Vraag

V10 Port Forwarding - Krijg camera's niet online

  • 8 August 2018
  • 10 reacties
  • 1011 keer bekeken

Sinds enkele weken hebben we een nieuwe modem van KPN in onze winkel, de V10.
Bij de vorige modem kreeg ik eenvoudig toegang tot de camera's door de port forwarding in te stellen.
Bij de V10 krijg ik het echter niet voor elkaar.

De gegevens van de camera's zijn:
Netwerk type: DCHP
IP: 192.168.002.004
Gateway: 192.168.002.254
Netmaske: 255.255.255.000
Primair DNS: 001.002.003.004
Secondair DNS: 001.002.003.004
Port: 00080
Mac adress: 00:0E:53:E9:0E:B0

ik heb de V10 handleiding al doorgenomen op dit Forum, maar waarschijnlijk doe ik iets verkeerd.
Hoewel ik 1 verschil tegenkwam!
Bij Poort forwarding / Nieuw item / Modus / ... kan ik geen 'Aangesloten apparaten' kiezen, maar enkel het IP adres.

10 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Onze modems worden geconfigureerd opgeleverd. Zodat de diensten die u bij KPN afneemt functioneren.

Het aanpassen van deze configuratie naar uw eigen wensen, zoals bijvoorbeeld het openen van poorten, wordt niet vanuit KPN ondersteund.

Gelukkig hebben we op het Forum ook een aantal Superusers. Wellicht kan
@SjorsK u verder op weg helpen.
Reputatie 5
Badge +3
Beste @Paradoetchy,

Portforwarding is inderdaad mogelijk. Wel zie ik dat u eerst in de camera's het één en ander dient een te passen. De Camera's staan nu in DHCP modus, waardoor het interne IP kan veranderen en dus de portforwarding niet meer werkt. Het beste kunt u de camera een statisch IP gegeven met dezelfde gegevens:

IP: 192.168.2.4
Gateway: 192.168.2.254
Netmaske: 255.255.255.0
Primair DNS: 192.168.2.254
Secondair DNS: 8.8.8.8

De DNS staat niet correct ingesteld, dus ik heb hierboven een DNS ingevoerd die u kunt gebruiken. In de modem van KPN kunt u de portforwarding aanmaken door inderdaad een IP adres in te vullen. U vult dan hier het IP in van de camera, in dit geval de 192.168.2.4, met intern poort 80 en aan de buitenkant kunt u een poort kiezen, bijv. 8080.
Dank je wel voor je hulp Marvin.
Helaas krijg ik, na jouw instellingen, nog steeds niet voor elkaar.
Bijgaand wat screenshots:
Doe ik misschien iets verkeerd met inloggen om mn camera's te bekijken ?
Reputatie 5
Badge +3
@Paradoetchy,

Ik zie sowieso de DNS en gateway niet goed staan. Je gebruikt 192.168.200.254 in plaats van 192.168.2.254. Verder dient de portforwarding in de KPN modem nog ingesteld te worden.
He gatzie. . Zijn die instellingen weer terug gefloept....
Maar dan word het dit 192.168.002.254 want ik moet die nullen invoeren.

Hierbij mijn screenshots van de KPN modem:
Nr. 2
Nr. 3
Hallo Marvin... Ik heb de laatste instellingen ook goed gezet in de camera interface.
Hierboven heb ik de screenshots gezet van hoe de KPN modem staat ingesteld.

Nog steeds heb ik van buitenaf geen verbinding. Kan dat IP adres ook veranderd zijn?
Dit was altijd 37.74.192 162
Ik log hiermee in op eagleeye.
Alleen heb ik nooit begrepen waarom het zo'n ander getallenreeks is dan degene die in de KPN modem gebruikt wordt??
Hoe vind je dit nummer namelijk?
Reputatie 5
Badge +5
Er is een verschil tussen interne en externe IP-adressen. Interne IP-adressen worden door de modem toegewezen aan de aangesloten apparatuur. Het externe IP-adres wordt door de modem gebruikt om naar buiten toe te communiceren.

Het externe IP-adres wordt door KPN toegekend aan de verbinding. Wanneer u van abonnement verandert kan het zijn dat u daarna een ander externe IP-adres krijgt.

Op Wat is mijn IP kunt u kijken wat het huidige externe IP-adres van uw verbinding is. Afhankelijk van het type abonnement kan dit een statisch(vast) of een dynamisch(wisselend) IP-adres zijn.

Reageer