Vraag

VoIP over Kleinzakelijke internet aansluiting

  • 17 mei 2019
  • 2 reacties
  • 197 keer bekeken

Voor een nieuw bedrijf is een KPN Kleinzakelijke All-in-one internetaansluiting besteld, met Snel Internet Buitengebied.
Is het mogelijk om hierover VoIP telefonie te bedrijven?
VoIP is geen onderdeel van het Kleinzakelijke KPN product.
VoIP is wel mogelijk via de KPN1 dienst, maar die beschikt weer niet over Snel Internet Buitengebied (en geen TV).
Hoe zou ik deze Catch22 op kunnen lossen?

Mvg,
Martin

2 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Goedemiddag Martin, welkom op het zakelijk KPN Forum.

Hoeveel telefoonnummers heeft u nodig? En met hoeveel lijnen wenst u tegelijkertijd te kunnen bellen?

KPN Kleinzakelijk kan geleverd worden met VoIP(max. 2 nummers).. Dit werkt dan via analoge toestellen aangesloten op de Experiabox.

Indien meer opties gewenst zijn, zoals bijvoorbeeld een telefooncentrale in de cloud dan is KPN ÉÉN de oplossing.

Internet buitengebied is inderdaad niet beschikbaar voor KPN ÉÉN, maar indien gewenst u wel een zakelijk digitenne afsluiten. voor de tv.
Hoi Marc,

Was idd niet compleet.
We hebben 3-4 onafhankelijke nummers nodig, tbv verschillende activiteiten van het bedrijf. Er zijn wat functies van een telefooncentrale nodig, zoals doorverbinden, nummerweergave, huntgroep, voicemail, etc. Dat kan allemaal niet met de Klein Zakelijk bellen.
De KPN1 VoIP cloudservice zou prima passen.

We zitten zover van de ADSL centrale dat er maar max. 10 Mbps bandbreedte overblijft. Dus we kunnen niet zonder Snel Internet Buitengebied. En dat is weer niet beschikbaar onder KPN1.

Zou het mogelijk zijn om Klein Zakelijk internet+4G Snel Internet Buitengebied te combineren met KPN1 VoIP?

Mvg,
Martin

Reageer