Van 4G+ naar H bij langdurig zakelijk werk

  • 27 June 2018
  • 6 reacties
  • 163 keer bekeken

Tijdend mijn vakantie in Oostkapelle moet ik dagelijks inbellen via mijn mobiel hotspot op mijn zakelijk werknet. Vanavond gebeurd het wederom dat na een kleine 20 minuten de snelheid van 4G+ naar H gaat. Na afmelden van hotspot is 4G+ na enkele minuten weer in de lucht. Dit is vanavond 2x gebeurd. Dit kan en mag toch niet?! CW

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Heb je het ook met een andere hotspot geprobeerd? De kans is aardig groot dat het probleem in de hotspot zelf is.

Hoe groot was het bereik op het moment dat deze over ging naar H? Als het 4G bereik erg laag is kan het nog wel eens zo zijn dat het simpelweg een beter alternatief is voor de desbetreffende locatie. Als het hoog is dan is het zeer waarschijnlijk een verstoring in de hotspot.
Goedemorgen, dank voor je reactie. Ik gebruik mijn mobiel als hotspotpunt. Zodoende zie ik ook bij gebruik hoe snel ik van 4G+ naar H gaat, terwijl bijvoorbeeld mijn vrouw (ook op het KPN netwerk) geen last heeft.
Reputatie 7
Badge +6
Dat bevestigd mijn angst inderdaad, het probleem lijkt in het toestel te zitten (Niet elke telefoon is gelijk en elke telefoon gaat weet net ietsjes anders met het netwerk om).

Indien het toestel nog door de leverancier ondersteund wordt kan je overwegen om een update uit te voeren. Mogelijk wordt hiermee het probleem verholpen.
Mijn vrouw heeft het zelfde wanneer ik haar hotspot gebruik. Lijkt geen toeval. Opvallend ook dat vanuit Kpn niet op mijn probleem wordt gereageerd....
Toch maar even bellen?!
Reputatie 7
Badge +6
Heel bijzonder, wat voor toestellen hebben jullie?

Verder denk ik dat KPN nog niet heeft gereageerd gezien ze het forum in het weekend niet bemannen, anders was ie al aan de beurt geweest 😉

Telefonisch zou er hoogstens een netwerk klacht ingediend kunnen worden, mijn ervaring is dat hier praktisch gezien niks mee gebeurd tenzij er veel mensen in hetzelfde gebied zijn die dezelfde klachten hebben. Daarnaast verwacht ik ook dat mensen van KPN die het forum bemannen vandaag of morgen hetzelfde voor je doen. In het laatstgenoemde geval wordt een netwerkmeting uitgevoerd en als er een storing aan de kant van KPN geconstateerd is kunnen er aanpassingen gedaan worden. Een netwerk klacht kan natuurlijk nooit kwaad.

Echter denk ik dat het probleem eerder in de modem van de telefoon zit.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @cwhouten,

Welkom op het zakelijk forum van KPN! Excuses voor de late reactie. Zoals @SjorsK aangaf zijn wij in het weekend niet aanwezig.

Ik heb het gesprek met SjorsK gelezen en moet eerlijk toegeven dat ik niet direct een oorzaak van het probleem zie. Uiteraard ga ik u wel helpen om meer duidelijkheid te krijgen. Hiervoor heb ik nog wel enkele gegevens nodig. Wilt u mij een privé bericht sturen met de postcode+huisnummer, naam contractant en ter verificatie de laatste 4 cijfers van het IBAN rekeningnummer?

Reageer