Goedenavond,
Ik heb een vraag. Ik ben momenteel klant bij KPN (consument), mijn 1-jarig contract is ongeveer 6 maanden geleden afgelopen, en nu kan ik in principe maandelijks opzeggen. Ik heb vorige week vrijdag 18-12-2020 rond 20.30-21.00 uur contact gehad met KPN Zakelijk (ik ben via de site van KPN teruggebeld via terugbelverzoek), en ik kreeg te horen dat ik een zakelijk abonnement kan aangaan omdat ik ook een eenmanszaak heb, geregistreerd op mijn huisadres. KPN Zakelijk kon dan via de overstapservice mijn huidige abonnement bij KPN consument annuleren en via zakelijk een nieuwe aangaan. Ook gebruikmakend van de toenderijd geldige kortingsactie voor nieuwe klanten (in dit geval de SONOS speaker). Zodoende na ongeveer 30 min alles besproken te hebben met de KPN zakelijk medewerker (Dhr. Meyser?) alles geregeld, KvK nummer en rijbewijsnummer doorgegeven, e-mail adres gecontroleerd, laatste 3 cijfers zakelijke bankrekening nummer etc etc etc.
Hierna heb ik echter geen bevestigingsmail gekregen over het aangaan van dit zakelijk abonnement, anders dan ik had vernomen van de KPN zakelijk medewerker. Daarom heb ik gisteren (21-12-2020) nogmaals contact gehad met KPN Zakelijk, maar ze konden geen wijziging zien in hun systeem, het kon misschien nog liggen aan het feit dat er nog geen 2 werkdagen voorbij waren. Vandaag 22-12-2020 opnieuw contact gehad, nog steeds niets te zien. Ik ben een aantal keer doorverbonden binnen KPN zakelijk, en uiteindelijk heb ik een wat onvriendelijke dame aan de lijn gekregen van de klantenservice. Zij zegt dat zij geen wijziging kan zien in het abonnement, en dat het helemaal niet mogelijk is om telefonisch een contract over te nemen. Dat moet per se via een online formulier (waarbij je je KvK registratie + ID bewijs uploadt), want anders zou het volgen haar veel te fraude gevoelig zijn. Dus het kon allemaal niet wat ik zei, en degene die het vrijdagavond met mij afgeproken had had het fout. Jammer maar helaas.
Mijn vraag is: hoe zit het dan precies? het betreft toch helemaal geen ‘contract overname’? KPN zakelijk kan toch gewoon mijn huidig maandelijks contract bij KPN consument opzeggen (via overstap service), en een nieuw zakelijk contract opstellen? Moet je dan per se hiervoor een kopie van je paspoort/rijbewijs en KvK nummer online uploaden? Volgens deze medewerkster van KPN zakelijk klantenservice is dat echt zo, en kun je dit NOOIT telefonisch doen. Ik belde daarna wéér met KPN zakelijk (weer een andere medewerker), en die zegt dat je zeker weten telefonisch een overstap kan regelen van KPN consument naar KPN zakelijk. Dus ja, wie heeft dan gelijk? Ik snap het niet meer.
Met vriendelijke groet,
Raphael de Souza Barbosa
Beste antwoord door Rick S.
Bekijk origineel