Beantwoord

Slecht bereik

  • 23 mei 2019
  • 2 reacties
  • 195 keer bekeken

Beste KPN,

Afgelopen weekend ben ik verhuisd en ik heb in/rond mijn nieuwe huis erg slecht bereik. Dit geldt zowel voor bellen als internetten. Ik heb op de dekkingskaart van KPN gekeken en deze geeft het volgende aan voor mijn postcode + huisnummer: 4G+: 300 Mbit/s (gem. 75 Mbit/s). Dit zou betekenen dat ik optimaal bereik heb. Helaas is dit in de praktijk niet het geval. Ook ben ik niet de enige met dit probleem. Er zijn meerdere mensen langsgeweest en zij hebben allemaal geen/slecht bereik.

Afgelopen week heb ik KPN gebeld met de vraag hoe mijn bereik verbeterd kan worden. Toen werd aangegeven dat ik een nieuwe simkaart moest bestellen. Ik heb een zakelijk abonnement via mijn werkgever, daar heb ik ook mijn nieuwe simkaart aangevraagd. Inmiddels heb ik mijn nieuwe simkaart ontvangen maar helaas is het probleem niet verholpen.

Hoe kan dit opgelost worden?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Danique van den Brakel
icon

Beste antwoord door Rick S. 27 mei 2019, 14:45

Goedemiddag,

Natuurlijk hebben wij in privé al contact gehad, maar ook wil ik hier openbaar de bevindingen nog even delen zodat andere forumgebruikers het nieuws ook meekrijgen.

Na gericht onderzoek bleek dat het adres waar mevrouw problemen ervaart toch nog redelijk ver van de mast is. Gelukkig loopt er op dit moment al een opdracht om een extra mast in dit gebied te plaatsen (Hilversum). Op dit moment worden er afspraken gemaakt met de landlord over het plaatsen van de mast. Als dit geregeld is gaan we verder met het plaatsen van de mast. Voor de gebruikers in dit gebied gaat dit een groot verschil brengen en lost het de problemen met het bereik op. Mochten er na het plaatsen van de mast nog problemen met het bereik ontstaan dan horen wij dat uiteraard graag!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @Daniquevdb

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Goed dat u het bericht hier heeft geplaatst. Natuurlijk help ik u verder en ga ik achter een werkende oplossing aan.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het heel frustrerend is als het bereik zo slecht is, terwijl het volgens de dekkingskaart juist goed moet zijn. Het lijkt er sterk op alsof de mast daar bijvoorbeeld een storing heeft.

Gezien het nummer vermoedelijk onder een grootzakelijk account valt is het voor mij niet inzichtelijk. Dat maakt hem iets lastiger, maar ik ga uiteraard gewoon met onze technische helpdesk bellen om te kijken wat we kunnen betekenen.

Wilt u mij een privébericht sturen met daarin uw mobiele nummer, het klantnummer (staat op een factuur) en de postcode + huisnummer van het adres waar u de problemen ervaart?
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag,

Natuurlijk hebben wij in privé al contact gehad, maar ook wil ik hier openbaar de bevindingen nog even delen zodat andere forumgebruikers het nieuws ook meekrijgen.

Na gericht onderzoek bleek dat het adres waar mevrouw problemen ervaart toch nog redelijk ver van de mast is. Gelukkig loopt er op dit moment al een opdracht om een extra mast in dit gebied te plaatsen (Hilversum). Op dit moment worden er afspraken gemaakt met de landlord over het plaatsen van de mast. Als dit geregeld is gaan we verder met het plaatsen van de mast. Voor de gebruikers in dit gebied gaat dit een groot verschil brengen en lost het de problemen met het bereik op. Mochten er na het plaatsen van de mast nog problemen met het bereik ontstaan dan horen wij dat uiteraard graag!

Reageer