Packetloss naar gameserver

  • 18 September 2018
  • 8 reacties
  • 235 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds gisteravond vervelende lagspikes naar de euw gameservers van League of Legends. Ik heb zowel de east als west servers lopen pingen en tot mijn verbazing heb ik alleen packetloss naar de west servers.

De packetloss ging gisteren na 4 uur ongeveer voorbij maar vanavond kwam het dus weer.

Toen ben ik wat verder op onderzoek gegaan en kwam ik via tracert erachter dat ik op 2 ip adressen (waarvan 1 sowieso van KPN) een time-out geeft af en toe wat waarschijnlijk de oorzaak is van mijn packetloss.

Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Pc opnieuw opstarten
- Client opnieuw opstarten
- Modem/router resetten
- Gescand op virussen
- Pingen naar andere servers
- Speedtest
- Gekeken op achtergrond processen binnen Windows (het is de enige machine momenteel op mijn netwerk)

https://imgur.com/a/pFDoxpS

Hierin valt te zien wat ik bedoel.

Zoals je ziet gaat het vaak mis op:
nl-rt2-pice-ir01.kpn.net

8 reacties

Excuses, ik zie nu pas dat ik me bevind op het zakelijke forum, mag verwijderd worden.
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @Kevin Assen,

U bent hier inderdaad terecht gekomen op het Zakelijk KPN Forum! Welkom 😀
Het is overigens absoluut geen probleem om een dergelijke vraag hier te stellen hoor. Ik vind het belangrijker dat u antwoord op uw vraag krijgt, dan de vraag of het op het juiste forum geplaatst is. Nu ben ik zelf geen specialist op dit gebied, maar ga ik graag voor u op onderzoek uit.

Bent u wellicht inmiddels tot een antwoord gekomen? Of zal ik ook op onderzoek gaan?
Ik heb ondertussen op het andere forum mensen gezien met hetzelfde probleem (zonder oplossing). Ik vermoed dat er een punt op een route wordt overbelast (aangezien ik timeouts krijg op een ip van KPN 's avonds) maar dit kan ik natuurlijk mis hebben. Onderzoek zou gewaardeerd worden, bedankt voor uw antwoord!
Reputatie 7
Badge +6
Dan ga ik ook gewoon aan de slag voor u!
Hiervoor heb ik uiteraard wel wat gegevens voor nodig.
Wilt u mij in een privébericht uw klantnummer, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van de IBAN rekening sturen?
Reputatie 7
Badge +6
Goedemiddag @Kevin Assen,

Bedankt voor het privébericht!
Ik ben even samen met een specialist (en een fanatiek gamer in zijn vrije uren) gaan zitten.
Allereerst is het geen probleem dat je in de tracert de melding 'Request timed out' krijgt. Er zijn wat systemen die geen ping terugsturen, maar de ping komt wel aan bij de ontvanger. Het feit dat u niet altijd een ping terug krijgt van de eind server heeft niet met uw internetverbinding te maken. Dit heeft bijvoorbeeld te maken met piekuren/drukte op de eind server.

Ik adviseer u daarom om deze vraag/dit issue te melden bij de helpdesk van de game. Ik heb even gekeken en volgens mij kunt u op deze supportpagina van League of Legends terecht.

Het is ook nog wel een idee om bij andere (Europese) gamers na te vragen of zij hetzelfde probleem ervaren tijdens deze 'piekuren'.
Hallo,

Het vreemde is dat ik(en blijkbaar sommige andere gebruikers van KPN, https://forum.kpn.com/internet-9/packetloss-tijdens-gamen-459283) hier last van hebben, ook zie ik dat ik soms wel/soms niet een reactie krijg op een ping request(via tracert), ik weet niet of dit nog een indicatie is dat er wat mis gaat.

Mijn vriendin heeft hier bijvoorbeeld geen last van (net als een groot aantal andere gamers). ik vermoed inderdaad ook (aangezien het 's avonds plaatsvindt) dat het door drukte op de lijn komt ergens, maar de hop "nl-rt2-pice-ir01.kpn.net" geeft vaak geen response. Ik zou het begrijpen als dat ip-adres nooit een response geeft, want dan staat het gewoon uit, maar als ik soms een response krijg en soms een timeout, lijkt het er toch op dat er iets anders aan de hand is? (Ik kan het natuurlijk mis hebben)

Ik speel het spel ondertussen al 7 jaar(zwaar verslaafd, haha) maar dit is de eerste keer dat ik hier last van heb.

Misschien kunnen jullie hier nog iets mee!
(Ik kreeg de melding formulier niet verzonden en toen is het 2x gepost )
Reputatie 7
Badge +6
Hi @Kevin Assen,

Sorry voor mijn late reactie!
Ik was hem helemaal uit het oog verloren. Het blijft inderdaad een vreemd issue en ik zie inderdaad ook op het forum voor particuliere klanten meerdere mensen meldingen maken. Echter lijkt het er ook op dat er wel wat ontwikkelingen zijn. Mijn collega Joran heeft een verzoek bij onze technische dienst neergelegd om de routering na te gaan. Daarnaast is er ook in dat topic een oproep geplaatst om ook een bericht op het forum van League of Legends te plaatsen en een ticket bij riot achter te laten.

Het lijkt mij verstandig om ons bij dit topic aan te sluiten en de ontwikkelingen op die manier centraal te delen en te volgen.

Reageer