Beantwoord

Verbinding bij zakelijk data abonnement wordt elke 30 seconden verbroken

  • 4 maart 2015
  • 3 reacties
  • 527 keer bekeken

Goedendag,

Geen idee of de vraag te technisch is, maar ik heb het volgende probleem bij mobiel internet (3g 2.5gb zakelijk, oud abonnement):

Na 30 seconden wordt de connectie gereset door uw netwerk (althans, alleen via dongle heb ik het probleem).

Iets dieper in het probleem: Er wordt een WebSocket verbinding opgezet op poort 443 (WSS (websocket secure) over SSL). Deze verbinding lijkt door uw netwerk elke 30 seconden te worden gereset (geclosed).

In kort:

- Is er een limiet op HTTPS (eigenlijk websocket secure, poort 443) connecties, die elke 30 seconden de connectie dropt? (Doet jullie netwerk dit, of moet ik het zoeken in de apparatuur?)
icon

Beste antwoord door Tim 5 maart 2015, 18:13

Beste xinix00,

Dit lijkt mij zeker een technische vraag! :D

Om een kort antwoord op uw korte vraag te geven; nee, er is geen time-out ingesteld op HTTPS verbindingen, ook zit er geen beperking op poort 443.

Graag geef ik u meer informatie of advies. Daarbij kom ik uit om u te adviseren om eventueel de dongel nog op bijvoorbeeld een andere computer te testen om meer zaken uit te sluiten. Wordt de verbinding ook verbroken zonder iets te doen of is dit bij gebruik van een bepaalde service, dienst of applicatie?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste xinix00,

Dit lijkt mij zeker een technische vraag! :D

Om een kort antwoord op uw korte vraag te geven; nee, er is geen time-out ingesteld op HTTPS verbindingen, ook zit er geen beperking op poort 443.

Graag geef ik u meer informatie of advies. Daarbij kom ik uit om u te adviseren om eventueel de dongel nog op bijvoorbeeld een andere computer te testen om meer zaken uit te sluiten. Wordt de verbinding ook verbroken zonder iets te doen of is dit bij gebruik van een bepaalde service, dienst of applicatie?
Het betreft een draytek 2925 met daarop een Alcatel dongel. Dongel op de PC aangesloten geeft deze hetzelfde resultaat, namelijk dat "persistent" verbindingen (verbindingen die "oneindig" doorlopen) elke 30 seconden worden verbroken tussen PC en server. Deze limiet lijkt alleen te gelden op poort 80/443, gezien VPN verbindingen (tevens "oneindige" verbindingen) netjes blijven bestaan.

Alvorens de hardware te vervangen wilde ik daarom kijken of het probleem zich niet bevond in de verbinding tussen PC en "cloud" (namelijk uw netwerk (en uiteraard de dongel)). Gezien deze geen beperkingen kent zal ik verder zoeken in de hoek van hardware.

Wel bedankt voor uw duidelijke antwoord op deze toch technische vraag. Eerlijkheidshalve had ik niet verwacht dergelijk antwoord te krijgen en durfde ik uw klantenservice (telefonisch) al niet met deze vraag te belasten.

Klein stukje achtergrond:

Het is een service gebaseerd op WebSocket om real-time berichten uit te wisselen (deze techniek wordt vaak gebruikt in Live-Chats op het internet). Alle services gebruikmakende van deze techniek hebben last van deze limiet, (wellicht -en voor nu neem ik dat aan-) gesteld door de gebruikte hardware.
Reputatie 7
Badge +11
Beste xinix00,

Bedankt voor u bijdrage op het forum. Zo te lezen bent u aardig bekend in de informatica en/of techniek. In de praktijk heb ik persoonlijk wellicht hierin minder ervaring als u, ik stel het zeer op prijs dat u uw bevindingen met ons deelt. Mocht u andere vragen hebben lees ik deze graag.

Reageer