Beantwoord

Problemen met aangaan abonnement KPN Zakelijk

  • 22 December 2020
  • 5 reacties
  • 672 keer bekeken

Goedenavond,

 

Ik heb een vraag. Ik ben momenteel klant bij KPN (consument), mijn 1-jarig contract is ongeveer 6 maanden geleden afgelopen, en nu kan ik in principe maandelijks opzeggen. Ik heb vorige week vrijdag 18-12-2020 rond 20.30-21.00 uur contact gehad met KPN Zakelijk (ik ben via de site van KPN teruggebeld via terugbelverzoek), en ik kreeg te horen dat ik een zakelijk abonnement kan aangaan omdat ik ook een eenmanszaak heb, geregistreerd op mijn huisadres. KPN Zakelijk kon dan via de overstapservice mijn huidige abonnement bij KPN consument annuleren en via zakelijk een nieuwe aangaan. Ook gebruikmakend van de toenderijd geldige kortingsactie voor nieuwe klanten (in dit geval de SONOS speaker). Zodoende na ongeveer 30 min alles besproken te hebben met de KPN zakelijk medewerker (Dhr. Meyser?) alles geregeld, KvK nummer en rijbewijsnummer doorgegeven, e-mail adres gecontroleerd, laatste 3 cijfers zakelijke bankrekening nummer etc etc etc.

Hierna heb ik echter geen bevestigingsmail gekregen over het aangaan van dit zakelijk abonnement, anders dan ik had vernomen van de KPN zakelijk medewerker. Daarom heb ik gisteren (21-12-2020) nogmaals contact gehad met KPN Zakelijk, maar ze konden geen wijziging zien in hun systeem, het kon misschien nog liggen aan het feit dat er nog geen 2 werkdagen voorbij waren. Vandaag 22-12-2020 opnieuw contact gehad, nog steeds niets te zien. Ik ben een aantal keer doorverbonden binnen KPN zakelijk, en uiteindelijk heb ik een wat onvriendelijke dame aan de lijn gekregen van de klantenservice. Zij zegt dat zij geen wijziging kan zien in het abonnement, en dat het helemaal niet mogelijk is om telefonisch een contract over te nemen. Dat moet per se via een online formulier (waarbij je je KvK registratie + ID bewijs uploadt), want anders zou het volgen haar veel te fraude gevoelig zijn. Dus het kon allemaal niet wat ik zei, en degene die het vrijdagavond met mij afgeproken had had het fout. Jammer maar helaas.

Mijn vraag is: hoe zit het dan precies? het betreft toch helemaal geen ‘contract overname’? KPN zakelijk kan toch gewoon mijn huidig maandelijks contract bij KPN consument opzeggen (via overstap service), en een nieuw zakelijk contract opstellen? Moet je dan per se hiervoor een kopie van je paspoort/rijbewijs en KvK nummer online uploaden? Volgens deze medewerkster van KPN zakelijk klantenservice is dat echt zo, en kun je dit NOOIT telefonisch doen. Ik belde daarna wéér met KPN zakelijk (weer een andere medewerker), en die zegt dat je zeker weten telefonisch een overstap kan regelen van KPN consument naar KPN zakelijk. Dus ja, wie heeft dan gelijk? Ik snap het niet meer.

 

Met vriendelijke groet,

Raphael de Souza Barbosa

icon

Beste antwoord door Rick S. 23 December 2020, 10:15

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Raphael Barbosa ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Ik kan mij goed voorstellen dat het heel verwarrend is als u verschillende verhalen te horen krijgt. Ik help u graag verder om duidelijkheid te krijgen en de omzetting naar zakelijk te regelen. 

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Als u een particulier pakket naar zakelijk om wilt zetten is er geen sprake van een nieuw pakket (met een opheffing van het particuliere abonnement), maar moet het huidige pakket inderdaad omgezet worden. En onderdeel van de omzetting is een contractovername om de tenaamstelling van het abonnement aan te passen naar de bedrijfsgegevens. Zodra het abonnement op de bedrijfsgegevens is gezet kunnen wij een wijzigingsorder voor het pakket zelf opstarten om het om te zetten naar een zakelijke variant. 

