Overgang van Onsbrabantnet naar KPN is geen pretje

  • 27 June 2018
  • 3 reacties
  • 159 keer bekeken

Gisteren kwam de KPN monteur conform afspraak voor de migratie van Onsbrabantnet naar KPN te bewerkstelligen. Nou...... dat werd dus niks.
Via een kennis kreeg ik bericht dat de monteur een kastje monteert (waar de glasvezel in wordt aangesloten) en daar bovenop weer een kastje monteert en dat geheel met een tiewrap vast trekt. Dan moeten die kastjes weer op elkaar worden aangesloten en dan hangt er dus een bussel kabels aan de onderkant. (zie afbeelding)


Ook haalde de monteur een verouderd model Experia V9 box uit de tas om die te monteren, om vervolgens de per post aangeleverde Experia V10 box mee terugte nemen. Wég 5Ghz. functionaliteit, want die zit dus niet op de Experia V9. Ongelooflijk.....
Mijn kennis was het met die vreemde constructie niet eens, klaagde daarover en binnen enkele dagen kwam een andere monteur die 'meuk' weer weghalen en monteerde het juiste kastje wat er hoort te zitten (zie foto), samen met een Experia V10.


Die 2e monteur vertelde dat nadat ze in Veldhoven bezig waren geweest met de migratie van alle abonnees van Onsbrabantnet naar KPN, dat er veel te weinig kastjes besteld waren en ze daarom bij andere klanten nu dus die oude meuk installeren om toch maar vooral door te kunnen werken.

Een gewaarschuwd man telt voor twee, dus stelde ik de monteur, voordat hij de kans kreeg met de ombouw te beginnen, de vraag hoe hij een en ander wilde gaan installeren. En natuurlijk wilde hij bij mij eveneens die oude meuk in de meterkast duwen, dus gaf ik netjes aan daar niet mee akkoord te gaan en aldus verliet de monteur onverrichter zake het pand.
Tijdens mijn telefoontje daarna met Onsbrabantnet werd mij verteld dat ze op de hoogte waren dat die oude meuk werd geïnstalleerd omdat er niet voldoende kastjes waren. Daarnaast waren ze ook op de hoogte van de sneaky omruil, waarbij de de geleverde Experia V10 omwisselen voor de oudere V9. Verder konden ze mij niet helpen maar gaven me wel een telefoonnummer van de KPN helpdesk. Daar het verhaal uitgelegd en alhoewel die meneer het best begreep kon hij me niet helpen. Nee, ik moest dan een ander nummer bellen. Aldus zo gedaan, maar nee..... alhoewel de persoon aan de telefoon aangaf ook niet gecharmeerd te zijn van de handelswijze en geen emailadres voor me had om het verhaal met foto's naartoe te kunnen mailen, werd ik dit keer verwezen naar https://www.kpn.com/service/klacht-indienen.htm om daar met een medewerker te chatten.
De eerste medewerker die ik kreeg vroeg ik om een mailadres, maar nee dat was er niet. Toen vroeg ik haar om mij even te bellen. Dit probeerde ze, maar dat lukte niet. Bij KPN kunnen ze dus niet bellen, what a joke! Maar goed, ze transporteerde de chat naar een collega, want die zou mij dan wél kunnen bellen. Echter die persoon zegt dan weer dat hij niet kan uitbellen en dus niet snapt waarom zijn collega de chat naar hem heeft doorgezet. Pffff..... Om écht moe van te worden. Indrukwekkende klantenservice.
Maar goed, ik leg de medewerker heel het verhaal uit en vertel hem dat ik die dag gereserveerd heb voor die monteur, de meterkast heb uitgeruimd (dus ziet het eruit in huis alsof er een bom is ontploft) en heb een plank gedemonteerd zodat de monteur er gemakkelijk bij kan. Verder leg ik uit dat de monteur onverrichter zake is vertrokken. Ik heb een nette installatie (slechts één kastje waar alles in zit) van Onsbrabantnet en wil daarvoor in de plaats geen samengeraapt oud spul omdat KPN niet voldoende nieuwe kastjes heeft om bij alle klanten die overgaan van Onsbrabantnet naar KPN de migratie en ombouw fatsoenlijk te laten verlopen. Nou, de chatmedewerker begreep dat wel, vond alles duidelijk en zou zelf ook graag een nette installatie zien wanneer het hemzelf betrof.
De medewerker beloofde direct een mail te zullen sturen naar de juiste afdeling voor een nieuwe afspraak en ik kon er op rekenen dat ik vóór het einde van de dag gebeld zou worden voor een nieuwe afspraak. Natuurlijk komt daar niets van terecht en eerlijk gezegd had ik dat ook niet verwacht. Zodoende vandaag maar wederom in de chat geklommen, ditmaal met ene Sandra. Ze hoorde mijn beklag aan en controleerde het aangemaakte ticket. Deze bleek te zijn aangemaakt en in behandeling te zijn op de betreffende afdeling, wat inhoudelijk natuurlijk niets zegt. Dat bleek dan ook, want op mijn melding dat ik vandaag uiterlijk het beloofde telefoontje wil ontvangen werd mij gebeld dat ze die toezegging niet kon doen. En dan wordt er voor het gemak natuurlijk bijgezegd dat die collega dat niet had kunnen en mogen zeggen. Ja daaag.......
Ik vertelde haar dat ik er na de hele episode eigenlijk wel helemaal klaar mee ben en KPN tot en met vandaag de kans geef de gemaakte afspraken na te komen, anders kunnen ze de hele boel weer komen ophalen. Overigens ga ik deze prettige recensie ook delen op andere forums, zodat mensen die nog over moeten gaan naar KPN weten wat ze (mogelijk) kunnen verwachten.
Dit gezegd hebbende wil ik KPN melden dat het een ontoegankelijk en log bedrijf is waarmee het moeilijk converseren is en nieuwe klanten schijnbaar niet serieus neemt. Ik ben zelf eigenaar van 2 bedrijven en doe het gelukkig heel wat beter, anders zou ik geen klanten meer overhouden.
Ik ben dus NOT amused van het optreden van KPN en raad dit dus niemand aan.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @SIRE, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Wat ontzettend jammer dat het zo erg mis gaat met de communicatie. Ik kan inhoudelijk weinig zeggen over de migratie, aangezien ik van de zakelijke markt ben en dit naar mijn weten een privéaansluiting betreft. Wellicht dat iemand op het Consumenten Forum u beter kan helpen hiermee.

Hebt u op dit moment wel of geen Experiabox V10 gekregen?
Dat het 'jammer' is dekt de lading niet echt, vindt u wel?
Ondertussen heeft iemand van de particuliere markt he opgepakt, ik wacht even af wat daar uitkomt en anders zijn er providers genoeg.
Wat is overigens het verschil (in abonnement en service en prijs) tussen een particuliere en een zakelijke aansluiting?
Reputatie 5
Badge +5
Goed om te horen dat het wordt opgepakt. Daar ben ik het zeker met u over eens, het is op z'n minst jammer. In dit geval vrij dramatisch zo te lezen. Excuses hiervoor.

Bij een KPN Kleinzakelijk abonnement heeft u naast zakelijke service ook hele andere voorwaarden wat betreft hulp bij storingen. Denk hierbij aan de impact van één of meerdere dagen zonder internet en telefonie voor uw zaak. Daarnaast zijn producten zoals KPN EEN volledig ingericht op gebruik en behoefte van de zakelijke klant.

Reageer