Beantwoord

Telefonisch vergaderen

  • 4 April 2020
  • 3 reacties
  • 256 keer bekeken

Mijn vraag gaat over telefonisch vergaderen. In eerste instantie had in onderstaande mail naar collega's van jullie gestuurd (email conferencing@kpn.com), en deze mail luidde als volgt:

 

fgelopen donderdag 19 maart 2020 had ik 's avonds een telefonische vergadering.

Op de site van KPN (https://www.vergadernummer.nl/mvn#/hoe-werkt-het) staat onder andere onder tarieven wat de kosten van van gebruikmaking zijn:


U hebt uw persoonlijk vergadernummer zelf aangevraagd via deze portal

Gebruik maken van het vergadernummer is gratis van 18 maart tot 15 april 2020. Tijdens deze actieperiode vervallen de kosten voor het gebruik van (het bellen naar) de dienst. U betaalt wel de kosten van het gebruik van uw eigen mobiele telefoon. Na 15 april gelden automatisch de normale tarieven.

De normale tarieven zijn € 0,0826 per deelnemer per minuut en een starttarief van € 0,0375 (ex. BTW). Dit tarief wordt als toeslag bij elk van de deelnemers in rekening gebracht. Het gebruik is exclusief het gebruik van de eigen (mobiele) telefoon. Het aanvragen en aanhouden van een vergadernummer is kosteloos. Tijdens het inbellen ontvangen alle deelnemers eenmalig een sms met een link naar een pagina met vergadertips en de kosten voor deelname.

 

 

Op grond van bovenstaande vermelding ging ik er van uit dat er geen extra kosten in rekening gebracht zouden worden tijdens de actieperiode.

Toen ik vandaag de digitale nota kreeg toegezonden kreeg, stond er echter € 3,03 aan kosten op die op 19 maart 2020 zijn gemaakt vanwege het gebruik van een servicenummer (dienst en verkeer).

Kunt u mij aangeven waaruit deze kosten bestaan (105 minuten) en waarom deze kosten in rekening gebracht worden?

 

Nu kan het zijn dat is mijn vraag aan de verkeerde afdeling van KPN stuur: ik neem aan dat als dat het geval is, u mijn vraag naar de juiste afdeling stuurt, en mij daarvan mededeling doet.

 

Tot 2x toe (na een rappel van mij) kreeg ik onderstaand automatisch antwoord:


Geachte klant,

Bedankt voor uw email.

Door de nieuwe maatregelen tegen de bestrijding van het coronavirus en de oproep om zoveel mogelijk thuis te werken ontvangen wij op dit moment veel aanvragen. Wij doen ons best om alle aanvragen z.s.m. af te handelen. Helaas kan dit langer duren dan u van ons gewend bent. We rekenen op uw begrip.

Gratis vergaderen met Mijn Vergadernummer
Als alternatief verwijzen we u graag naar onze online dienstverlening. Iedereen kan vanaf woensdag 18 maart gratis vergaderen via het KPN vergaderplatform. Het aanmaken en het gebruik van een vergadernummer is dus voor iedereen toegankelijk met een mobiel nummer. Via https://www.kpn.com/kpnhelpt.htm kunt u snel en eenvoudig vergadergegevens aanvragen. Deze zijn direct te gebruiken

Let op: vanwege het grote aantal aanmeldingen voor het gratis vergadernummer is KPN genoodzaakt om dit tijdelijk stop te zetten.
Wij zijn op dit moment druk bezig om de capaciteit op te schalen zodat er meer vergadernummers beschikbaar komen. Wij hopen zo snel mogelijk meer thuiswerkers te kunnen helpen.

Tip: Maakt uw bedrijf gebruik van Skype of teams? Dit zijn goede alternatieven voor mijn vergadernummer.

 

Met vriendelijk groet,

KPN Conferencing Services

 Van KPN kreeg ik van Marcia op een ander forum van KPN onderstaand antwoord:

Hallo @berntel, welkom! Dit is inderdaad een verwarrende situatie! Je kunt hiervoor het beste bellen met 0800-0156. Je kunt je vraag ook stellen op ons zakelijke forum, maar ik weet niet zeker of mijn collega's je over dit onderwerp van dienst kunnen zijn. Je bent hier bij mij in ieder geval niet op de juiste plek. Succes!

 

Uiteindelijk ben ik een paar weken verder, maar nog geen stap verder m.b.t. de beantwoording van mijn vraag. 

Ik hoop dat ik nu bij ‘het juiste adres’ ben.

 

icon

Beste antwoord door Rick S. 8 April 2020, 11:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @berntel,

Bedankt voor het sturen van de gegevens! 
Ik ben gelijk op onderzoek gegaan en heb voor de zekerheid ook een specialist van de afdeling Conferencing ingeschakeld. 

Hierbij kwamen we tot de conclusie dat de informatie die op de site vermeld staat niet helemaal klopt. Althans, zoals het er nu staat is het erg verwarrend. Het is namelijk dat de het gebruik van de dienst op zich in de actieperiode gratis is. Echter het bellen naar het vergadernummer (wat dus een servicenummer) valt hier niet onder en zijn gesprekskosten voor de gebruiker. De gesprekskosten voor het bellen naar het servicenummer is wat dat betreft terecht. 

Doordat de informatie u een verkeerd beeld geeft is de verwarring niet meer dan logisch. We hebben er daarom voor gekozen om de gesprekskosten die op deze factuur berekend zijn te vergoeden. Dit wordt op de volgende factuur meegenomen. Daarnaast gaan we natuurlijk gelijk aan de slag om de informatie op deze pagina aan te passen.

Nee, ik heb niet gebeld met het nummer 0800-0156.

ik geef de voorkeur aan schriftelijke gegevensuitwisseling in deze.

Mijn Klantnummer (op rekening via ‘Mijn KPN’) luidt: 20202939721 en het factuurnummer: 1133887425..

Onder servicenummers - dienst staat 105:00 minuten en het bedrag van € 3,03.

Reputatie 7
Badge +6

Goedenavond @berntel,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Ik kan mij heel goed voorstellen dat u uitleg wilt over de in rekening gebrachte kosten. Het viel tenslotte in de actieperiode. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet direct het antwoord heb, maar ik zoek dit natuurlijk voor u uit. Heeft u uiteindelijk zelf ook nog gebeld naar 0800-0156?

En wilt u het klantnummer en het factuurkenmerk van deze factuur in uw forumprofiel invullen? 

Ik hoor graag van u!

Reageer