Daarom op advies van de nieuwe aanbieder zelf ook opgezegd bij kpn. Dit kan alleen telefonisch, dus gedaan. Helaas kon medewerker niet in het systeem zien of de opzegging door de nieuwe aanbieder en de nummer overdracht in het systeem verwekt waren. Jammer en ook wel vreemd? Daarom dus direct telefonisch opgezegd, en door de medewerker werd bevestigd dat ik per mail een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Inmiddels zijn we bijna een week verder en nog geen bevestiging ontvangen. Daarom vandaag weer gebeld. Uiteindelijk kon medewerker wel aangeven dat de opzegging vandaag om 11.30 uur verwerkt was. Waarom er geen bevestigingsmail gestuurd was wist ze niet en ook kon deze niet alsnog verstuurd worden? Dat doet het systeem en kan maar 1 keer? Zeer vreemd, een bevestiging van een opzegging is toch echt de standaard en gezien onze ervaringen met kpn wil ik de opzegging gewoon zwart op wit. De enige oplossing volgens medewerker zou zijn om over een paar dagen opnieuw telefonisch op te zeggen, maar dan zou de opzegging dus ook per latere datum ingaan. Maar dan zou er misschien wel een schriftelijke bevestiging van de opzegging verstuurd kunnen worden. Ons inziens geen redelijke oplossing. 

Al met al voor ons als (jarenlange) klant een zeer klantonvriendelijk en tijdsintensieve manier van opzeggen zonder enige zwart op wit info voor de klant. We zouden het zeer op prijs stellen als de opzegging alsnog vlot en correct afgehandeld wordt.

icon

Beste antwoord door Rick S. 4 June 2021, 11:48

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @NAB,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Zonde dat je bij ons weggaat, maar ik ben helemaal met je eens dat het vervolgens wel netjes afgehandeld moet worden. En bij een opheffing hoort inderdaad een bevestiging. Normaliter worden deze bevestigingen automatisch vanuit het systeem verstuurd. Ik moet zelf dus ook even op onderzoek uit om te  achterhalen wat er nu misgaat en hoe ik de bevestiging alsnog bij jullie krijg. 

Ik zie in ieder geval ook de opheforder naar voren komen, dus de opheffing is er gelukkig wel. Het pakket wordt eind deze maand afgesloten. Zodra ik weet hoe ik de bevestiging alsnog kan laten versturen kom ik uiteraard direct bij je terug 

Ik hoor het heel graag, en fijn dat je zo snel reageert!

Reputatie 7
Badge +6

Geen enkel probleem hoor! Daar zijn we voor. 

Ik heb ondertussen al wat collega's gesproken en we zien in het systeem wel dat de bevestiging verzonden is. De mail is verzonden naar hetzelfde mailadres als waarmee je op het forum geregistreerd bent. Heb je ook de spambox gecheckt? 

Er staat op dit moment nog een vraag uit of we de mail op kunnen vragen zodat we hem eventueel handmatig naar je kunnen versturen. 

Dat heb ik uiteraard gecheckt, maar nergens in mijn mailbox (spam, reclame etc) is iets van kpn binnengekomen. Kan het evt naar een ander mailadres verstuurd zijn of verstuurd worden?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

Bedankt voor de reactie! 
Ik heb nog even navraag gedaan en het blijkt dat de bevestiging per brief is verstuurd. De brief is verzonden naar het adres waar het pakket (nog) actief is. Heb je de post daar ook gecheckt? 

Het is nog niet duidelijk of ik de bevestiging digitaal kan krijgen en dan zelf naar je kan versturen. Maar het opnieuw versturen van de brief zou wel moeten lukken. 

Fijn dat je hebt uitgezocht. Dan hoop ik dat de brief aankomt, want één van onze problemen met kpn was dat het maar niet lukt om ons juiste adres te verwerken. Er rouleren 3 adressen in jullie systeem: het oude, en 2 tav het nieuwe pand (voormalige achteringang, wat geen postadres heeft. En huidige ingang, welke kpn steeds niet herkent). Zonder hier gelijk het hele adres te noteren, kun je zien of het naar de pasteurlaan is gestuurd?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag, 

Goed dat je deze toelichting geeft! 
Ik zie inderdaad 3 adressen in het systeem naar voren komen. En als ik je goed begrijp is de Pasteurlaan dus het adres waar jullie voor post bereikbaar zijn, toch? 

Het is mij op dit moment niet helemaal duidelijk naar welk adres de brief gestuurd is, maar mijn vermoeden is dat het nu naar het oude adres (Hildebrandlaan) is gestuurd. Ik heb een vraag uitstaan om dit te checken. Daar heb ik ook gelijk het verzoek in meegenomen of we de bevestiging opnieuw en nu naar het juiste adres kunnen sturen. 

Daar was ik al bang voor. We hebben namelijk tot op heden, op ons juiste adres geen post ontvangen! We zitten al 5,5 jaar niet meer aan de hildebrandlaan...

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @NAB

Daar ben ik weer! 
 We zijn weer een stuk verder. Ik weet nu waar de bevestiging naar toe is gestuurd en het was inderdaad zoals je al vermoedde. De bevestiging is gestuurd naar de Muldersteeg en dat is volgens mij het adres zonder mailbox, toch? 

Gelukkig heb ik ook een kopie van de bevestiging boven water kunnen krijgen, dus ik kan een kopie van de bevestiging versturen. Wil je mij voor de zekerheid in een privébericht laten weten naar welk mailadres ik het kan sturen?

Pb is gestuurd 

Reputatie 7
Badge +6

Helemaal goed! 

Ik heb de kopie van de bevestiging zojuist per mail verstuurd.

Als jullie nog aanvullende vragen hebben horen we het natuurlijk graag. 
 

En anders alvast een heel fijn weekend! 

Dankjewel voor je hulp!Blijkbaar lukt via het forum wel wat middels de reguliere klantenservice niet lukt. Hadden we de afgelopen 5,5 jaar moeten weten 🙈

Reputatie 7
Badge +6

Graag gedaan hoor! 

Het was uiteindelijk best een flinke zoektocht, maar gelukkig hebben we het kunnen fixen. 

Mochten we nog iets voor je kunnen doen horen we het uiteraard graag! 

Uhm, toch nog een vraag hoor. Sinds vanmorgen kunnen we niet meer bellen of gebeld worden? En het is pas 7 juni? Een collega heeft vanmorgen al een half uur aan de lijn gehangen (want adres niet bekend, naam niet bekend 🙈), om uiteindelijk niet doorvebonden te kunnen worden naar de juiste afdeling omdat die pas om 9 uur open zijn? Kun jij misschien zien wat het probleem is?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

Bedankt voor je bericht! 
Ik ben vandaag om half 12 begonnen, dus zag je bericht net pas. Ik heb gelijk in het systeem gekeken en zie dat mijn collega's een ticket aangemaakt hebben. Het ticket was alleen niet helemaal goed doorgezet. Ik heb het ticket nu de laatste zet gegeven en doorgezet. In principe komt er vanmiddag tussen 15.00 - 17.00 uur een monteur.

Die ‘in principe’ is omdat het ticket niet direct goed doorgekomen is en de capaciteit voor vanmiddag in het ergste geval al vergeven is (tussen het moment van aanmaken van het ticket en het nu pas doorzetten). Mocht de monteur vanmiddag niet kunnen komen dan neemt een 2e lijns medewerker contact met jullie op. Ik ontvang graag een mobiel telefoonnummer van de contactpersoon. Op dit moment staat er namelijk alleen een vast nummer uit het pakket in het ticket en dat is natuurlijk niet handig. 

Reageer