Vraag

vdsl abusievelijk opgezegd?

  • 23 June 2015
  • 12 reacties
  • 365 keer bekeken

In januari als KPN zakelijk klant benaderd door KPN voor vervanging ADSL door VSDL. Prima idee natuurlijk, op 26 mei bevestigingsbrief binnen en traject opgestart. Op 20 maart monteur van SPIE de lijn doorgemeten en gelabelled, de dag er op KPN monteur die in feite niets kon doen want we hadden al een eigen modem die we wilden gebruiken. Deze de week er op geinstalleerd, alles werkt, geen probleem.

Op 20 mei gebeld door KPN of alles OK was, men kon de experia box niet bereiken. Dat klopte natuurlijk want die zat nog in de doos, maar de lijn werkte prima en dat ook zo doorgegeven.

Tot afgelopen donderdag 18 juni bleek dat de VDSL lijn er uit lag en onze router het uitgaande verkeer via de oude ADSL aansluiting stuurde. Inkomend verkeer voor de nieuwe IP range kwam natuurlijk niet binnen, gelukkig ook hier nog een back up op de oude verbinding zodat CITRIX en Terminal Server voor onze buitenlandse vestiging bereikbaar waren en bleven.

Alle pointers weer teruggezet naar oude situatie dus na een halve dag zoeken weer volledige functionaliteit.

Maar goed, nu moet die VDSL wel terug. Mijn hele verhaal aan 0800-0403 gedaan, deze had contact met SPIE (KPN preferred partner die de deze infra aanlegt) welke bevestigde dat er intern abusievelijk abo's opgezegd waren. In ons geval al op 26 februari, dezelfde datum als de bevestiging! Hoe daarna het hele installatie en verificatie traject doorlopen is weet niemand.

Anyway, ik zou afgelopen vrijdag teruggebeld worden door SPIE met een plan. Niemand gehoord, gisteren (maandag) weer contact gehad met KPN; "nee dit moet echt SPIE doen". SPIE gebeld; "nee u moet bij KPN zijn, ik geef u een nummer".

Hier wordt de hele dag niet opgenomen.....

Vandaar maar eens aangemeld hier op het forum, wat kan ik in vredesnaam nog doen om onze vdsl terug te krijgen?

12 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Dag Alex,

Dank voor het doorgeven hiervan. Ik ga dit aan mijn collega doorgeven zodat u morgen met elkaar in gesprek kunt over hoe het verder gaat. 

Ik hoor achteraf graag uw reactie. 

Een fijne dag toegewenst! 

Met vriendelijke groet,

Burhan
morgen (donderdag 2 juli) het best tussen 09:00 en 12:00. Maar goed, hetgeen wij willen is natuurlijk niet moeilik: z.s.m. die VDSL-lijn terug.

Groet en bedankt, Alex
Reputatie 3
Badge +3
Dag Alex, 

Goed punt, ik weet niet of de afdeling een rechtstreekse ingang heeft die onze klanten kunnen bellen. Ik heb hem nogmaals gevraagd om contact op te nemen. Kunt u ook voor morgen aangeven wanneer u het beste bereikbaar bent? Dan vraag ik mijn collega om dat moment contact met u op te nemen. 

Ik hoor graag uw reactie. 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Hallo Burhan,

Ik ben vandaag slechts 's ochtends bereikbaar, vanmiddag bezoek.

Wanneer ik mijn rechtstreekse nummer niet opneem: waarom geen emailtje zodat ik terug kan bellen?

Groet, Alex
Reputatie 3
Badge +3
Dag Alex, 

Inmiddels heb ik een reactie ontvangen van mijn collega's. Hij gaf aan dat hij al een aantal pogingen gedaan had om u te bereiken, maar dit helaas niet is gelukt.

Hij probeert het morgen nogmaals. Het vriendelijke verzoek om goed bereikbaar te blijven! :-)

Met vriendelijke groet,

Burhan
Reputatie 3
Badge +3
Dag Alex, 

Ik heb mijn collega's gevraagd om dit alsnog snel te doen en u te informeren over de voortgang. Ik verwacht snel een telefoontje van ze richting u. Ik zal het ook melden wanneer ik iets hoor. 

