Beantwoord

VOIP op VOIP central

  • 22 June 2015
  • 11 reacties
  • 2304 keer bekeken

Hallo,

Ik heb  vanmorgen voor ons bedrijf VDSL met IP bellen aangevraagd.

Wij werken reeds met een eigen Swyx Voip centrale/omgeving. Op dit moment is deze server voorzien van een ISDN kaart, waar ik de koperl ijnen op aanbiedt vanaf mijn NT1 kastjes.

Straks met het nieuwe pakket, wil ik eigenlijk dat de VOIP telfoon lijnen direct via IP op mijn server worden aangeboden. Dus niet dat ik straks vanaf het modem nog met koper naar mijn centrale moet.

Deze vraag gesteld aan de afdeling verkoop. Maar die konden mij hierop geen direct een antwoord geven.

Is dit mogelijk ??
icon

Beste antwoord door EdgarAVT 10 March 2016, 20:55

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste EdgarAVT,

Welkom op het Zakelijke Forum van KPN! :D

Ik ben bang dat ik u geen bevredigend antwoord kan geven. :(

Na even zoeken heb ik uw aanvraag kunnen vinden, dit betreft het Ondernemerspakket met IP bellen. Bij dit abonnement verzorgt KPN een verbinding vanaf de Virtuele PBX tot aan de IP toestellen. Aangezien wij geen SIP account gegevens vrijgeven, is het niet mogelijk om zelf een VoIP centrale te gebruiken.

Graag geef ik u ook persoonlijk en eerlijk advies. Er zijn veel VoIP only providers die de SIP accounts wel vrijgeven. U zou uw telefoonnummers kunnen onderbrengen bij een dergelijke aanbieder en de zakelijke internetaansluiting bij KPN behouden. Dan kunt u gebruik maken van uw eigen centrale en de KPN verbinding. De unieke functies van het Ondernemerspakket zoals de Toolbar en Zapper App kunt u dan niet gebruiken.
Hallo Tim,

Dank voor je reactie. Waar ik nu erg van baal is dat ik mijn vraag/wens ten aanzien van het aansluiten op mijn eigen VOIP centrale meerdere keren heb gesteld in het voortraject alvorens ik de bestelling heb geplaatst. Het was volgens de vriendelijke mensen aan de telefoon allemaal geen probleem.

KPN geeft dus geen SIP account gegevens vrij aan haar klanten. Jammer!

Nu ben ik wel iemand die oplossingsgericht wil nadenken. Hopelijk zou de onderstaande optie(s) 

OPTIE 1: Ik koop een FRITZ!Box 7390 vDSL. Daarop zit een S0-bus. Deze S0-bus kan ik gewoon aansluiten op mijn ISDN kaart in mijn VOIP centrale. 

OPTIE 2: Order van voip telefonie annuleren bij KPN, en dan bij een andere VOIP only provider.
Reputatie 7
Badge +11
Dag EdgarAVT,

Het is zeker niet goed dat u hierover niet de juiste informatie heeft ontvangen.

Wat betreft optie 1 moet ik eerlijk bekennen daar niet voldoende van weet, ik hoop dat u eruit komt!

Als er vragen zijn met betrekking tot het abonnement dan help ik u graag. Vragen over de techniek probeer ik uiteraard ook te beantwoorden.
Vandaag contact gehad met de afdeling KPN EEN. Mijn vraag of het evt mogelijk is, om de IP telfonie via een S0-bus aan te bieden wordt weggelecht bij een engineer. Hoplelijk komt hier een positief andwoord uit. Anders is de enige mogelijkheid om de order voor wat betreft IP bellen te annuleren, en bij een andere VOIP aanbieder de lijn onder te brengen.
Reputatie 3
Badge +3
Dag Edgar,

Ik hoop van harte dat er snel een positief antwoord uit komt zodat u weet waaraan u toe bent. Ik hoor graag wanneer ik iets voor u kan betekenen. 

Voor nu een hele fijne dag toegwenst! 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Beste Edgar,

Ik hoop dat je inmiddels een oplossing hebt kunnen realiseren voor je probleem. Wij maken nu precies het zelfde mee. Had ik maar eerst het forum gelezen....

Na twee dagen bellen met de KPN is al mijn levenslust inmiddels verdwenen. Valse beloftes van de verkoopafdeling en de monteur die het kwam installeren. Je wordt gewoon voorgelogen en vervolgens kom je niet door de MUUR van ''1ste lijns'' medewerkers heen. Dus na een nutteloze investering van een telefooncentrale en ip-toestellen blijven we maar bij ISDN totdat de contracttermijn is verlopen.

Dus volgend jaar de aangeschafte apparatuur adstoffen en bij een andere provider proberen.
Reputatie 7
Badge +11
Beste @moevankpmn, welkom op het forum, u heeft een creatieve gebruikersnaam uitgekozen! ;)

Begrijp ik goed dat u de SIP accounts van KPN op een eigen centrale wilt instellen? Dan moet ik u teleurstellen, KPN geeft deze gegevens niet vrij. KPN bij het Ondernemerspakket levert een dienst, waarbij KPN zorgt voor de provisioning van de IP Toestellen en een virtuele telefooncentrale. Andere providers maken misschien een andere keuze en geven SIP accounts wel door. Uit veiligheidsredenen doen wij dat niet.

