Vraag

Verbinding maken met VPN client

  • 24 March 2015
  • 5 reacties
  • 1036 keer bekeken

Wij gebruiken een VPN verbinding om op verschillende locaties te kunnen werken. Nu hebben we sindskort een nieuwe locatie en hebben daar een KPN-Internetverbinding laten afsluiten. 

We hebben hier echter problemen met de VPN-verbinding. De clientverbinding wordt om de paar minuten afgebroken en weer opnieuw opgestart. Deze problemen zijn elders niet.

Heeft dit te maken met de Experia V8?

Zo ja, kunnen we dit oplossen?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste vest,

Lastig dat de VPN verbinding niet stabiel werkt! Ik help u graag om de oorzaak hiervan te vinden.

Werkt de internetverbinding zelf verder wel naar behoren? Zou u kunnen aangeven welk model ExperiaBox u precies heeft? Krijgt u nog een bepaalde foutmelding te zien of kunt u uit een logging opmaken wat er gebeurd?
De Internetverbinding is verder wel stabiel. Een ping test geeft (ping -t google.nl) geen problemen aan. Wij gebruiken de Experia V8. De logging geeft de volgende melding:

Thu Mar 19 08:53:59 2015 us=703000 NOTE: Beginning empirical MTU test -- results should be available in 3 to 4 minutes.
Thu Mar 19 08:53:59 2015 us=734000 PUSH: Received control message: 'PUSH_REPLY,ifconfig 10.0.0.242 255.255.255.0,ping-restart 30,ping 8,route-gateway 10.0.0.2,route-gateway 10.0.0.2'
Thu Mar 19 08:53:59 2015 us=734000 OPTIONS IMPORT: timers and/or timeouts modified
Thu Mar 19 08:53:59 2015 us=734000 OPTIONS IMPORT: --ifconfig/up options modified
Thu Mar 19 08:53:59 2015 us=734000 OPTIONS IMPORT: route-related options modified
Thu Mar 19 08:53:59 2015 us=734000 TAP-WIN32 device [LAN-verbinding 3] opened: \.Global{7B68CC2D-057C-41AA-ADD8-41A3033963BB}.tap
Thu Mar 19 08:53:59 2015 us=734000 TAP-Win32 Driver Version 9.9 
Thu Mar 19 08:53:59 2015 us=734000 TAP-Win32 MTU=1500
Thu Mar 19 08:53:59 2015 us=750000 Notified TAP-Win32 driver to set a DHCP IP/netmask of 10.0.0.242/255.255.255.0 on interface {7B68CC2D-057C-41AA-ADD8-41A3033963BB} [DHCP-serv: 10.0.0.0, lease-time: 31536000]
Thu Mar 19 08:53:59 2015 us=750000 Successful ARP Flush on interface [3] {7B68CC2D-057C-41AA-ADD8-41A3033963BB}
Thu Mar 19 08:54:04 2015 us=359000 TEST ROUTES: 0/0 succeeded len=-1 ret=1 a=0 u/d=up
Thu Mar 19 08:54:04 2015 us=359000 Initialization Sequence Completed
Thu Mar 19 08:57:33 2015 us=515000 NOTE: failed to empirically measure MTU (requires OpenVPN 1.5 or higher at other end of connection).
Thu Mar 19 08:57:48 2015 us=531000 [127.0.0.1] Inactivity timeout (--ping-restart), restarting
Thu Mar 19 08:57:48 2015 us=531000 TCP/UDP: Closing socket
Thu Mar 19 08:57:48 2015 us=531000 Closing TUN/TAP interface
Thu Mar 19 08:57:48 2015 us=546000 SIGUSR1[soft,ping-restart] received, process restarting
Thu Mar 19 08:57:48 2015 us=546000 Restart pause, 2 second(s)
 
De versie van OpenVPN is uitteraard hoger dan 1.5
Reputatie 3
Badge +3
Dag Vest, 

Heeft u zelf aanpassingen gedaan in de Experia Box? Het lijkt inderdaad mis te gaan bij het gedeelte van OpenVPN versie 1.5. U geeft aan dat dit in orde is. Welk programma gebruikt u om te verbinden met VPN? 

Ik hoor het graag, zodat ik de oorzaak kan achterhalen. 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Ik heb geen aanpassingen gedaan aan de Experia Box. Mijn laptop die thuis wel verbinding kan maken met de VPN verbinding kan op de nieuwe locatie geen goede verbinding maken.

We gebruiken OpenVpn
Reputatie 3
Badge +3
Dag Vest, 

Ik heb meer informatie verzameld over VPN verbindingen in het algemeen. Dit wordt officieel niet ondersteund door KPN, maar natuurlijk help ik u graag waar mogelijk!

Het is misschien handig om het KPN Forum (consumenten) ook te bezoeken. Hier staat veel informatie over dit onderwerp. Zie bijvoorbeeld: 

http://forum.kpn.com/t5/Internet/VPN-PPTP-Protocol-47-GRE-Experiabox-V8/td-p/110952 

Het kan zo zijn dat er poorten geopend moeten worden in het modem. Fouten in de VPN verbinding kunnen vaak door de Firewall van het modem. Ik heb hiervoor een checklist: 

- Laat de firewall PPTP door?

- Is poort 1723 geblokkeerd door de firewall?
- Schakel de firewall (tijdelijk) geheel uit om te testen. (Dit zou moeten kunnen op de V8)
- De VPN inloggegevens zijn verlopen of kloppen niet
- Heeft u al contact gehad met de systeembeheerder van het werk?

- Is er onlangs een Windows (Firewall) Update geweest?
- Het kan zijn dat het IP-adres van uw bedrijfsnetwerk conflicteert met uw thuisnetwerk.

Ik hoor heel graag van u of dit u op de juiste weg heeft geholpen. Ik kan altijd het Expertteam inschakelen om u hiermee te helpen. Dit betreft wel een betaalde dienst op basis van "No cure, No pay"

Met vriendelijke groet,
Burhan

Reageer