Vraag

Tips bij storingen Vast internet

  • 23 februari 2015
  • 0 reacties
  • 538 keer bekeken

Badge +2
Veelgestelde vragen over storingen Vast internet

Bekijk de onderstaande tips om de meest voorkomende vaste internet storingen op te lossen. Staat de passende oplossing hier niet tussen? Plaats dan een nieuw bericht in de een van de categorieën op het forum. Onze community helpt u graag verder.

Verbeteren trage internet snelheid

Om uw trage internetsnelheid te verbeteren volg onderstaande stappen: 

  • Koppel alle apparatuur (computers, pinapparaten e.d.) los van uw router
  • Herstart (reboot) uw router door deze uit te zetten en na een paar minuten weer aan te zetten. Na een aantal minuten zullen de lampjes 'dsl' en 'internet' groen gaan branden. De internetverbinding is dan weer hersteld
  • Sluit een computer met behulp van een netwerkkabel rechtstreeks aan op de router
  • Open een aantal internetpagina's en controleer of de snelheid van uw internetverbinding is hersteld 
Als uw internetverbinding traag blijft, meldt dit aan via het onlineformulier Meld uw storing en een supportmedewerker van KPN neemt contact met u op. De supportmedewerker kan aan u vragen om uw router te resetten. Als u dit al hebt gedaan meld u dit aan de supportmedewerker. Na een reset van uw router komt deze terug in 'fabrieksinstellingen'. Eventuele instellingen van het draadloze netwerk en firewall moet u handmatig opnieuw instellen.

Wat zijn de instellingen van Zakelijk Internet bij gebruik van een eigen router?

Onderstaande instellingen zijn van toepassing op alle routers die bij Zakelijk Internet gebruikt worden.













































 Protocol


 :


Point to Point Protocol over ATM (PPPoA)


 Gebruikersnaam


 :


kpn1


 Wachtwoord


 :


kpn1


 VPi


 :


2


 VCi


 :


32


 Encapsulation


 :


VC Multiplexing (VC-Mux)


 Traffic Class


 :


Unspecified Bit Rate (UBR)


 WAN IP adres


 :


Kan zowel statisch worden opgegeven (zie voor het juiste IP-adres de opleveringsmail) als dynamisch via DHCP worden ingesteld.



Wat moet ik doen als mijn e-mail niet werkt?

Stappen bij problemen met standaard e-mail account van KPN

  1. Controleer uw internetaansluiting. Opent een webpagina, dan is de verbinding in orde.  
  2. Controleer of de software van uw e-mailprogramma goed is geconfigureerd en de volgende items zijn ingesteld:
  • Loginnaam
  • Wachtwoord
  • SMTP-server: ‘mail.kpnmail.nll’
  • POP-server: 'pop.kpnmail.nl'
  1. Schakel tijdelijk de firewall en virusscanner uit en controleer of u nu wel kunt e-mailen
  • Kunt u e-mailen, raadpleeg dan de handleiding van uw firewall en/of virusscanner voor de juiste instellingen.

0 reacties

Geen reactie

Reageer