Vraag

Trage verbinding naar Amerika en UK

  • 17 July 2018
  • 16 reacties
  • 511 keer bekeken

We hebben een zakelijke glasvezel verbinding en deze is erg traag naar met name sites in Amerika.
Dit is alleen bij KPN, thuis bij ziggo alles snel en via cybercenter leaseweb alles ook snel.

De ping tijden zijn aanzienlijk hoger en de download/upload snelheid is 10% van de anderen.
We hebben sinds kort deze verbinding, we zitten in een verzamel bedrijven pand en hebben juist een aparte verbinding aangeschaft om het sneller te maken maar het tegenovergestelde is bereikt.

Snelheid gemeten met speedtest.net

KPN via 100 Mbit en 500 Mbit

Vodafone UK 20 Mbit down
AT&T New york en Washington 7.8 Mbit down

Via ziggo

Vodafone UK 90 Mbit down
AT&T New york en Washington 85 Mbit down

via leaseweb cybercenter

Vodafone UK 90 Mbit down
AT&T New york en Washington 91 Mbit down

De tests naar nederlandse sites verlopen wel snel.

Hoe dit op te lossen?

16 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag, welkom op het KPN Zakelijk Forum.

Als ik het goed begrijp heeft u vanuit Nederland verschillende pingtesten uitgevoerd naar Amerikaanse en Engelse website ,en zijn de response tijden via uw KPN verbinding hoger dan via andere verbindingen.

Hij feit dat u in een bedrijfsverzamelpand zit heeft bij glas geen invloed op de snelheid. U hoeft de snelheid van u glasverbinding niet te delen met andere gebruikers.

Wel ben ik benieuwd wat er allemaal is aangesloten achter de router. Heeft u intern bijvoorbeeld nog een eigen server draaien?
Klopt inderdaad, er staat een firewall tussen met daarvoor alleen maar switches.

Er draaien hier geen servers, alles staat in de cloud.

De performance naar nederlandse sites is goed en dus geen problemen met het interne netwerk.

Zowel de 500Mbit en 100Mbit lijn tonen dit gedrag. (we hebben hier 2 aansluitingen)

De 100Mbit is tijdens testen niet in gebruik ! Voorbeeld 100Mbit naar nederland en naar US.
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb even vanuit mijzelf ook een testje gedaan naar de VS en ik ervaar ook een aanzienlijk snelheidsverlies richting de VS (Komt in de buurt van een halvering).
Reputatie 5
Badge +5
@etick Ik heb hier zelf geen verklaring voor. Uiteraard ga ik het wel verder uitzoeken. Stuur mij een privébericht met uw bedrijfsnaam, postcode/huisnummer, klantnummer en de laatste 4-cijfers van het bij ons bekende IBAN. Dan ga ik er verder mee aan de slag.

@SjorsK Ik zal jou ook meenemen in de updates.
Reputatie 7
Badge +6
Helemaal top,

In mijn geval heb ik geen "hinder" in het dagelijkse gebruik, het valt mij alleen wel op (een constatering) 🙂

- Sjors
Heb nogmaals een test uitgevoerd (op hetzelfde moment)

vanuit huis Ziggo 200/20 is performace 168/20
op de zaak 100/100 is performance 10/9

Is toch een zeer slechte zaak voor KPN dat ik een goede performance haal met een relatief goedkope Ziggo verbinding en met een duurdere glasvezel een zeer slechte.

Het lijkt erop dat of KPN een throttle heeft of een ander groot probleem.

We zien wel met ping plotter dat er wat packloss in het KPN netwerk zelf is.
Hier moet toch snel een oplossing voor komen, wij hebben vaak data nodig uit Amerika en dat moet ik nu downloaden via thuis omdat de download slechts op zo'n 800 kb zit.

https://www.thinkbroadband.com/download en dan een 100 MB file gaat met die snelheid 😡 😠
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag,

Uit uw privé-bericht begrijp ik dat u geen eigen KPN verbinding heeft maar gebruik maakt van de aanwezig verbinding in een bedrijfsverzamelpand. Klopt dit?