Met vriendlijke groet,

Burhan
Hallo Burhan,

Nee ik heb nog niets gehoord. Het is nu dinsdagmiddag 13:00.

Vriendelijke groet,

Alexander
Reputatie 3
Badge +3
Dag Alex, 

Mijn collega Tim is afwezig tot 6 juli. Ik help u graag verder in de tussentijd. Tim had een aantal acties uitgezet om uw situatie onder de aandacht te brengen bij mijn collega's van een andere afdeling. Heb je inmiddels iets mogen vernemen van deze afdeling? 

Ze zullen de gehele situatie met u bespreken. Schroom niet om alle vragen die u heeft aan hen te stellen. Ze zullen ook een contactpersoon voor u aanwijzen, zodat u een rechtstreekse ingang heeft.

Wanneer alles in orde is gemaakt, kijk ik graag samen met u naar een manier "ongemak" enigszins te verzachten (Als het nog ongemak genoemd kan worden). Dit kan pas achteraf om zo een goed beeld te kunnen vormen van de gehele situatie. 

Ik hoor heel graag uw reactie. 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Hallo Tim, Dank voor je bericht. We wachten je collega a.s. maandag af, maar je zult begrijpen dat we grote moeite hebben met de gang van zaken. D.m.v. dit forum wordt er tenminste iets gedaan, mijn eerdere gesprek (donderdag 9 dagen geleden) met 0800-0403 waarin ook gezegd werd dat we gecontacteerd gingen worden (door SPIE) is dan helemaal in het luchtledige geraakt? Ik begrijp dat we nu een nieuw 'verkooptraject' in gaan en aangezien we nog de oude lijn hadden kunnen we hier best even mee voort, maar eigenlijk is dit toch een herstel van een bestaande lijn? Wij hebben nooit iets opgezegd en waren tevreden met de werking. Nu komen we met extra kosten te zitten. We gebruiken een externe specialist om dit soort dingen te begeleiden, en die moet nu twee keer extra opdraven; van nieuw terug naar oude situatie, en zometeen weer van oud naar nieuw! Wij draaien zowel een TS als CITRIX t.b.v. een buitenlandse vestiging dus moeten absoluut aan kunnen van onze verbinding. Wat is de meerwaarde van een 'zakelijke ADSL' (80 euro per maand!) met een dergelijke 'service'?
Reputatie 7
Badge +11
Beste Alexander,

Ik heb even geen contact met u kunnen opnemen omdat ik gisteren en vandaag (gedeeltelijk) vrij had.

Bedankt voor uw privébericht, deze heb ik in goede orde ontvangen. Morgen overleg ik met een verkoopspecialist de mogelijkheden voor u, ik verwacht dat we zonder problemen dit maal de order intern kunnen laten uitvoeren zodat wij daar zelf ook meer controle over hebben.

Hier kom ik morgen verder op terug!
Het is nu donderdag 11:25, nog niks gehoord....

Inmiddels bijna een week een internetverbinding zomaar kwijt, zonder dat er ook maar iets in gang gezet is tot herstel of wat dan ook. Best ongelofelijk eigenlijk.

Als bedrijf kun je niet zonder een back-up verbinding, dat is wel duidelijk.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Alex1969,

Het bericht heeft mij helaas ook bereikt dat er problemen zijn met een aantal SPIE orders. Dit betreft een zeer vervelende situatie omdat in feite bijna alle moeite voor de upgrade voor niets is geweest. Onze excuses voor het ongemak dat dit met zich mee brent. Ik ben erg blij om te lezen dat u de situatie enigzins tijdelijk heeft kunnen herstellen!

Wat betreft de upgrade naar VDSL, deze zou ook door KPN zelf geregeld kunnen worden. Het betreft hier een Ondernemerspakket aansluiting zonder telefonie. Deze kunnen de werknemers van KPN ook voor u aanvragen. Ik kan u daarvoor in contact brengen met een verkoop specialist. Indien u graag meer informatie wenst of de upgrade naar VDSL als nog wil aanvragen, wil ik dat graag voor u regelen.

Zou u mij een privébericht willen sturen met een telefoonnummer waarop wij contact kunnen opnemen hierover?

Reageer