De eerste stap is dus het invullen van het contractovername formulier. Na het invullen ontvangt u een bevestigingsmail met een PDF bestand met alle gegevens. Dit moet ondertekend worden en vervolgens samen met een aantal documenten (zoals kopie identiteitsbewijs en KVK uittreksel) geüpload worden. En zodra de contractovername verwerkt kunnen we aan de slag met de omzetting van het pakket zelf.  

Beste Rick S,

Bedankt voor je antwoord.

  1. Er is dus geen mogelijkheid om gebruik te maken van een overstap service begrijp ik? (anders dan wat jullie mij telefonisch hebben verteld vrijdag). 
  2. En als er gebruik wordt gemaakt van het contractovername formulier, kun je waarschijnlijk geen gebruik maken van een eventuele aanbieding voor nieuwe klanten?
  3. En wat als ik zelf mijn contract bij KPN particulier opzeg (dat kan nu maandelijks)? Kan ik daarna wel een overeenkomst met KPN zakelijk aangaan? Het betreft dan ook geen contractovername meer?
Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Raphael Barbosa,

De informatie die u gekregen heeft over het aanleggen van een nieuw zakelijk pakket met daarbij een overstapservice voor de opheffing van het ‘oude’ particuliere pakket klopt inderdaad niet. Dat gaat dus niet op. 

Daarnaast klopt het dat u in het proces van een contractovername en vervolgens een omzetting van het pakket niet als geheel nieuwe klant wordt gezien. Echter kijken we hierbij natuurlijk wel naar een mooie aanbieding. 

U kunt er inderdaad voor kiezen om het particuliere pakket op te heffen en vervolgens een nieuw zakelijk pakket aan te vragen. We kunnen hierbij alleen geen vlekkeloze levering garanderen. Dat is namelijk ook deels afhankelijk van de beschikbare bekabeling op het adres. Bij een opheffing van het pakket moet namelijk de kabel waar het pakket over geleverd wordt  opgeschoond worden en dat kan even duren. En als er daarnaast geen andere beschikbare kabels op locatie zijn kan dit dus de levering van het nieuwe zakelijke pakket dwarsbomen. 

Tot slot wil ik u melden dat ik vandaag tot 16.30 uur aanwezig ben. Daarna heb ik verlof tot 04-01. Ik zal daarom aan een van mijn collega's vragen om dit topic in de gaten te houden :wink:
 

Beste KPN zakelijk,

Ik zou het dan erg op prijs stellen als iemand van jullie (verkoop) afdeling, die verstand heeft van zaken, telefonisch met mij contact zou kunnen opnemen met (zoals hierboven gezegd) een mooie concrete aanbieding. Ik wil graag klant blijven bij KPN. Echter, ik vind het heel erg frustrerend als ik een half uur met jullie aan de lijn hang om een zakelijk contract aan te gaan, alle benodigde informatie doorgeef (ook met betrekking tot reeds klant zijn bij KPN particulier), om 3 dagen later te horen dat dat helemaal niet zomaar kan, en dat de informatie die ik van jullie eigen medewerker krijg gewoonweg niet klopt (bijv. overstap service, recht op aanbieding als nieuwe klant). Ik ben normaal gezien erg tevreden over de service en producten van KPN, maar wat ik nu meegemaakt heb komt dan erg amateuristisch over…

Met vriendelijke groet ,

Raphael

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @Raphael Barbosa 

Aangezien Rick met vakantie is, spring ik even in. De mooie aanbieding zoals eerder genoemd kunnen we via het Zakelijk Forum doen. 

Stuur mij een privé bericht met daarin uw klantnummer, postcode/huisnummer en de laatste 3 cijfers van het gekoppelde IBAN. Dan kijk ik wat we u kunnen bieden.

Als er zaken zijn binnen het huidige pakket waarvan u al weet dat u ze wenst te wijzigen, dan hoor ik het graag. Zo niet, dan baseer ik het aanbod op de huidige samenstelling.

Voor nu alvast een fijne jaarwisseling gewenst.

Reageer