Vraag

vervanging Thomson SpeedTouch 780?

  • 28 May 2015
  • 1 reactie
  • 730 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties
Beste KPN,

hopelijk is het geen probleem dat ik mijn vraag hier stel. Na lang zoekwerk

ben ik tot ontdekking gekomen dat het Thomson Speedtouch 780 modem

een vrij raar verschijnsel vertoond tijdens het booten.

Uitgangspunt is een normale werkende situatie. En dan:

- Op een PC het IP-address releasen. ( ipconfig /release )

- De Speedtouch uitzetten.

- Minuutje of zo wachten...

- De Speedtouch aanzetten.

- En meteen (dus nog voordat de Speedtouch helemaal operationeel is) op

      die PC een "ipconfig /renew" doen. Je moet het meerdere malen doen

      voordat de PC in de gaten heeft dat er een DHCP server is.

      De PC krijgt nu een IP-address uit 192.168.1.x.

Op zich ziet dat er allemaal goed uit... echter...

als ik na een paar minuten (de Speedtouch is dan helemaal operationeel) een

andere PC aanzet, dan krijgt die PC een IP-address uit onze publieke reeks.

( en dat is ook zoals het bedoeld is )

Ik ben gaan spoorzoeken omdat we over de afgelopen maanden regelmatig

te maken hadden met PCs die een "verkeerd" IP-address hadden/kregen.

De stappen hierboven heb ik drie keer uitgevoerd. Steeds met hetzelfde resultaat.

Nu mijn vraag: Ik lees in een ander forum bericht dat "de Speedtouch 780 inderdaad

een model is dat we op verzoek vervangen".

(http://forum.kpn.com/t5/Internet/Thomson-Speedtouch-780-WL-vervangen/td-p/312021)

Is het hierboven beschreven gedrag herkenbaar? (en is er een oplossing voor... ;-))  )

Of... is het mogelijk om de 780 te vervangen?

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Met groet,

Ben

1 reactie

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Ben,

Het zou goed kunnen dat de PC een verkeerd IP-adres krijgt van de SpeedTouch 780. Dit modem ondersteunen we niet meer en daarmee min of meer ook uw probleem niet. Het probleem herken ik trouwens niet helemaal, staat de PC wel geconfigureerd om automatisch een IP-adres toegewezen te krijgen?

Wij kunnen u helpen om het modem om te ruilen voor een nieuwer model, die hopelijk dit probleem niet vertoont. Het omruilen kost eenmalig 10 euro aan verzendkosten. Betreft het uw eigen modem of van een andere klant? Zou u mij in een privébericht de adresgegevens van de aansluiting willen sturen? Dan kijk ik graag voor u wat de mogelijkheden zijn!

Reageer