Beantwoord

Verzenden naar Hotmail

  • 10 October 2015
  • 1 reactie
  • 405 keer bekeken

Sinds een aantal week kan ik (bijna) geen email versturen naar Hotmail/Live adressen. Ik krijg de volgende foutmelding:

Reporting-MTA: dns;cpsmtp-fia01.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;PCSC10
Arrival-Date: Sat, 10 Oct 2015 13:04:18 +0200

Final-Recipient: rfc822;XXXXX@hotmail.it
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;550 SC-002 (COL004-MC6F5) Unfortunately, messages from 195.121.247.4 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

Ik heb op 30-09-'15 hierover gemaild maar nog geen reactie ontvangen. Graag hoor ik hoe ik/jullie dit probleem kunnen oplossen aangezien een groot deel van mijn klanten werkt met hotmail adressen.
icon

Beste antwoord door Tim 12 October 2015, 12:41

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +11
Beste http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Internet/Verzenden-naar-Hotmail/td-p/4585#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

Bedankt voor uw bericht. Wij zijn op de hoogte van deze blacklisting, alleen betreft het hier een server welke binnenkort uitgeschakeld zal worden. KPN heeft onlangs de blokkades op poort 25 op verbindingen opgeheven, waardoor deze server niet meer noodzakelijk is. U kunt uw mail nu dus rechtstreeks afleveren en houdt controle over uw eigen mailstromen, of u kunt de uitgaande mailserver gebruiken van uw e-mailprovider.

Wel vraagt dit een aanpassing op uw mailplatform, specifiek zal de relayhost verwijderd moeten worden. Hoe u dit precies moet doen is afhankelijk van de mailserver welke u gebruikt, wij verwijzen u hiervoor dan ook naar uw leverancier of systeembeheerder.

Daarnaast zal het PTR record van uw IP aangepast dienen te worden en moeten verwijzen naar het A record van uw mailserver. Voor het wijzigen van uw reverse DNS record (PTR), kunt u per e-mail contact opnemen met zakelijkinternet@kpn.com. In het bericht dient u het IP-adres (of adressen) te vermelden waarvan u het PTR record aangepast wilt hebben. Vergeet niet uw klantgegevens te vermelden, zodat zij uw verzoek in behandeling kunnen nemen.

Ik verneem graag een bericht van u als er vragen zijn.

Reageer