Vraag

simkaart betaalautomaat

  • 2 November 2018
  • 3 reacties
  • 435 keer bekeken

Beste,

Ik heb onlangs een tweedehands pinautomaat aangeschaft op www.pinaccessoires.nl.
Ik ging er alleen ten onrechte vanuit dat deze geleverd zou worden inclusief een simkaart.

Nu is mij verteld dat ik deze zelf zou moeten aanvragen via Kpn en hierna moet activeren.
Tot zover duidelijk.

Mijn vraag is eigenlijk het volgende.
Een kennis van mij heeft een seizoensgebonden bedrijf.
Hierdoor maakt hij in de maanden Augustus t/m April geen gebruik van zijn pinautomaat.

Is het ook mogelijk de Simkaart van mijn kennis te gebruiken in mijn eigen terminal ?
Ik heb heb dit geprobeerd door de simkaart in mijn eigen betaalautomaat te plaatsen maar het lijkt
erop dat er geen signaal binnenkomt.

Althans, niet constant.
Hij heeft het af en toe wel gedaan maar hij heeft vaak aan dat het signaal zwak of niet te vinden is.

Ik heb de instellingen doorlopen en het lijkt goed te staan.
De APN staat op MOBILEPAY

Zou ik nog aanvullende instellingen kunnen controleren ?
En is het überhaupt mogelijk een simkaart van iemand anders te gebruiken of dit op een of andere manier gekoppeld aan de betaalterminal ?

Alvast bedankt !

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hi @Pberg001 ,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Hoe ik het zo lees past de simkaart wel in de pinapparaat welke u hebt aangeschaft. Waar ik erg benieuwd naar ben, hebt u al contact opgenomen met de pin leverancier en gevraagd welke simkaart zij adviseren om te gebruiken? Wellicht dat de simkaart van uw kennis gekoppeld zit aan zijn IBAN rekeningnummer.

Ik stel voor dat u eerst contact opneemt met de pin leverancier.
Hallo,

Inmiddels heb ik contact gehad met de leverancier die mij vertelde dat de simkaart ook te gebruiken moet zijn met de pinautomaat van mijn kennis.

Ik heb enkele transacties kunnen uitvoeren waardoor het leek of verholpen was.
Ik kreeg echter in de dagen erna weer problemen. Er is vervolgens een reset uitgevoerd waarna alles weer naar behoren functioneerde. Sindsdien geen enkel probleem meer ondervonden.

Het lijkt hiermee opgelost te zijn.

Bedankt voor het meedenken !

Groet

Peter.
Reputatie 5
Badge +10
Goedemorgen @Pberg001 ,

Graag gedaan! Goed om te lezen dat het probleem is opgelost en alles naar behoren functioneert. Mocht u nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik denk graag mee 🙂.

Fijne dag vandaag!

Reageer