Uiteraard ga ik nog steeds opzoek naar een antwoord. Zonder specifieke gegevens kan ik echter geen onderzoek opstarten bij de specialisten.

Zodra ik een mogelijke verklaring heb kom ik bij u terug.
Mark,

Er is inmiddels contact geweest met de KPN helpdesk, hierin was het eerste wat men melde peering.
Heeft KPN op de zakelijke verbindingen zulke slechte contracten dat het traag wordt.

Of wordt er geknepen op onze verbinding, duurt nu al erg lang en zo kunnen wij niet werken met de KPN verbinding. 😞
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag,

Met welke helpdesk heeft u contact gehad? En wat is daar verder uitgekomen? Peering ben ik zelf nog niet tegengekomen als mogelijk oorzaak. Ik zal navragen of dit speelt.

Voor de duidelijkheid. Ik zoek op dit moment naar een mogelijke verklaring. Om een specifiek onderzoek naar uw verbinding op te starten heb ik de eerder gevraagde gegevens nodig.
Mark,

Dit contact is met de KPN helpdesk geweest, ze willen mij niet de gegevens geven waarom je vraagt.
Alleen het adres kan ik je geven en dat heb ik gedaan.

Ik kan misschien wel het ticketnummer achterhalen.
Reputatie 5
Badge +5
De contractant zou de betreffende gegevens al moeten hebben. Is het niet mogelijk dat de contractant zelf een melding hiervan maakt? Of is dat reeds gebeurd en is daar het ticketnummer van?
Dat bedoelde ik , anders kon ik ook de reactie van de KPN helpdesk niet weten.
Het is nog steeds waardeloos hier, werken veel met Github etc.. en dat gaat echt super traag.

Ik zal vragen of ze dat ticketnummer willen delen en je dan een persoonlijk bericht sturen.
Helaas helpt men weer niet bij KPN, er is niets aan de hand zeggen ze met modem/router.
Tja dat wisten we al 😞 en weer zitten we met een slechte performance en GEEN goede support.

Waarom kan KPN gewoon niet een goed onderzoek doen en duidelijke communicatie geven over de problemen. Nu ligt het weer hier en komen we dus geen steek verder.

Ik ga kijken of we een andere provider kunnen krijgen 😞

Helaas is dit anno november 2020 nóg steeds zo.

Downloaden van onze eigen sitebackup op US servers gaat met 40Kb/s (zowat een hele dag downloaden dus voor een backup van 3 Gb), als ik een VPN Hoxx aanzet in FireFox, gaat het gewoon 1.5Mb/s+

Helpdesk zegt niets te kunnen doen, hosting partij geeft aan dat de route van KPN over-verzadigd is en dat zij via een andere route moeten gaan. Uiteraard geeft KPN daar geen gehoor aan.

Deze laatste reactie in dit topic, ook al is het 3 jaar geleden, die geeft mij geen hoop dat KPN mijn probleem, wat gelijksoortig lijkt, nu wel gaat oplossen.
Overigens is mijn probleem niet ‘mijn’ probleem maar voor alle KPN klanten met een Enigma2 gebaseerde satelliet of kabelontvanger. Dát zou toch wel heel triest zijn.

Een half uur geleden voor de tweede keer gebeld door de afdeling klachtenafhandeling waarvan hun conclusie was ‘Tsja, wij kennen dit probleem niet en kunnen dan ook niets met de klacht’, waarop ik reageerde ‘dan stuur je het geheel toch door naar een technische afdeling, tweede of derde lijns support, zodat zij er aandacht aan kunnen besteden?’ Dat gaat niet en wij kunnen dat ook niet. En daarmee is mijn klacht vermoedelijk naar ‘afgehandeld’ gewijzigd. Ik hoop dat de techniekers van kleinzakelijk hier nog wel iets mee kunnen. Als deze hoop maar niet opnieuw de grond in wordt gemept.

Reageer