Beantwoord

PTR record aan laten passen

  • 26 februari 2015
  • 5 reacties
  • 3104 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +11
  • KPN Medewerker
  • 3505 reacties
Een verzoek voor het wijzigen van de PTR record kan u per e-mail doorgeven, het e-mailadres is; domain@kpn.com

In de e-mail dient u aan te geven wat u precies wilt wijzigen, samen met de gegevens van de aansluiting (NAW).

Het is tevens mogelijk om een wijziging via een medewerker door te geven. Dit kan bijvoorbeeld telefonisch via de klantenservice of de chatservice via de website.

Handige links:
- Internet & Bellen: Wat komt 5G internet brengen?
- Internet & Bellen: Hogere downloadsnelheden op koper met Vplus
- Internet & Bellen: Maak kennis met de KPN Zapper App
- Forum: Introductie het zakelijk forum KPN
- Forum: Indexpagina Blogs & Artikelen
icon

Beste antwoord door Carah 5 augustus 2016, 14:50

Het contact e-mail adres voor het veranderen van een PTR record is gewijzigd. Vanaf heden kan er gemaild worden naar domain@kpn.com. Indien u al een mail heeft verzonden naar zakelijkinternet@kpn.com, is het mogelijk dat deze niet in goede orde is ontvangen.
Bekijk origineel

5 reacties

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Internet/PTR-record-aan-laten-passen/m-p/1739#M3Een verzoek voor het wijzigen van de PTR record kan u per e-mail doorgeven, het e-mailadres is; domain@kpn.com

In de e-mail dient u aan te geven wat u precies wilt wijzigen, samen met de gegevens van de aansluiting (NAW).

Het is tevens mogelijk om een wijziging via een medewerker door te geven. Dit kan bijvoorbeeld telefonisch via de klantenservice of de chatservice via de website.

 Tim,

Deze post is al weer een paar maanden oud, maar is deze procedure nog steeds geldig?

Ik heb namelijk een keer of 5 met diverse afdelingen aan te telefoon gehangen. De meeste medewerkers hebben geen idee waar ik het over heb. De cloud afdeling wist te vertellen dat een PTR record enkel mogelijk is indien ik naar mijn 100/100 fiber ook een ADSL aansluiting laat neerleggen.

Vervolgens een mail naar domain@kpn.com gezonden, met leesbevestiging. Totaal geen reactie. Helemaal niets.
Ik begin langzaam te geloven dat Ziggo misschien dan toch maar moet..... Uit ervaring weet ik dat ik daar binnen 15 minuten een PTR record kan laten aanmaken en met replicatie, e.e.a. actief kan hebben.

Wij doen een groot deel van onze zaken middels e-mail en momenteel worden we geblacklist omdat er geen PTR record is. Voor een bedrijf als KPN wat zich graag profileerd als DE aanbieder van zakelijk internet is dit wel heel erg matig service.

Ik verneem, per omgaande, gaarne hoe ik wel een PTR record aangemaakt krijg.

Met vriendelijke groet,

M. Lebbink
Reputatie 7
Badge +11
Beste M. Lebbink,

Voor zover bij mij bekend, is deze procedure nog altijd geldig. Ik vind het erg jammer dat u geen reactie ontvangt. De doorlooptijd is meestal maximaal ongeveer 5 werkdagen. Ook wanneer u niet geholpen kunt worden, mag u natuurlijk een reactie verwachten. Het aanmaken van een PTR record is enkel mogelijk bij Zakelijk ADSL en het Ondernemerspakket. Als uw abonnement middels een business partner geleverd wordt, kunt u een verzoek neerleggen bij uw aanspreekpunt. Indien u een abonnement in combinatie met Interactieve TV heeft, is het niet mogelijk om een PTR record aan te laten maken.

Graag wil ik u helpen om een PTR record te realiseren. Ik ben op zoek gegaan naar de aansluiting van uw hoofdvestiging in Almere. Hier kom ik een glasvezel aansluiting tegen met Interactieve TV. Voor deze aansluiting is het dus niet mogelijk om een PTR record aan te maken omdat er gebruik wordt gemaakt van het consumenten platform. Het abonnement zou vervangen kunnen worden voor een Ondernemerspakket Glasvezel aansluiting, alleen raakt u daarmee Interactieve TV kwijt.

Het spijt mij zeer om u dit te melden.
Hallo Tim,

Zou je ons kunnen helpen!? Wij zijn sinds 1 augustus zakelijke klant bij jullie en ervaren helaas hetzelfde probleem als hierboven genoemd. Wij hebben het e-mail verkeer hard nodig voor onze zaken echter kunnen wij nu geruime tijd niet communiceren met velen ivm de PTR record. De 0800 support lijnen zijn niet bekend met deze zaken, vandaar dat ik hier om hulp vraag.

Zou dit per direct voor ons gerealiseerd kunnen worden aangezien we nu zaken missen en in spamlijsten voor komen. We hadden ook alle details gemaild naar bovenstaand adres.

Alvast een geweldige dank voor het snelle en adequate handelen.

Mvg.
Onno van Koolwijk
ICT4YOU BV
Reputatie 4
Badge +1
Hi Onno,

Tim is op dit moment niet aanwezig, maar als u mij in een privébericht de postcode, huisnummer en bedrijfsnaam toestuurt dan ga ik ermee aan de slag.
Reputatie 4
Badge +1
Het contact e-mail adres voor het veranderen van een PTR record is gewijzigd. Vanaf heden kan er gemaild worden naar domain@kpn.com. Indien u al een mail heeft verzonden naar zakelijkinternet@kpn.com, is het mogelijk dat deze niet in goede orde is ontvangen.

Reageer