Als u concrete vragen heeft help ik u graag aan informatie en antwoorden.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1777 schreef op https:///t5/Internet/VOIP-op-VOIP-central/m-p/7286#M754Beste Edgar,

Ik hoop dat je inmiddels een oplossing hebt kunnen realiseren voor je probleem. Wij maken nu precies het zelfde mee. Had ik maar eerst het forum gelezen....

Na twee dagen bellen met de KPN is al mijn levenslust inmiddels verdwenen. Valse beloftes van de verkoopafdeling en de monteur die het kwam installeren. Je wordt gewoon voorgelogen en vervolgens kom je niet door de MUUR van ''1ste lijns'' medewerkers heen. Dus na een nutteloze investering van een telefooncentrale en ip-toestellen blijven we maar bij ISDN totdat de contracttermijn is verlopen.

Dus volgend jaar de aangeschafte apparatuur adstoffen en bij een andere provider proberen.

 Beste,

Ik ben inmiddels geholpen! Ik heb de aanvraag geannuleerd voor oplevering, en een SIP trunk aangevraagd bij een andere partij. Gelukkig had ik mijn ISDN lijnen nog niet opgezegd bij KPN. Dat heb ik gedaan nadat ik mijn SIP trunk had aangevraagd. Let wel op, dat je de ISDN opzegt binnen het termijn! Anders zit je er weer voor een jaar aan vast.

Het ging bij mij op de zelfde wijze. Tijdens het verkoopgeprek was alles mogelijk. Ik heb vanaf het begin duidelijk aangegeven, dat ik zelf een VOIP centrale binnen het bedrijf heb draaien, en dat ik direct de KPN lijnen hierop binnen wilde laten komen met een SIP trunk. 

Nadat alles in gang gezet was, kwam ik erachter dat KPN dit dus helemaal niet kan leveren! Na een hoop bellen met diverse afdelingen, en een tig tal afspraken verder ben ik er gelukkig gewoon vanaf gekomen.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe voor de toekomst!
Beste Edgar,

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat niet alle frustratie weer naar boven kwam:@

Hier het zelfde verhaal. Na 2 dagen bellen en een hoop ellende toch het pakket kunnen annuleren. 

Achteraf bleek dat de monteur die de boel kwam installeren al op de hoogte was dat het niet ging werken. Alleen dezw vertelde mij dat alles in orde was en ik de sip gegevens via sms zou ontvangen. Waarschijnlijk had hij geen zin om in discussie te gaan. Maar als hij gewoon eerlijk was geweest dan had het 2 dagen ellende gescheeld.

Gelukkig hadden we ook de isdn lijn nog niet opgezegd. Dus nu alle producten bij KPN weggehaald en naar XS4ALL overgestapt. Als KPN dochter kunnen zij wel de sip gegevens verstrekken ( heel vreemd). 

Maar goed... nog een weekje wachtten en dan hopen dat het goed komt met xs4all. Wat overigens wel heel bijzonders is dat niemand zich druk maakt wanneer een klant vertrekt. Wij hebben als bedrijf zo lang als KPN bestaat altijd al alle telfonie producten daar gehad. Als wij als ondernemers zo met onze klanten omgaan dan is het snel afgelopen. Maar aan de andere kant: als het je niks interesseerd dan hoef je je ook niet zo druk te maken haha.. scheelt in ieder geval een hoop slapeloze nachten. 



jij ook bedankt voor je reactie. En hoewel je het natuurlijk niet toe mag geven ben je het waarschijnlijk met 95% van de klachtten eens.  Alleen daar wordt je natuurlijk niet voor betaald... 😉  jou werk is om andere lezers van dit forum "zand" in de ogen te strooien zodat het lijkt alsof jullie het wel iets interesseerd. Want papier is geduldig....en wat er allemaal over de telefoon wordt beloofd daar komt niemand achter. Misschien moeten wij als (voormalig) kpn klanten ook alle gespreken gaan opnemen..:"voor kwaliteitsdoeleinden" ;)

Maar goed. Verder wens ik iedereen een fijn weekend. 

Groet. 
Reputatie 7
Badge +11
Beste @moevankpmn, verkeerde productinformatie zijn de meest lastige klachten. In veel gevallen ben ik het zeker met de klant eens. Er mag nooit verkeerde informatie worden gegeven door een (verkoop)medewerker. Wanneer de schade eenmaal is toegebracht, zoals in jullie geval, valt dit niet makkelijk terug te draaien. Dan heb ik het nog niet gehad over de tijd die iemand hieraan kwijt raakt. Dit valt niet eenvoudig goed te praten of op te lossen. Als ik iets kan doen of als u op zoek bent naar informatie dan verneem ik graag van u.

@EdgarAVT Super dat u de moeite heeft genomen om te reageren op de mention van moevankpmn! Ik ben blij om te lezen dat u uiteindelijk heeft gevonden wat u zocht. Bedankt voor het delen van uw ervaring. :D
Misschien een oude topic kick,

Onze ISDN centrale is defect, aangezien ISDN er toch uit gaat gaan we hier dus ook niet meer in investeren.

Bedoeling is om een FreePBX of een 3CX neer te zetten en een Sip trunk af te nemen . De huidige doorkiesnummers van de ISDN nemen we dan mee.
Maar is het inmiddels mogelijk om dit met KPN te doen, of nemen we afscheid en gaan we over naar een Sip provider die dit wel doen. Als ik hier lees https://www.kpn.com/zakelijk/telefonie/sip-trunk.htm en de factsheet bekijk willen ze nog steeds een managed sip-trunk verkopen waar eigen PBX niet op werkt.

Reageer